کد خبر 1030050
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
والورده

روزنامه مارکا در گزارشی به بحران ایجاد شده در باشگاه بارسلونا بعد از شکست این تیم مقابل اتلتیکو مادرید در رقابتهای سوپرکاپ اسپانیا پرداخته و از آن به عنوان بحرانی بزرگ یاد کرده است.

به گزارش مشرق، بارسلونا در نیمه‌نهایی سوپرکاپ اسپانیا در شهر جده عربستان سعودی در حالیکه تا ده مانده به پایان بازی با نتیجه 2-1 از حریف پیش افتاده بود ولی بار دیگر کامبک خورده و ظرف پنج دقیقه نتیجه را با شکست 3-2 عوض کرد. این شکست به بحرانی بزرگ در باشگاه بارسلونا دامن زده و انواع و اقسام شایعات درباره اخراج والورده سرمربی این تیم مطرح شده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش باشگاه السد به احتمال جدایی ژاوی

در اسپانیا ابتدا عنوان شد که اریک آبیدال و اسکار گراو در قطر با ژاوی هرناندز دیدار کرده و با او برای بدست گرفتن سکان هدایت بلوگرانا مذاکره کرده‌اند. هر چند باشگاه رسما این خبر را تایید نکرده و می‌گوید علت سفر این دو به قطر دیدار با عثمان دمبله بوده است. مارکا می‌گوید به نظر می‌رسد والورده به دلیل این باخت پست خود را از دست خواهد داد ولی بحرانی که بارسا با آن روبرو است فراتر از تنها این شکست و اخراج سرمربی تیم است.

یوسپ ماریا بارتومئو و باشگاه بارسلونا

رئیس باشگاه همیشه بزرگترین حامی والورده بوده و او بود که بعد از شکست‌های تحقیرآمیز بارسا در رم و آنفیلد تصمیم گرفت به کار با والورده ادامه دهد. انتقاد از والورده همیشه در درون باشگاه وجود داشته ولی این واقعیت که او در حفظ آرامش رختکن ید طولایی دارد معمولا از شدت انتقادها کاسته است. بارسلونا از سال 2003 یعنی زمان اخراج لوئیس فن‌خال تا این لحظه هیچ مربی‌ای را در میانه فصل اخراج نکرده ولی این ممکن است به زودی تغییر کند.

والورده خونسرد

به نظر می‌رسد والورده اصلا سر و صداهای زیادی که درباره او به راه افتاده را نمی‌شنود. انتقادهایی که واقعا نمی‌توان نادیده‌شان گرفت. کافی است به این واقعیت توجه کنید که در جده حتی پیش ازشروع بازی هواداران بارسا اقدام به هو کردن والورده کردند. ولی والورده به این انتقادها فکر نکرده و به نظر می‌رسد نسبت به آنها رویین‌تن شده است.

اما دیدار نمایندگان بارسا با ژاوی مسلما دیگر نمی‌تواند او را ساکت و آرام نگه دارد. زمانی که لوئیس انریکه یا پپ گواردیولا سرمربی بارسا بودند مذاکره با یک مربی دیگر در میانه فصل برای هیچکس قابل تصور نبود.

همراهی رختکن با والورده

لیونل مسی، لوئیس سوارز، جرارد پیکه و جوردی آلبا با والورده هستند و حتی بعد از شکست تحقیرآمیز در آنفیلد به صورت علنی موضع‌گیری کرده و پشت او ایستادند. مسی حتی گفت شکست تلخ در آنفیلد ربطی به والورده ندارد. روز پنج‌شنبه هم لوئیس سوارز به خبرنگاران گفت که علت شکست مقابل اتلتیکو در جده والورده نبوده بلکه بازیکنان بوده‌اند.

احساس هواداران

نظرسنجی مارکا که حدود 80هزار نفر در آن شرکت کردند نشان می‌دهد که هواداران بارسا هم بازیکنان این تیم را به خاطر شکست تلخ تیم‌شان بیشتر از والورده مقصر می‌دانند. در این نظرسنجی 58درصد هواداران، بازیکنان را عامل شکست مقابل اتلتیکو دانستند و 42 درصد ارنستو والورده را. در مورد جانشین احتمالی والورده، بیشتر هواداران ژاوی را می‌پسندند و البته اریک تن هاگ هلندی هم در رتبه بعدی قرار می‌گیرد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس