حسان دیاب نمایه

نخست‌وزیر مکلف لبنان که قول داده ظرف شش هفته دولت را تشکیل می‌دهد، در بیانیه‌ای به تشریح کارهایی پرداخت که در طول سه هفته گذشته برای این منظور انجام داده است.

به گزارش مشرق، «حسان دیاب» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل دولت لبنان سه هفته پس از زمانی که برای این مأموریت انتخاب شد، با صدور بیانیه‌ای روند اقدامات انجام شده تا کنون را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید:

آیا «دیاب» موفق به تشکیل کابینه خواهد شد؟

پایبندی «دیاب» به اصل مقاومت در برابر اشغالگران

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، وی در بیانیه خود اعلام کرد: ائتلاف‌های پارلمانی و سایر نمایندگان، سیاستمداران و افراد مستقل بر اساس این قاعده که مستقل و از گروه تکنوکرات هستم، من را مأمور به تشکیل دولت کردند، از ابتدا بر موارد فوق توافق شد: تشکیل دولتی کوچک متشکل از هجده وزیر زن و مرد، جدایی وزارت از پارلمان، مشارکت بیشتر زنان، لغو پست وزیر مشاور و عدم مشارکت وزرای دولت پیشبرد امور در دولت جدید.

دیاب ادامه داد، از لحظه‌ای که مأمور به تشکیل دولت شده، تلاش کرده دولتی تکنوکرات تشکیل دهد که شامل تیم هماهنگ بر اساس چارچوب تعیین شده باشد به نحوی که پاسخ دهنده مطالبات مردمی معترضان باشد.

وی سپس بر تعهد خود به التزاماتی که قرار است بر اساس آن دولت تشکیل شود ، تأکید کرد و گفت، فشارها به هر مقدار باشد منجر به تسلیم شدن وی نخواهد شد.

حسان دیاب در پایان اعلام کرد، به مأموریت خود و تماس با همه برای تشکیل دولت منسجم بر اساس چارچوب تعیین شده  ادامه خواهد داد.

دیاب بیست و هشتم آذر توانست از میان ۱۲۸ نماینده ۶۹ رأی را از آن خود کند و از سوی «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان مکلف به تشکیل کابینه شود و قول داد حداکثر ظرف شش هتفه دولت جدید را تشکیل دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس