جشنواره فیلم عمار

مراسم اختتامیه جشنواره عمار با معرفی برگزیدگان و برنامه‌های ویژه در تالار اندیشه حوزه هنری در حال برگزاری است.

به گزارش مشرق، آیین اختتامیه دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شد.

ابتدا قرائت قرآن کریم توسط فرزند شهید مدافع حرم مرتضی ابراهیمی انجام شد.

سپس، کلیپ‌هایی با موضوع مقاومت، خلاصه ای از مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره و سیلی ایران به آمریکا پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی دادند پخش شد.

هیئت داوران در بخش مستند رویای ایرانی؛ شامل سیدامیر سیاح، محسن شاکری نژاد، محمد فدایی، سیدمجتبی قافله باشی و سیدمهدی فردحسینی ضمن تقدیر از آثار «نبرد امواج» و «مسیر نو » به کارگردانی «وحید فرجی» لوح افتخار این بخش را به اثر «توان دفاعی (بعد از ۲۵۰۰ سال)» به کارگردانی «علی طادی» به علت «پرداختن به سوژه ای ویژه و داشتن پیوست تاریخی» و اثر «ناجی کرونر» به کارگردانی «مسعود کارگر» به علت «نمایش شیرین جلوه ای از همکاری گروهی دانش بنیان و مومنانه» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به اثر«مخترع آهنی» و به کارگردانی «محمدجواد رئیسی» به علت «داشتن روایت پرجاذبه، طنز به جا، فرم خلاقانه و همچنین امید بخشی در عین بیان نقدهای موجود» اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش «مستند همت مومنانه»؛ شامل سیدامیر سیاح، محسن شاکری نژاد، محمد فدایی، سیدمجتبی قافله باشی و سیدمهدی فردحسینی ضمن تقدیر از اثر «خودکار» به کارگردانی «محمد ثقفی» و اثر «خاکریز پرویز» به کارگردانی «قدرت باقری» و اثر «دریاچه امید» به کارگردانی «فاطمه مرزبان» لوح افتخار این بخش را به اثر «بازار تزارها» به کارگردانی مشترک «محسن مقصودی و مهدی فریدی» به علت «جسارت در پژوهش میدانی ظرفیت‌های مغفول» و اثر «در کنار هم» به کارگردانی «سید مجتبی خیام الحسینی» به علت «نمایش دغدغه‌های مسئولانه یک کارآفرین و همکاری دو ملت ایران و افغانستان» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به دو اثر «مجموعه مستند نور (قسمت وطن آرزوها)» به کارگردانی «مهدی فارسی» به علت «تصویرگری گوشه‌هایی از جهاد فردی، جمعی و خانوادگی» و اثر «یکی از ما (سایت هسته ای)» به کارگردانی «امیرعسگری» به علت «پرداخت ماهرانه به الگوی بومی از اشتغال زایی روستایی» اهدا کرد.

* شهیدی که سقای حاج قاسم بود

امیر عسگری کارگردان مستند یکی از ما بعد از دریافت جایزه خود گفت: آمدم تا این جایزه را به خانواده سردار شهید پورجعفری تقدیم کنم.

وی افزود: ایشان یک عمری در خدمت حاج قاسم بود و اگر حاج قاسم آب میخواست او تا در بطری را برای حاجی باز میکرد.

عسگری تصریح کرد: او مثل یک سرباز خدمتگزار در خدمت حاج قاسم و همراه با او بود. حاج قاسم به او گفته بود حسین تو باید تا قبر هم با من بیایی و در انتها دیدید که تا انتها باهم بودند.

هیئت داوران در بخش مستند حافظه ملی؛ متشکل از عباس سلیمی نمین، موسی حقانی، سید ناصر هاشم‌زاده، محمدحسن روزی‌طلب و یعقوب توکلی، ضمن تقدیر از اثر «آسوده بخواب کوروش» به کارگردانی «علی فراهانی» لوح افتخار این بخش را به اثر «آن شش نفر» به کارگردانی «محمدعلی یزدانپرست» به دلیل «ایده خوب، موضوع بکر و پژوهش قوی» و اثر «روایت رهبری» به کارگردانی «مهدی نقویان» به دلیل «پاسخگویی به شبهات مهم و استفاده از فیلم‌های دیده نشده و پژوهش خوب» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به اثر «پدر طالقانی» به کارگردانی «محمدعلی محمددوست» به دلیل «روایت مستند مبارزات مرحوم آیت الله طالقانی و پرداخت به موضوعات روز و استفاده به جا از آرشیو و پژوهش خوب» و اثر «امتحان» به کارگردانی «سجاد ریاحی» به دلیل «پژوهش قوی، نوآوری و پرداخت به مسئله‌ای حساس و دشوار» اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش مستند پایش و پالایش اجتماعی؛ متشکل از مهدی نصیری، حسن عباسی، حجت الاسلام محسن قنبریان، حجت الاسلام علی مهدیان و حجت الاسلام مجتبی نامخواه ضمن تقدیر از اثر«سایکس پیکو» به کارگردانی «علی گایینی» و اثر «این منطقه آلوده به مین است» به کارگردانی «محسن نقی زاده»، لوح افتخار این بخش را به اثر «امیدی ه» به کارگردانی «علی زهیری» به دلیل «پرداخت مناسب به بحث مطالبه عدالت و فساد ستیزی در شهر امیدیه» و اثر «قصه های همیشگی» به کارگردانی «بابک مجیدی» به دلیل «پرداخت همزمان به بحث محیط زیست و آسیب شناسی زیست محیطی تالاب استیل» و اثر «رویای آجری» به کارگردانی «داوود مرادیان» به دلیل «تببین تاریخ سیاست گذاری مسکن به ویژه در دهه اول انقلاب اسلامی با بهره گیری از مستندات آرشیوی و شاهدان و مجریان» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به اثر «خصوصی سوزی» به کارگردانی «محسن اسلام زاده» به دلیل «تبیین مشکلات و موانع خصوصی سازی، با بررسی روند خصوصی سازی شرکت های ماشین سازی تبریز و…» و اثر «سقف آرزوها» به کارگردانی «علی سلطانی‌وش» به دلیل «بررسی روند سیاست گذاری مسکن، با بهره گیری از مستندات» اهدا کرد.

* پیام مستندساز ایرانی به مایکل مور

محسن اسلام زاده، کارگردان مستند «خصوصی سوزی» در حاشیه اهدای فانوس جشنواره، به پیام‌های مایکل مور، مستندساز آمریکایی، پس از ترور شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: مایکل مور در پیام های خود از رهبر انقلاب خواسته بود که با آرامش برخورد کنند.

اسلام زاده ادامه داد: اما به آقای مایکل مور می گویم که با آرامش به هیچ وجه نمی‌توانید جامعه آمریکا را از لابی‌های قدرت نجات دهید.

وی تصریح کرد: اگر مستندسازان آمریکایی قصد دارند کاری کنند، به خاورمیانه بیایند و از جنایات آمریکایی ها در عراق و افغانستان مستند بسازند.

عباس سلیمی نمین از داوران این جشنواره در این بخش از برنامه در سخنانی گفت: از دست اندر کاران این جشنواره تشکر میکنم که نسل جوان را با هنر برای طرح انتقادات جدی و اساسی آشنا می‌کنند. وقتی به هنر مجهر میشویم علی‌القاعده باید از شیوه های تخریبی به ویژه در درون جبهه انقلاب فاصله بگیریم.

وی افزود: برخی سیاستمداران متاسفانه راه‌های سهل‌الوصول را برای تخریب می‌آموزند اما این موجب رشد جوان نمی‌شود. وقتی جوان راه سخت طرح اتتقادات را به صورت اصولی پیدا می‌کند خود و جامعه رشد پیدا می‌کنند لذا از کسانی که موجب رشد جوانان می‌شوند سپاسگزار بود.

سلیمی نمین ادامه داد: هنر سخت ترین و دشوارترین انتقادها را سهل و ساده می‌کند و پذیرش آن را سازنده می‌کند. ما اگر همفکران خود را به دلیل اینکه شیوه‌ها و تدابیر متفاوتی از ما دارند، اگر تخریب کنیم هنرمندانه نیست.

وی تصریح کرد: دعا کنیم برای جوانان تا با تجهیز بیشتر به هنر در رفع آفات نظام‌های سیاسی مخصوصا جمهوری اسلامی توفیق بیشتری پیدا کنند.

* طنین شعار مرگ بر آمریکا در اختتامیه عمار

در این بخش از برنامه سرودی با موضوع رشادت ها و فعالیت های سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در جبهه های مقاومت خارج از کشور برای حاضرات در سالن برگزاری برنامه پخش شد که استقبال مردم را به همراه داشت، به صورتی که با شعار «مرگ بر آمریکا» بچه هایی که این سرود را اجرا کردند را همراهی کردند.

هیئت داوران در بخش «مستند مقاومت جهانی»؛ متشکل از سلیم غفوری، شهاب اسفندیاری، محسن برمهانی، محمدرضا محمدی نجات و حجت الاسلام احمد رهدار، ضمن تقدیر از اثر «نخل ها نمی میرند» به کارگردانی «سید مسعود موسوی والا» لوح افتخار این بخش را به اثر «مرثیه ای از انجیل» به کارگردانی «محمدهادی نعمتی» به علت «دستیابی به زبان متناسب با مخاطب بین المللی برای انتقال یک میراث معنوی شیعی» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به اثر «آقای تغییر» به کارگردانی «مهدی انصاری» به علت «استفاده مناسب از آرشیو و پژوهش علمی برای تبیین ماهیت نظام استکبار» اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش مستند مدافعان حرم؛ شامل سید سلیم غفوری، شهاب اسفندیاری، محسن برمهانی، محمدرضا محمدی نجات و حجت الاسلام احمد رهدار لوح افتخار این بخش را به اثر «مردان زندگی» به کارگردانی «یحیی رضایی» به دلیل «ترسیم خلاقانه مجاهدت پزشکان و پرستاران در خط مقدم نبرد» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به اثر«شیرینی شام» به کارگردانی «علیرضا باغشنی» به دلیل «پرداخت و روایت هنرمندانه و نگاه متفاوت به شخصیت یک رزمنده مدافع حرم» اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش مستند ملت قهرمان؛ حجت الاسلام محمدعلی حیدری، محمد نیکدل، پیام تیرانداز و محسن یزدی ضمن تقدیر از اثر «دیلگ» به کارگردانی مشترک «عباس رفیعی مرغملکی و سید صفی الله حسینی» و اثر «مادر جبهه‌ها» به کارگردانی «شهرام میراب اقدم» لوح افتخار این بخش را به اثر «بر اثر زلزله» به کارگردانی «عبدالکریم شهابی» به دلیل «تلاش هنرمندانه برای نشان دادن مدیریت جهادی در قالب تعاون» و اثر «دیوارهای نخی» به کارگردانی «عباس عمرانی بیدی» به دلیل «نگاهی جدید به موضوع هم گرایی ملی» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به اثر «خاطرات موتور سیکلت» به کارگردانی «امیرحسین نوروزی» به دلیل «سوژه جذاب و پرداخت مناسب» اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش مستند جنگ نرم؛ متشکل از حسین شاهمرادی، میثم مرادی، محمدمهدی خالقی، مجید بذرافکن و مجید زین العابدین ضمن تقدیر از اثر «مادرانه» به کارگردانی «علیرضا باغشنی»، همچنین هیئت داوران در این بخش لوح افتخار ویژه را برای تلاش‌های مستندسازان انقلاب در عرصه پژوهش، به یکی از این آثار و به نمایندگی از دیگران به اثر «پایان بازی» به کارگردانی مشترک «سیدحامد قاسمی و علی رهجو» به دلیل «پژوهش عمیق و انتخاب یک سوژه ضد آمریکایی» اهدا کرد. همچنین جایزه ویژه مرگ بر آمریکا نیز به این دو کارگردان اهدا شد.

هیات داوران لوح افتخار این بخش را به اثر «پشت کوه های بلند» به کارگردانی «یزدان کیانی» به دلیل «به تصویر کشیدن یک روحانی تراز نظام اسلامی در یک اثر به معنای درست نقد درون گفتمانی» و اثر «محیا» به کارگردانی «محمد عقیلی» به دلیل «روایتی لطیف و کودکانه از اردوهای جهادی و پرداخت غیر مستقیم به مسأله وحدت و تقریب» به اهدا کرد.

ضمن اینکه هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به اثر «باشگاه شهرت» به کارگردانی «محمدحسن یادگاری» به دلیل «انتخاب یک سوژه استراتژیک و راهگشا و شکل دادن هنرمندانه یک فیلمنامه خوب بر اساس آرشیو» اهدا کرد.

* خاطره یک پزشک از شهادت برادرش در سوریه

وحید حمیدی، پزشک مدافع حرم که در نبردهای سوریه به مداوای مدافعان جانباز می‌پرداخت، در اختتامیه دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار به نقش اصحاب رسانه در معرفی و شناساندن آنچه در میدان های نبرد علیه داعش و جبهه امریکایی، عربی و عبری گذشته است، اشاره کرد و گفت: تشکر می‌کنم از اصحاب رسانه، به خصوص بچه مسلمان های رسانه ای که در همه جا حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه تیم های مستندسازی خواستند از آنان و فعالیت هایشان فیلم بگیرند، افزود: من ابتدا گفتم که اصلا از ما و کار ما فیلم نگیرند. تنها اجازه دادیم از بخشی از عمل جراحی یکی از مدافعان حرم که روده این مدافع را برداشته بودیم، فیلم بگیرند.

این پزشک مدافع حرم ادامه داد: در حماه ما یک گاراژ را به اتاق عمل تبدیل کرده بودیم، آنجا یکی از دوستان نزد من آمد و خواست تا با او جایی بروم، در آنجا چشمم به جمال حاج قاسم روشن شد. حاج قاسم به من گفت که تلاش کنیم یک فیلم بسازیم و در آن بگوییم که در سوریه چه می‌گذرد.

وحیدی به فضای جبهه های نبرد در سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: برادرم بارها در جبهه های سوریه مجروح شده بود، اما آخرین بار گفت که می‌داند این بار باز نمی گردد. وقتی علت را از او پرسیدم، گفت بالاخره فهمیده ام که حجاب بین من و خدا چیست و آن را برداشته ام. برادرم می گفت که خودش حجاب بوده و توانسته خود را از میان این حجاب بردارد.

وی به خاطره‌ای دیگر اشاره و اضافه کرد: در یکی از نبردها از نیروها خواستیم هرکه می‌خواهد برود. یکی از دوستان من را کنار کشید و گفت که تا حالا اینقدر حس نکرده بودم که سرباز امام زمان(عج) هستم. حالا از من می‌خواهی بروم؟

این پزشک مدافع حرم توضیح داد: از اصحاب رسانه می‌خواهم که دو موضوع را هویت ما را می‌سازد، برای مردم تبیین کنند، یکی اینکه شیطان درون و خود درون را بکشیم و دوم اینکه مزه سرباز امام زمان(عج) بودن را بچشیم.

* تشکر قائم مقام شبکه۳ از وحید جلیلی

محسن یزدی، قائم مقام شبکه سه و داور بخش ملت قهرمان دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار در حاشیه اختتامیه این مراسم گفت: جوانان بسیاری برای برگزاری این جشنواره باوجود همه مشکلات زحمت کشیده آمد.

یزدی در ادامه صحبت های خود افزود: شب و روز جوانان با بی پولی و زخم زبان های بسیار کار جشنواره را جلو بردند، یکی از این جوانان وحید جلیلی است که عمار را به واسطه پیگیری های وی داریم.

وی تصریح کرد: این جمعیت و این شور و حال که در اینجا حضور دارند، و جشنواره ای که در حال برگزاری است، به تلاش های جوانان به دست آمده و تشکر می‌کنم از همه این تلاش ها به ویژه پیگیری ها و تلاش های وحید جلیلی را قدر می نهم.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری با ابراز تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام گفت: هر دو بزرگواری که همه ما سوگوار آنها هستیم در همین مکان سخنرانی کردند. شهید قاسم سلیمانی در زمان شهید شعبان نصیری در اینجا سخنرانی کردند و شهید ابوالمهدی مهندس در سالگرد ایشان در همین مکان سخنرانی کردند و امیدوارم از برکت آنها در اینجا بهره‌مند شویم.

وی در مورد شخصیت والای محمد سرشار افزود: یادم می‌آید دوازده سال پیش می‌خواستند برای آقای سرشار نکوداشت بگیرند و من این خبر را به رهبر معظم انقلاب رساندم و ایشان خوشحال شدند و فرمودند بسیار کار شایسته‌ای است چرا که ایشان حق بزرگی بر گردن ادبیات داستانی انقلاب اسلامی دارد و بارها باید از ایشان تقدیر شود.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: به برگزار کنندگان جشنواره عمار تبریک می‌گویم که خوش سلیقگی کردند و آقای سرشار را انتخاب کردند تا از ایشان تقدیر شود.

مومنی شریف خاطرنشان کرد: آقای سرشار شخصیتی است که دارای اعتقاد راسخ است و ذیل این اعتقاد، اعتقاد به خداوند و پیامبر(ص) و دین مبین اسلام دارد و در کنار آنها با کلام پاک خود از ارزش‌های والا دفاع و ترویج کردند و خود عامل ترویج بوده‌اند و فقط گوینده نبوده‌اند.

* تجلیل از محمدرضا سرشار، نویسنده ۱۵۰ کتاب

وی اضافه کرد: خداوند به ایشان و آثارشان برکت داده‌ است؛ شخصیتی که در ادبیات ما بی‌بدیل و ممتاز بوده‌ است. آثار ایشان بیش از ۶ میلیون تیراژ داشته است و بیش از ۱۵۰ کتاب منتشر کرده‌اند.

رئیس حوزه هنری یادآور شد: همه این آثار، آثار متعهدانه و محکم و ماندگاری بودند و در کنار نویسندگی مسئولیت‌های اجتماعی داشته‌اند. ایشان در کنار نویسندگی مسئولیت گروه کودک و نوجوان در سال‌های دفاع مقدس بوده‌اند. یکی از ویژگی‌های ایشان پرورش شاگرد و نگاه به آینده بوده است یعنی نگاه آینده‌نگرانه داشته‌اند.

مومنی شریف عنوان کرد: ایشان انجمن قلم ایران و مجله سوره نوجوانان را تاسیس کردند و کتاب‌های ایشان در حوزه تاریخ اسلام کتاب زندگی پیامبر اکرم(ص) و کتاب «آنک آن یتیم نظرکرده» از رمان‌های برجسته انقلاب اسلامی است که به چندین زبان ترجمه شده و در کشورهای عربی مورد توجه علما قرار گرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم سرو بلندقامت ایشان بر سر ادبیات انقلاب اسلامی برقرار باشد و ار حضور ایشان سال‌ها بهره‌مند باشیم.

* پس از فتنه های بزرگ منتظر فرج بزرگ باشید

در آیین اختتامیه دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار از سال ها تلاش و هنر محمدرضا سرشار، نویسنده انقلابی، تقدیر شد.

 سرشار در این مراسم به مصائب اخیر اشاره کرد و گفت: فتنه‌های بزرگی به مردم ما گذشت و پس از فتنه‌های بزرگ باید منتظر فرج‌های بزرگ باشیم.

وی بیان کرد: فتنه‌های بزرگ معمولا یا به خاطر تذکر است یا مجازات اشتباه است، یا اینکه آزمایشی برای ارتقای مرابت مومنان است.

این نویسنده انقلابی با بیان اینکه باید از خداوند شاکر باشیم که این ابتلائات برای امتحان است، اظهار کرد: برخی گلایه می‌کنند که چرا اینقدر بر مردم خوب بلا نازل می‌شود، مثل این است که گلایه کنیم چرا شیطان دارد کار خودش را می‌کند. جهان اینگونه آفریده شده که انسان در کشمکش با شیطان رشد کند و شایستگی رسیدن به مراحلی را که خدا برای او در نظر گرفته، پیدا کند.

وی تصریح کرد: در هر حادثه‌ای هر دو طرف خسارت می‌بینند، اما نکته ای که وجود دارد این است که در هر مبارزه طرفی پیروز می‌شود که فقط یک دقیقه بیشتر استقامت کند و انشاءالله ما آن یک دقیقه را بیشتر استقامت خواهیم کرد.

هیئت داوران در بخش مستند تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس؛ شامل رحیم مخدومی، سیدمحمد هاشمی، محسن صفایی و محمدصادق باطنی ضمن تقدیر از اثر«بانو و باروت» به کارگردانی «احمد احمدپور» و اثر «بیر عالم سوز» به کارگردانی «محمد طه امیری»، لوح افتخار این بخش را به اثر «شجریان؛ از سپیده تا فریاد» به کارگردانی «مهدی طوسی» به دلیل «پرداخت هوشمندانه و منصفانه به مسئله ای قابل تأمل در تاریخ هنر انقلاب» و اثر «بلتا» به کارگردانی «سعید محسن یوسفی» به دلیل «پرداخت دقیق و بیان ساده در باب یکی از رخدادهای مهم دفاع مقدس» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به اثر «نبرد بیست و نهم» به کارگردانی «مهرداد حق‌شناس» به دلیل «پرداخت با کیفیت به زاویه ای ناپیدا در نبرد امروز ایران و آمریکا» اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش داستانی کوتاه و نیمه بلند؛ شامل محمدتقی فهیم، سعید مستغاثی، ابراهیم فیاض و محمدحسین نیرومند ضمن تقدیر از اثر «هر روز» به کارگردانی «محسن مجیدپور» و اثر «فضانورد» به کارگردانی «مهدی افضل زاده» و اثر «آبی کمرنگ» به کارگردانی «محمدرضا حاجی غلامی» لوح افتخار این بخش را به اثر «فکر بکر» به کارگردانی «یوسف سبحانی» به دلیل «نوگرایی در پرداخت و توجه به مضامین نو در خدمت سینمای روز ایران» و اثر «سوم ب» به کارگردانی «مرتضی راوش» به دلیل «توجه به مضمون کودک و خانواده در سطح جامعه» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به اثر «آب هرگز نمی میرد» به کارگردانی «حسین دارابی» به دلیل «استفاده از فرم خوش ساخت برای معرفی کتاب دفاع مقدس» اهدا کرد.

همچنین لوح افتخار بهترین بازیگر به «امیرحسین عزیزی» برای ایفای نقش در فیلم «آبی کمرنگ» و «تبسم خداپرست» برای بازی در «فیلم سوم ب» اهدا شد. ضمن اینکه لوح افتخار بهترین جلوه‌های ویژه به «صالح کشور دوست» برای فیلم «ستاره زاگرس» اهدا شد. فانوس بهترین بازیگر به گروه بازیگران نوجوان منطقه پرواز ممنوع «متین پاکزاد، متین کرمانی، علیرضا اکبری» اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش داستانی بلند؛ ضمن تقدیر از اثر «پینوکیو، عاموسردار و ریسلی» به کارگردانی «سیدرضا صافی» لوح افتخار این بخش را به اثر «ستاره زاگرس» به کارگردانی «پرویز شیخ طادی» به دلیل «حماسی بودن و پرداختن به نقش اقوام ایرانی در مبارزه با استعمار» اهدا کرد.

ضمن اینکه هیئت داوران فانوس این بخش را به اثر «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی آقای «امیر داسارگر» به دلیل «خلاقیت و هوشمندی در جهت پیوند علم و امنیت با رویکرد امید و آینده در رابطه با نوجوانان» اهدا کرد.

در این بخش از برنامه امیر داسارگر؛ کارگردان فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» جایزه‌ خود را به حامد مروت‌نژاد تهیه کننده فیلم پرواز ممنوع تقدیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس