سردار حاجی زاده

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موقعی که اطمینان پیدا کردم این اتفاق افتاده واقعا آرزوی مرگ برای خود کردم که ای کاش می‌مردم و چنین حادثه‌ای را شاهد نبودم.

به گزارش مشرق، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری به منظور تشریح ابعاد حادثه هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری شرکت اوکراینی، اظهار داشت: حادثه دلخراش سرنگونی هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را بنده در غرب کشور بعد از اجرای عملیات ضربات موشکی بر علیه پایگاه های آمریکا شنیدم و موقعی که اطمینان پیدا کردم این اتفاق افتاده واقعا آرزوی مرگ برای خود کردم که ای کاش می‌مردم و چنین حادثه‌ای را شاهد نبودم.

وی افزود: ما یک عمر خود را پیشمرگ مردم کردیم و امروز هم آبروی مان را با خداوند متعال معامله می کنیم و در این شرایط سخت حاضر شدیم تا توضیح دهیم.

ببینید:

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: در ابتدا عرض می کنم که بررسی و ارزیابی های این حادثه توسط ستادهای بالاتر و مجموعه قوه قضائیه انجام خواهد شد و اطلاعات تکمیل می‌شود، ما گردنمان از مو باریک‌تر است و همه مسئولیت این کار را می‌پذیریم و هرگونه تصمیمی که مسئولین بگیرند، مطیع به اجرای آن هستیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تشریح جزئیات این حادثه، گفت: مطلع هستید که بیش از یک هفته شرایط منطقه و التهابات منطقه و احتمال درگیری نسبت به سال‌های گذشته و حتی سالهای ابتدایی انقلاب شاهد چنین شرایطی نبودیم و احتمال درگیری بسیار بالا بود چراکه هم آمریکایی‌ها و هم نیروهای مسلح ما در آماده‌باش صددرصد بودند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها تهدید کرده بودند که 52 نقطه از ایران را می‌زنند و به همین دلیل تمام یگان های آفندی و پدافندی در آماده باش 100 درصد بودند و طبیعتا سامانه‌های پدافندی مستقر در تهران در همین شرایط بودند، آنچه در بررسی‌های انجام شده مشخص شد این است که در شب حادثه و حتی از غروب، وضعیت آمادگی را در شرایط جنگی و بالاترین سطح آماده باش توسط شبکه یکپارچه پدافند به سامانه‌ها ابلاغ می‌شود، در این شرایط تعدادی سامانه به رینگ پدافند هوایی تهران اضافه شد.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: اولین سامانه‌ای که در محدوده غرب تهران مستقر می‌شود که این حادثه توسط آن رقم خورده، در اطراف بیدگنه مستقر می‌شود و در چندین مرحله این آماده باش 3-3 که بالاترین سطح آماده باش است، به همه شبکه ابلاغ می‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در مراحل مختلف به این سامانه ها از جمله همین سامانه ای که درگیر شده است توسط شبکه یکپارچه اعلام می‌شود که موشک های کروزی به سمت کشور شلیک شده است، خاطرنشان کرد: در یک یا دو مرحله تاکید می شود که این موشک های کروز در مسیر هستند و آمادگی داشته باشید، یعنی در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و فقط کافی است شاسی را فشار دهید، این سامانه‌ای که درگیر شده و شلیک موشک داشته و پیش‌بینی کردیم مصاحبه‌ای با خود اپراتور صورت بگیرد، اپراتور اظهار می کند چندین بار درخواست کردیم فضای کشور از پرواز خالی شود و اصطلاحا آسمان Clear شود که این در شرایط 3-3 طبیعی است که به خاطر برخی ملاحظات عزیزان این کار را دنبال نکرده‌اند، در همان لحظه این سامانه در فاصله 19 کیلومتر با هدفی که کروز تشخیص داده شده، مواجه می‌شود.

وی گفت: سامانه پدافندی ساعت 12 شب در این منطقه مستقر شده است و هواپیما پس از بلند شدن با توجه به اطلاعاتی که به اپراتور داده بودند که وضعیت جنگی است و کروز شلیک شده است، او این هدف را کروز تشخیص داده است، او موظف بوده که در این شرایط تماس بگیرد و تاییدیه بگیرد و خبط او از همین نقطه است، منتهی ظاهرا سیستم ارتباطی او با اختلال مواجه بوده است و نتوانسته ارتباط برقرار کند که ممکن است به دلیل سامانه های جمینگ یا شلوغی شبکه بوده و تنها 10 ثانیه فرصت برای تصمیم گیری داشته که منجر به تصمیم بد او در هدف گیری می شود.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: عزیزان هواپیمایی کشوری تا قبل از اعلام نیروهای مسلح محکم اعلام کردند که این موضوع اصابت موشک نیست و تحت بررسی است؛ اولا آنها بر اساس دانسته‌های خود عمل کردند و از این حادثه خبر نداشتند. بنده زمانی که مطلع شدم در صبح چهارشنبه بلافاصله به مسئولین اطلاع دادم این موضوع را به من گفتند هدفی را زده ایم اما تقارن آن با این موضوع من را به شک انداخت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: بلافاصله به تهران حرکت کردم اما در بین راه به مسئولین اطلاع دادم که این اتفاق افتاده است و احتمال بالا می دهم که هواپیمای خودی را زده‌ایم. زمانی که به تهران رسیدم دیدم که ستادکل نیروهای مسلح یک تیم بررسی سانحه تشکیل داده است و تمام این تیم و افراد دخیل در این قضیه را کاملا قرنطینه کرده بودند و ما اجازه نداشتیم اطلاعرسانی کنیم.

وی تاکید کرد: تاخیر در اطلاع‌رسانی به این دلیل نبود که کسی بخواهد موضوعی را کتمان کند، بلکه روال همین است که ستادکل باید این موضوع را بررسی کند که پس از بررسی صبح جمعه همه اطلاعات جمع شد و مشخص شد که واقعه چه بوده است.

سردار حاجی زاده: باز تکرار می کنم که بنده در اولین ساعتی که مطلع شدم به مقامات اطلاع دادم، آنها به واسطه اینکه باید این موضوع را بررسی و ارزیابی می کردند مربوط به ستادکل است که واقعا هم سریع این کار را ظرف 48 ساعت انجام دادند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به رد قاطع موضوع سرنگونی توسط هواپیمایی کشوری، گفت: آنها بر اساس دانسته های خود عمل می کردند و اعلام می کنم که آنها هیچ گناهی ندارند و تقصیری ندارند، هم هواپیما در مسیر بوده و هم خطایی نداشته و هم هواپیمایی کشوری و شرکت کشوری همه درست عمل کرده اند و اگر خبط و خطایی بوده از جانب عناصر ما است و چون از نیروهای تحت امر ما است، ما باید جوابگو باشیم.

وی تاکید کرد: عزیزان هواپیمایی کشوری بر این اساس که اگر موشکی به هواپیما بخورد، هواپیما منفجر می‌شود می گفتند این هواپیما منهدم نشده است، این هواپیما در ارتفاع کم و توسط یک موشک کوتاه برد که سر جنگی کوچک و مجاورتی دارد مورد اصابت قرار گرفته و این هواپیما فرصت پیدا کرده روی هوا متلاشی نشود و روی زمین متلاشی شود.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه نه نیروهای مسلح و نه سپاه بنایی برای پنهانکاری نداشتند، گفت: ما هم مثل خانواده این شهدا خود را غمزده و صاحب عزا می‌دانیم. اینها هزینه شیطنت ها و التهابات آمریکا در منطقه است که آن شب آمادگی درگیری همه جانبه را داشتیم، خود من که در غرب کشور بودم هر آن احتمال درگیری را می دادم چراکه پروازهای زیاد جنگی بر فراز منطقه بود. متاسفانه به دلیل تصمیم گیری عجولانه یک فرد چنین فاجعه بزرگی رقم خورد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به این سوال که آیا نباید فضای کشور چند ساعتی از پروازهای مسافری خالی می‌شد، خاطرنشان کرد: نمیخواهم کسی را متهم کنم، از دید من هروقت شرایط جنگی می‌شود باید این اتفاق توسط مسئولین ذیربط می‌افتاد اما به هر ترتیب نیافتاد. اگر خبط و خطایی وجود دارد در بخش نیروهای مسلح است و در بخش دولتی و کشوری و شرکت فرودگاه ها هیچ قصور و تقصیری وجود ندارد، اگر از آنها می‌خواستیم انجام می دادند، چون مسئول این کار ما نبودیم و کسان دیگری باید این کار را می کردند.

وی در پایان عنوان کرد: همانگونه که من آن شب در غرب کشور عملیات ضربات موشکی را فرماندهی می کردم، عزیزان دیگری در این بخش هم مسئول بودند و باید این کار را می کردند، اما زمینه ای ایجاد شد تا این فرد این خطای بزرگ را انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 148
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    ما یک عمر خود را پیشمرگ مردم کردیم و امروز هم آبروی مان را با خداوند متعال معامله می کنیم و در این شرایط سخت حاضر شدیم تا توضیح دهیم
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      شبکه نفوذ این بازی رو راه انداخت تا عظمت حضور مردم ونیز انتقام از قاتل جاج قاسم ما رو به حاشیه ببره.ولی احمقها عظمت خون شهید رو دست کم گرفتند.زمستان سیاه بازی رسانه ای میرود وروسیاهی به زغال نفوذ میماند.
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      شبکه نفوذ این بازی رو راه انداخت تا عظمت حضور مردم ونیز انتقام از قاتل حاج قاسم ما رو به حاشیه ببره.ولی احمقها عظمت خون شهید رو دست کم گرفتند.زمستان سیاه بازی رسانه ای میرود وروسیاهی به زغال نفوذ میماند.
    • نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      باید همین الان یک هواپیما مسافربری امریکایی را بزنیم .
    • محسن ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      خدا کنه سردار حاجی زاده برکنار نشه
    • روزبه IT ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      86 21
      1- کاش حداقل برای 24 ساعت توقف پروازهای عادی داده می شد 2- کاش همون ساعات اولیه اطلاع رسانی می شد چون بالاخره این قضیه دیر یا زود مشخص می شد 3- صداقت سردا حاجی زاده که گفت سازمان هواپیمایی در جریان هم نبود قابل تقدیره 4- پذیر مسئولیت هم از طرف ایشون قابل توجه هستش 5- ولی در نبرد روایتها ما بسیار ضعیف عمل میکنیم و این فضا رو به طرفهای معاند واگذار میکنیم که باید حتما براش طرحی نو در اندازیم 6- اطلاع رسانی سریع و صریح و بموقع باعث افزایش اعتماد عمومی میشه
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      57 21
      چهره غمگین سردار ما را هم ناراحت کرد تسلیت به خانواده جان باختگان و مرگ بر ترامپ دیوانه که مسبب تمام این اتفاقات است .
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      37 15
      یاد تنگه احد فتادم
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    90 39
    موافقم. افرین بر شما
    • مهدی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      71 28
      پدافند که خودبخود کروز تشخیص نمیده!!! الهی بحق امام زمان (عج)، اگه آمریکای خبیث نقشی در این اختلال پدافندها داشته، هر چه سریعتر آشکار و رسوا بشه!
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    آب ریخته شده دیگه جمع نمیشه
    • پری مجرد48ساله IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      42 88
      خفه بشی الهی
    • F IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      4 14
      توحرف نزن
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    17 23
    اولین سامانه‌ای که در محدوده غرب تهران مستقر می‌شود که این حادثه توسط آن رقم خورده، در اطراف بیدگنه مستقر می‌شود و در چندین مرحله این آماده باش 3-3 که بالاترین سطح آماده باش است، به همه شبکه ابلاغ می‌شود
    • امیر IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      75 11
      شما طوطی هستی؟؟؟ اینارو که خودش گفت!!
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    یا هماهنگی عجیب رسانه‌های آمریکایی از ساعات اولیهٔ سقوط این هواپیما و تأکید یک‌صدای‌شان بر اینکه پدافندِ خود ایران، هواپیما را زده، کاملا اتفاقی بوده؟! یک شهروند، همین‌طور اتفاقی و دقیقاً از همان موقعیت برخورد موشک به هواپیما فیلم می‌گرفته و این فیلم سر از نیویورک‌تایمز درمی‌آورد؟! ضمن‌این‌که او در پشت دوربین، وقتی چنین انفجاری را در آسمان می‌بیند چرا هیچ واکنش کلامی ندارد؟! حتی تغییری در صدای نفس‌های او ایجاد نمی‌شود؟! ببینید چقدر با آرامش و دقیق، در آسمانِ تاریک، که هیچ چیز در آن نیست، روی موقعیتِ برخورد موشک با هواپیما متمرکز شده!!! گویی از قبل، منتظره سوژه‌ای بوده!! حتی پس‌از برخورد هم، هیچ واکنش هیجانی ندارد؛ چون در این مواقع، یک واکنش احساسی عادی از سوی هر کسی رُخ می‌دهد! هنوز یادمان نرفته در قضیه «گلوبال هاوک»، #ترامپ از پدافند ما #تشکر کرده بود که پرنده‌ای که سرنشین داشت را تشخیص داده و آن را منهدم نکردید آن یکی که بی‌سرنشین بوده را زدید! هواپیمای به آن بزرگی را پدافند ما تشخیص نداده؟!
    • پویا نوری IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      56 98
      شک نکنید کار آمریکاست
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      39 19
      به تو چه می شود گفت واقعا...؟؟؟؟!!!!!!
    • CA ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      60 10
      یعنی شما میگید نفوذی های امریکا تا این حد در سپاه داخل شدند. پس باید یک پاکسازی درست و حسابی در سپاه انجام بشه. ولی باور کنید که همه اینها بخاطر ندانم کاری است.
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      114 5
      اینم کار آمریکا بوده نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      9 0
      آقای 1445، خوب جوابش رو بده. الان که سردار سپاه اومد گفت گردن ما از مو باریکتر به عهده می گیریم شما هم لطف کن جواب این شبهات رو بده
    • NL ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      5 1
      16:20 آره کار خود شیطان ترامپ قمار بازه.شماره هواپیما 752 بوده این عددش خیلی تابلو کرد نقشه آمریکا رو که هفت عدد شانس آمریکا پنجاه و دو عددی که ترامپ گفت ما پنجاه و دو هدف حمله میکنیم.این پرواز تروریستی بود که از مسیرش هم خارج داشت میشد
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    17 5
    وضعیت آمادگی را در شرایط جنگی و بالاترین سطح آماده باش توسط شبکه یکپارچه پدافند به سامانه‌ها ابلاغ می‌شود
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    توانایی ایران حدی دارد . وقتی فرد ناتوان و نادان با همه درگیر می شود بدنش صدمه می بیند .
    • سهراب IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      64 28
      هردوش خودتی!!
    • العبد IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      69 48
      فهم شما هم حدی دارد. وقتی آدم نادان درباره همه چیز اظهارنظر میکند میشود همین کامنت شما
    • علی یم IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      35 34
      هر دوش خودتی جواب جالبی بود گفتم منم بگم
    • علی IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      75 52
      بنظرت مقصر کیه تو اینقدر بی لیاقت و احمق بار اومدی؟؟نادان تویی که حتی از خون هم وطنت بازی سیاسی میکنی ...یه لحظه خودت بزار جای اونی که پشت اون سامانه بوده...فقط ده ثانیه ده ثانیه فرصت داره تا تو رادار مشاهده کرد تصمیم بگیره..؟تو این چندسال نتونستی ادم بشی اون بد بخت تو ده ثانیه چجور تصمیم میگرفت.
    • مانی IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      21 28
      ببند دهنتو نادان
    • نوری IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      1 0
      بهترین کامنت. واقعا خوشم اومد. کاملا بی طرف و در عین حال منطقی نظر دادی. من مدتی هست که حتی توان و حوصله شنیدن اخبار ایران و جهان رو ندارم. بعضی از ما واقعا از شنیدن خبرهای بد خسته شدیم.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    من به کمتر از استعفای سردار حاجی زاده راضی نیستم.
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      شما غلط می کنی! خودت مسوول یک شرکت باشی کارمندت اشتباه کنه حاضر میشی بگی من مسوولیتش رو می پذیرم؟
    • سعید IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      95 22
      بله. کسی که «مسوول» یک شرکت یا سازمان هست و کارمندش اشتباه کنه، اگر مسوولیت نپذیره، بیخود می کنه تو اون مقام میشینه. مسوول یعنی همین. اگر یک صدم مسوولیت پذیری مسوولان اول انقلاب را داشتیم، هرگز چنین حرفی نمی زدیم.
    • سرود عرش ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      51 24
      ببخشید شما ؟؟؟ رادار شکل و قیافه نشون نمیده و اگه تشخیصش درست بود و موشک کروز بود بعد شما از اپراتور میگذشتی ؟؟؟
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      این علامت ناسپاسی ذاتی شماست.اسمان بالای سر ما به واسطه زحمات این عزیزان امن است وبه خاطر ان همیشه سپاسگزار ومدیون انها هستم.این اتفاق کاملا مشکوک ذره ای از ارادت قلبی مرا به این عزیزان کم نمیکند.
    • سینا US ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      74 37
      من اگر از خانواده خودم خدایی نکرده در این اتفاق کسی آسیب میدید باز هم نمیخواستم کوچکترین اتفاقی برای سردار حاجی زاده بیوفته بدون هیچ شکی سردار ارزشش از جون من و خانواده من بالاتره
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      21 20
      تو اول از آلبانی بیا ایران بعد نظرت رو بگو
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      32 7
      سردار غرب کشور مشغول عملیات موشکی بود چرا داری دشمنی می کنی؟
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      30 5
      اگر ایشان کشته مرده ی پست و مقام بود به هیچ وجه جلوی دوربین نمی آمد بلکه میگفت من هم امروز شنبه فهمیدم .
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      25 4
      آنکس که باید برود تاجهان از دست او در امان باشد باعث و بانی همه این اتفاقات ترامپ جنایتکار است این از اثرات جنایت اوست .
    • IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
      0 0
      کسی نظر تو رو پرسید
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    نهايت تاثر مارا بپذيريد.سردار دوستت داريم.
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      47 3
      مصاحبه امروز شما سخت ترین کار دنیا بود هرکس حاضر نمیشود این کار را بکند . تسلیت ایران
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    81 64
    همین؟ اون همه آدم زنده میشن؟
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      55 35
      به واسطه زحمات این عزیزان این همه انسان در این کشور بدون دغدغه زندگی میکنند ،اگر این از جان گذشتگان نبودند الان مثل لیبی جمعیتمون یک سوم شده بود.
    • پری مجرد48ساله IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      29 24
      الهی بمیری چرت نگی
  • وحید IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    باید سپاه عذر خواهی کند و ایشان و رئیس ستاد کل استعفا دهند
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      41 27
      حرف بی خودی
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      36 25
      چرت نگو...
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      55 27
      حتما تو هم مینا 18 ساله از تهران هستی؟ چطوری مینا خانم آلبانی چطوره
    • علی US ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      11 12
      غلط کردی عوضی
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    71 49
    سردار جان خودت رو اذیت نکن از دو حال خارج نیست یا کار آمریکا بوده که اینها شهید شدند یا واقعا اشتباه انسانی بوده که جلو آن را نمی شود گرفت و وقتی اجل آمد دیگر کاری از کسی ساخته نیست
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    96 25
    شوک بزرگی بود اما شجاعت سردار را هم نمیشود تحسین نکرد.
  • محمدتقی ذاکر IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    79 36
    هموطنان عزیزم مراقب باشیم که برخی از این نظرات نوهین آمیز توسط افراد اسرائیلی فارسی زبان گفته میشه. وگرنه ما همه زیر پرچم مقاومت برای انتقام خون سردار سلیمانی متحد و یکدلیم. یاعلی
    • علی IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      29 7
      دلم به حال سردار سوختالان باید بچه های وزیر بهداشت و نوبخت تو امریکا کمربند انفجاری ببندن و جلوی کاخ سفید خودشون رو منفجر کنن
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    12 7
    الهی آمین
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    24 18
    شماها دیگه کی هستید؟
    • پری مجرد48ساله IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      53 14
      ببند دهنت رو
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    6 14
    اپراتور:)))))))خداحافظ
  • علی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    حاجی زاده یاد استاد اسدی را برام زنده کرد ترامپ رو ول کنید حاجی زاده رو بکیرید
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      45 26
      مشرقچرا این نظرات توهین امیز رو منتشر میکنی.این نظر نیست .اهانته.نکنه توی شما هم نفوذی هست!؟
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      50 8
      درستش اینه=ترامپ رو ول کنید ونفوذیها رو بزنید.
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      43 14
      دهانت را آب بکش و اسم سردار عزیز ،حاجی زاده را بیار از کجا معلوم کار شبکه نفوذ نبوده که بخواهد انتقام موشکی را بگیره
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      28 7
      خاک بر سرت مشرق که نظرات نجاست های داعشی را منتشر می کنی
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    56 7
    خطا همه جا پیش میاد حالا اگه اون موشک بود و واکنشی نشون نمیدادند و موجب مرگ هزاران نفر میشد وضع بدتر میبود فقط کاش با صداقت به مردم گفته میشد
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    24 6
    معنی این حرفها آن است که سیستم پدافندی کشور نیاز به اصلاحات اساسی دارد از بحث صلاحیت و آموزش پرسنل تا تجهیزات و امکانات
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    22 18
    به این رفتارها می گویند : خودکشی از ترس مرگ .
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      4 2
      مگه ما میترسیم ؟
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    80 16
    دلم براي سردار و مظلوميت ايشان سوخت. انسان ممكن الخطا است. خداوند به همه ما صبر عنايت كند
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    23 13
    ممنون اگه تند تند تحلیل نذارین. مقاله دیروز تا دیروز پرتاب موشک به هواپیما رو غیر ممکن می دونستین و ده تا دلیل هم آوردین؟ کشور ما در زمینه دفاع و حمله هوایی ضعف در مدیریت و تخصص دارد. اثر پنهان کاری و این تحلیل های عجولانه اینه که خیلی ها میرن طرف رسانه ایران اینترنشنال و اونو بیشتر باور می کنن که خیلی به ضرر مملکت تموم میشه!!!!!!!!!!
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    40 7
    خود را پیشمرگ انقلاب اسلامی کردید
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    36 6
    ضمن تسلیت به خانواده های داغدار یک درس دیگر از این اتفاق این است که اسرار امریکایی ها به این موضوع حاکی از وجود سامانه یا جاسوسانی در اطراف تهران بوده که ماموریت رصد محل و شلیک موشک های ضد هوایی ایران را دارند
  • پویا نوری IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    50 6
    قطعاً دستهایی در کار است تا چند ساعت بعد از حمله موشکی سپاه آنرا تحت شعاع قرار دهد تا کام مردم را تلخ کند، حتماً نفوذی صورت گرفته ، در یکی از سایتهای خبری فیلمی منتشر شده که قبل از برخورد هواپیما فردی مشغول فیلمبرداری است ، قطعاً علم غیب نداشته که در آن تاریکی قرار است هواپیمایی مورد اصابت قرار گیرد پیگیری کنید موضوع روشن خواهد شد . این لینک فیلم مذکور در سایت تابناک است: https://www.tabnak.ir/fa/news/950675/
  • US ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    59 62
    با این پدافند میخاید اف ۳۵بزنید مسافربری را کروز تشخیص داده
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      41 25
      دلقک امریکائی ! اون پرنده گلوبال هاوکتون رو روی هوا زدیم ،اینجا هم نفوذیهاتون هستند وگرنه شماها هیچ غلطی نمیتونید بکنید.
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      23 15
      اونها که زدن نمیخواد یه سرچ کنید همینطوری خودشون هفته ای یک تلفات دارند.خلبانهای خودشون اسمش رو ارابه مرگ گذاشتند.فخر صنعت هوائی امریکا ! سیستمهاش توی سرعت بالا از کار می افته.سرچ کن بیچاره وبه هارت وپورت اربابی که زیر پرچمش هستی ،باور نداشته باش.
  • مرگ بر امریکا DE ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    41 21
    مسئولیت بر عهده ترامپ قلدر است که تهدید علنی کرده بود ۵۲ نقطه کشورمان از جمله میراث فرهنگی میهنمان را با خاک یکسان میکند.
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      16 4
      شهید_عباس_بابایی توسطپدافند خودی به شهادت رسید. رئیس پدافند_هوایی که هواپیما ی او را هدف گرفت، روحانی بود
  • علی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    55 16
    سپاه با این چنین فرمانده هایی که با تواضع و فروتنی و بغض پنهان تمام تقصیر های کرده و ناکرده را بر عهده می گیرند آینده ای درخشان دارد. خدا مرا پیشمرگ سردار حاجی زاده کند.
  • مهدی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    52 13
    سردارسلیمانی روامریکا مستقیم زد حالا سردارحاجی زاده روخودمون میزنیم کسی که جیگر داشته امریکارو بزنه داعش رو بزنه شما مدیونی فکر کنی این یه سناریو برا نابودی کشوره؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      41 12
      احسنت.به خداوندی خدا ،ارزوم اینه که عمر من رو بگیره وبه عمر این عزیزان اضافه کند.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    59 17
    اقعا چه کسی پشت این ماجراست که میخواد مردم رو از #سپاه دلسرد کنه؟ چه کسی یا کسانی پشت پرده هستند که دنبال زدن #اتحاد ملتند؟؟؟ چطوره که هنوز تخقیقات تموم نشده بود تمام #رسانه های بیگانه رو این موضوع مانور میدادن؟ شک نکنید هر بلایی سر ما بیاد از #نفوذی های داخله
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      22 1
      همونایی که از ان شاالله سال دیگه توی دل کشورهای غربی جا خوش میکنند و ما مردم حداقل می دونیم دیگه از ما نیستند
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    55 4
    مقصر اول شورای عالی امنیت کشور است که در شرایط رویارویی ایران با آمریکا دستور لغو پروازها را صادر نکرده است. مامور پدافند آخرین مقصر است.
    • حسینی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      13 11
      خدا رحمت کند کشته شدگان این پرواز و خداوند به خانواده ای عزیزان صبر عنایت فرماید . چه زیبا ما را به خود مشغول کرده است و همدیگر را متهم می کنیم و شکست آمریکا و در کنار رینگ گیر کردن ترامپ را فراموش کرده ایم .عجب از این آدمهای کوته بین . خداوند رحمت کند آن خانواده شهیدی که 4 فرزند خود را فدای انقلاب کرده و مگوید کشورم پایدار بماند همه فرزندانم فدای اسلام . چه شد در تشییع جنازه سردار دلها شعار می دادیم ما همه قاسم سلیمانی هستیم ؟ پس چرا یک روز را نتوانستید سختی وبار این غم را ( سانحه هوایی ) تحمل کنید و تمام نظام را زیر سوال بردید . شما حتی یکی از سختیهایی که این سردار سلیمانی عزیزمان تحمل کرده است را نمی توانید به دوش بکشید . حال اگر همین هواپیما عملیات انتحاری کرده بود آیا شما ها نبودید که می گفتید چرا کاربر پدافند آنرا نزده است ؟ ما مردم ایران متاسفانه ببخشید که این طور صحبت می کنم مرده پرست هستیم ، همین سردار حاجی زاده عزیزمان که آبرویش را با خداوند متعال معامله کرده است را قبل از شهادت سردار سلیمانی از ترور رژیم اشغال گر قدس جان سالم به در می برد. و آیا اگر این فرمانده عزیزمان نیز شهید شده بود می گفتیم ما یک سرادار حاجی زاده هستیم ما راهش را ادامه می دهیم و ....؟؟؟؟ سردار حاجی زاده بدان که دعای خانواده شهدا پشت سر شما عزیمان همواره پشت و پناه شما می باشد .
  • فرشید IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    49 25
    من هم کاش می مردم و این همه اندوه را در چهره شما نمی دیدم
    • پری مجرد48ساله IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      22 49
      ان شالله بمیری
  • میلا IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    13 2
    با وجود وضعیت جنگی و احتمال حمله امریکا باز هم دستور توقف پرواز فرودگاه ها از طرف هواپیمایی کشوری صادر نشده و پروازها ادامه داشته برای من واقعا جالبه
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      2 0
      راحت ترین کار ممکن همین لغو پروازها بود که نکردند
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    8 7
    درسته کوتاهی وغفلت شده و هیچوقت نمی تونیم جای خانواده اون176نفر باشیم و ببینیم که چه غم بزرگی دارن.اشتباهه شده ولی اینکه زودتر نگفتن این یکم مردم رو نسبت به سپاه و ستادنیروهای مسلح بدبین میکنه.ولی این دلیل نمیشه که سردار استعفا بدند. مشکل همه ما آدمها اینه که تا از یه نفر یه اشتباه کوچک میبینیم فورا اون و اخلاقای خوبشو نادیده میگیریم حالا سردار که جای خوددارد.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    42 12
    سردار حاجی زاده از سرافرازترین و مرد ترین مردان این مرز و بوم است آرامش همه این سالها حاصل مجاهدت خستگی ناپذیر سردار حاجی زاده و امثال اوست در این قضیه هم خطای انسانی متوجه شورای عالی امنیت ملی و مسئولین فرودگاهی است که پروازها را لغو نکردند ، و همچنین خلبان که وارد منطقه ممنوعه شده وقتی به پدافند آماده باش صددرصد داده میشود و شیء پرنده در حیطه ماموریت او می آید ، گناه اپراتور پدافند چیست ؟ اگر نمیزد و خلبان قصد عملیات انتحاری داشت چه می شد؟
  • کژال IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    29 1
    همه رو گفتی جز اسم اونی که مسئول این اتفاق بوده، اونی که نزاشته پرواز ها لغو بشه
  • ملیکا ربانی FR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    37 28
    سرعت موشک کجا، هواپیمای مسافری کجا، چقدر فناوری ایران بی نظیره، احسنت به سردار و رفقای باهوشش.
    • پری مجرد48ساله IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      22 21
      خفه شو آشغال
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      17 27
      آفرین بیشتر بر کدخدات که هواپیمای مسافربری رو با اون همه رادارهائی که بهش مینازه ! عوض هواپیمای جنگی گرفت وزدش.میدونم جای زخمگلوبال هاوک زده شده تون هنوز درد میکنه.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    25 13
    تو همیشه سربلندی سردار. شما همیشه عزیز ملت ایرانید
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    10 14
    سیستم های پیوندی دچار اختلال و هک شدند و با یک اخطار دروغین شلیک موشک کروز رو به سامانه های ایرانی نشان دادند.
  • پری مجرد48ساله IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    16 13
    کثافت آشغال کامنت های من کو
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    23 9
    اقای حاجی زاده اتفاق ناگواری بود، من که از صبح دلم گرفته ولی با همه این وجود دشمنان شما بمیرند دشمنان سپاه بمیرند بالاخره ایران یک کشور بزرگی است یک روستا که نیست در یک کشور اتفاقات تلخ و شیرین می افتد . خداوند خودش جبران کند ولی یادتان باشد و مارمیت اذ رمیت یادتان نرود تا اینطور نشود .
  • محمد علي IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    25 2
    اشتباه هميشه امكان پذير است و براي همه؛ آنچه نابخشودني است دروغگويي و كتمان حقيقت است كه هر چه بر توجيه آن بكوشند؛ عذر بدتر از گناه است و ديگر هيچ...
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      1 0
      نابخشودنی واقعی اجازه حضور دادن به نفوذیها در صدر نظام است. یعنی شما و حامیان کثیفتان
  • جاوید IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    14 10
    ضمن تسلیت به خانواده های داغدار آفرین بر شما که قبول مسئولیت کردید و شانه خالی نکردید
  • جاوید IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    14 8
    ضمن تسلیت به خانواده های داغدار آفرین بر شما که قبول مسئولیت کردید و شانه خالی نکردید
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    34 11
    ماجرای 1- قطار تبریز در مسیر سمنان و 2- هواپیمای های افتاده در 4 سال گذشته و 3-نفت کش سانچی 4-حادثه پلاسکو و 5- معدن زغال گلستان هنوز فراموش نکرده ایم اینها هم مال سپاه بود معلومه همه دستپخت دولت شما بود حتی دولت عذرخواهی نکرد چه برسد به جبران
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      6 7
      اگه دقت کنید باز تو این حادثه بقیه هم مقصر بودند ولی باز سکوت و خنده های تلخ
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    5 2
    جناب سردار جایی به مسئله جمینگ و عدم امکان تماس اپراتور برای استعلام اشاره کردند. اگر چنین چیزی صحت داشته باشه واقعا خطر بزرگیه. جمینگ ان هم در تهران ؟ جایی بسیار دورتر از مرزهای غربی و جنوبی ؟
  • Ali IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    12 10
    حاجی زاده فرمانده بالیاقت و تولنمندی است، نباید هجمه های سنگین رسانه ای باعث استعفا یا برکناری ایشان شود، مسئولین سپاه نباید فرمانده را به علت خطای انسانی یک فرد بی لیاقت برکتار کنند.
    • ناشناس IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      9 7
      انسان مومن وصادقی هستن ازظهرکه گفتن ایکاش میمردم اشک توچشام جمع شده خیلی ناراحتش هستم
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    22 11
    من این سردار حاجی زاده رو خیلی دوسش دارم کاش زودتر میشناختمش هر کجا هست خدا حافظش باشه
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    16 5
    ازشایعه ترور سردار حاجی زاده تا ترور شخصیت او
  • علی IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    15 2
    الان جا داره هیت وزیران برای اعتراص هم شده اقازاده هاشون رو از دیار فرنک باز کردونن
  • DE ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    12 6
    پنهانکاری از زدن هواپیما بدتر بود. هدفگیری هواپیما اشتباه بود، اما پنهانکاری چطور؟
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      0 1
      آری. می دانیم که شما نفوذیها عمدا این فاجعه را خلق کردید تا مردم شیرینی سیلی انتقام را نچشند.
  • IQ ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    30 22
    با جنگ سخت سلیمانی بزرگمان را گرفتند و الان با جنگ نرم می خواهند حاجی زاده ی عزیزمان را بگیرند ! به هوش باشید
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    8 3
    با توجه به اشتباه اخیر لازم به ذکر است که در سال ٢٠١٧ نیز هواپیمای مالزیایی توسط روسیه در میانه جنگ اکراین به اشتباه مورد اصابت موشک‌های روس قرار گرفت و منجر به کشته شدن ۲۹۸ نفر شد در برخی مواقع اشتباهات پدافندی به علت های مخلتف حادثه آفرین شده است
  • تماشا IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    3 4
    کسی خطا نکرده و میکرومیسیل شلیک شده از ماهواره مسلح بالاسری که روی فرودگاه منطقه شیرجه زده بهترین مکان را پنهان شدن روی یک هواپیمای پهن پیکر پیدا کرده .این سلاح فعلا مختص گردان بلاک اسکای زیر مجموعه ی ... است و برای گیج کردن تمام سیستم های پدافند حاضر جهان و حمله به موارد ویژه است.
  • هادی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    17 11
    خطای اون کسی هم که به پدافند اعلامکرده که موشک کروز داره به سمتتو ن میاد پیگیری کنید
  • سهراب FR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    14 12
    من که مخالف نظام اخوندی هستم ولی چرا حاجی زاده بمیره!!!؟ روحانی و اخوندی ...,... بمیرن که کشور رو بفنا دادن
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    17 7
    از صبح که این خبر رو شنیدم داغونم - خداوکیلی لذت ضربه سخت به آمریکا همش دود شد رفت هوا .
  • علی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    10 3
    چیزی میشه گفت؟؟ای کاش زودتر اعلام میکردند.....شیرینی انتقام سخت زهرمون شد
  • رامین BG ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    13 11
    یک چیز فارغ از این ماجرا قابل توجه هست.... در این فاجعه فقط یک ارگان مسئول نبوده ولی همه شونه خالی کردند حاجی زاده مسئولیت کار یکی از زیر دستاش رو پذیرفت چرا دولت روحانی مسئولیت کارهای خسارت بارشو نمیپذیره و همش به گردن دیگران میندازه
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    16 19
    حالا باید بگیم چی؟ الهی آمین یا فدای سرت؟ چرا فرا فکنی می کنی؟ مثل مامان بزرگ ها حرف نزن سردار
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      14 12
      ایشان احساس درونی خود را بیان کردن توقع داشتی مثل بعضی ها بخندد و بگوید من هم امروز فهمیدم
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    17 6
    دور از جان شما سردار . آن نادانهایی که سرخود این تصمیم را گرفته اند باید بمیرند
  • مهدی IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    5 7
    آقا یکی بگه از کدوم پدافند استفاده کردم که هواپیما را کروز تشخیص داده؟ والا پدافند های ایران خوب بودن
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    11 15
    رهبر معظم: «نباید به پیروزی‌ها غرّه شد، چراکه یک لحظه غفلت میتواند همانند جنگ اُحد، پیروزی را تبدیل به شکست کند حتی با حضور پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در میدان.» ۹۸.۸.۸
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      4 4
      تنگه احد. جنگ احد
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    18 0
    اینقدر دشمن دشمن کردید که بنده خدا ابراتور ضدهوایی هواپیما خودی رو دشمن دیده یقینا تاثیر داره رو طرف
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    11 6
    فکر کنم امداد عیبی این دفعه با اونا بود
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    14 11
    آفرین سردارعزیز وطن همین که با صداقت حرف زدی درودبرشما
  • مسلم IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    18 14
    شير مادرت حلالت به تو ميگن مرد الحق كه حلال زاده اي
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    5 20
    چرا باید فرماندهان نظامی ما حضور میدانی داشته باشند. چرا باید خود حاجی زاده در غرب حضور میداشت؟ در سوریه و عراق هم همین است. متاسفانه فرماندهان ما فرماندهی ازستاد و مرکز فرماندهی را بلد نیستند. فرماندهی از میدان یک افتخار نیست بلکه ضعف در مدل فرماندهی است. روش جنگ امروز با 8 سال دفاع مقدس عوض شده است اما متاسفانه مهارت فرماندهی فرماندهان ما کماکان مال 30 سال پیش است. اگر همه فرماندهان در مرکز فرماندهی خود و یا اتاق جنگ باشند و بصورت متمرکز فرماندهی کنند این اتفاقات کاهش مییابد.
  • داوود IL ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    14 15
    زنده باد جمهوری اسلامی ایران.
  • رامین گچساران IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    16 17
    هنوز شما عشق ما هستید.گرچه دردمند حادته هستیم.زنده باد دلیرمندان وطن.
  • مجید IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    4 2
    سپاه همیشه قهرمان ، سیبل اهریمنان داخلی و مزدوران خارجی قرارگرفته.
  • DE ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    3 2
    جنگ نرم رسانه ایی فتنه گران امریکاپرست ها دوباره علیه کشور و سپاه و ارتش و مردم راه افتاده. موتورشون رو باید بیاریم پائین.
  • SE ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    1 2
    به طور مشخص ستاد کل نیروهای مسلح هم از منظر مسئولیت هماهنگی نیروها در عملیات و هم از منظر اطلاع رسانی باید پاسخگوی سوالات زیر باشد: 1- چرا اتاق عملیات مشترک در ستاد کل دستور توقف پروازهای غیرنظامی را به سازمان های هواپیمایی و فرودگاه های کشور ابلاغ نکرد؟ 2- اگر توجیه منطقی مانند مسائل محرمانگی برای عدم توقف پروازهای غیرنظامی بود، چرا مسیرها و اطلاعات پروازهای تاییدشده و غیرمتخاصم در اختیار شبکه یکپارچه پدافند قرار نگرفت تا آن افسر جزء بینوا هواپیمای مسافری را از کروز تمیز دهد؟ 3- چرا ستاد کل که در جریان قرار گرفت، مردم و رهبری را در جریان قرار نداد و منتظر شدتا رهبری شخصا دستور صداقت با مردم را بدهد؟
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    9 25
    حاجی امشب یه عده باز تو دانشگاهها ریختن و عکس حاج قاسم رو پاره کردن و علیه انقلاب شعار دادن... تا کی می خوایم مقابل این هنجارشکنان آروم باشیم
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    1 1
    سردار حاجی زاده ،،،، یک الگوست..
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    1 1
    سلام خدا برپاسداران وسرداران سرافراز سپاه.خداقوت.عزت زیاد.خسته نباشید.
  • سعید US ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    4 2
    درود بر شرفت سردار.کاش بیشتر مسواین هم مثل شما قبول مسولیت میکردن..
  • NL ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 0
    صداوسیما باید سمج و صبر باشه، با لاپوشانی چیزی درست نمیشه......بابا یکم اعتماد بنفس صهیونیست ها رو داشته باشید..... لاپوشانی بس است.....
  • Saeed IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    1 1
    کاش روحانی برای حوادث آبان ماه مسئولیت پذیر میشد نه اینکه بخنده یه مقاله تو تفاوت رفتار این دو بنویس
  • ناشناس IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    2 1
    سردارم ،دشمنت بمیره
  • سرباز ولایت IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    3 1
    سردار ما هیچ گاه تنها نبوده و نیست. جان همه ی ما، فدای سردارمان . ما پیشمرگ شما هستیم ای سردار عزیز و بزرگ ما .
  • NL ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    1 0
    دیگران چکار می کنند!؟؟ که ما نکردیم!؟
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    5 1
    سردار عزیز و شجاع، ما رهبر و سپاه عزیزمون رو دوست داریم و دوست و دشمن رو تشخیص میدیم و چه دشمن داخلی و چه دشمن خارجی آرزوی تنها ماندن رهبر و سپاه رو به گور نجسش خواهد برد مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل
  • کارمند ساده IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    1 1
    احتراما یادم می آید در قدیم؛ تقریبا همه؛ وقتی سر از سجده بر می داشتند اولین دعا برای امام خمینی (ره) بود آیا هم اکنون نباید این نعمت را پاس بداریم و دعاکنیم تا دکترین ولایت مطلقه فقیه از این گرداب ها و .... رهایی یابد و کمکش کنیم ؛ روزگار است این گه عزت دهد و گه خار دارد چرخ بازیگر از این بازیچه ها بسیار دارد؛ هر چند اینها همه اش بازیچه بیش نیست ... وَ مَا الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلاَّ لَعِبٌ وَ لَهْوٌ و لی یادمان نرود که سنت امتحان الهی و حمله شیاطین و اجنه در زمان حضرت سلیمان ( ع) ؛ پس به این آیه نگاه کنید به مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ... محمد [ص] پيامبر خداست و كسانى كه با اويند بر كافران سختگير [و] با همديگر مهربانند آنان را در ركوع و سجود مى ‏بينى فضل و خشنودى خدا را خواستارند علامت [مشخصه] آنان بر اثر سجود در چهره ‏هايشان است و به یاد رهبر و سه قوه تکنو کرات جمهوری اسلامی و مخصوصا به نیروی های فن سالاری مذهبی نظامی و ارتش و سپاه و ... بیندازید آیا اینان دوستان نیستند ... تصادق و خطر در کمین همه است من هم ممکن است غیر عمد تصادفی با ماشین کنم و کسی را بکشم حالا که مقصرش هم معلوم است آمریکا و انگلیس و اسرائیل و عربستان سعودی و ... سخت بر اینها بگیرد که مسبب این حادثه تلخ هستند ... بدرود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس