کد خبر 1030164
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
تهدید اردوغان علیه آمریکا: پایگاه «اینجرلیک» را تعطیل می کنیم

نظرسنجی جدیدی که در ترکیه انجام شده نشان می‌دهد حدود شصت درصد از مردم این کشور با اعزام نیروهای نظامی این کشور به لیبی مخالفت می‌کنند.

به گزارش مشرق، علی‌رغم تصمیم دولت و پارلمان ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به لیبی در حمایت از دولت وفاق ملی این کشور، ظاهرا افکار عمومی ترکیه با این تصمیم مخالف است.

بیشتر بخوانید:

هواپیماهایی که با آتش پدافند در جهان سرنگون شدند

تمام هواپیماهای مسافری که با موشک سقوط کردند

به نوشته وبگاه «دووار» نظرسنجی جدیدی که توسط موسسه مشاوره‌ای «تحقیقات اقتصادی استانبول» انجام شده، نشان می‌دهد ۵۸ درصد مردم ترکیه با اعزام نیروی نظامی این کشور به لیبی مخالف و ۳۴ درصد با این اقدام موافق هستند.

این نظرسنجی با جامعه آماری ۱۵۳۷ نفر و در ۱۲ استان ترکیه انجام شده است.

با اینکه حزب «عدالت و توسعه» به رهبری «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور، طراح اصلی اعزام نیروی نظامی به لیبی است، اما طبق این نظرسنجی ۳۰ درصد از اعضا و هواداران حزب عدالت و توسعه نیز مخالف اعزام نظامی به لیبی هستند.

به نوشته دووار، ۵۸ درصد از حامیان و هواداران حزب «جنبش ملی‌گرا» به عنوان متحد اصلی حزب اردوغان در پارلمان ترکیه، با تصمیم اعزام نظامی مخالفت کردند.

لیبی در حال حاضر بین دو مرکز قدرت تقسیم شده است. یکی از آن‌ها دولت مستقر در طرابلس که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته‌ شده و مورد حمایت ترکیه قرار دارد و دیگری دولتی که در شهر «طبرق» در شرق لیبی مستقر است و از سوی امارات عربی متحده، عربستان سعودی و چند کشور اروپایی حمایت می‌شود.

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه روز ۲۷ نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان مواجه شد. پارلمان ترکیه نیز  شامگاه پنجشنبه (۱۲ دی) با لایحه مجوز اعزام نیروی نظامی جهت حمایت از دولت وفاق لیبی موافقت کرد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس