خاویر سولانا

مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله ای نوشت: ترامپ با ناآگاهی خود نشان داد که اهداف مشخصی را دنبال نمی کند و فاقد استراتژی معین در خاورمیانه بوده.

به گزارش مشرق، «خاویر سولانا» مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه در مقاله ای که صبح امروز (جمعه) در روزنامه ال پاییس معروفترین روزنامه اسپانیا به چاپ رسید، با عنوان «ترامپ برلبه پرتگاه ایران» نوشت: ترامپ با ناآگاهی خود نشان داد که اهداف مشخصی را دنبال نمی کند و فاقد استراتژی معین در خاورمیانه بوده و این منطقه حساس را به سمت یک فاجعه به پیش می برد.

بیشتر بخوانید:

اگر ترامپ راست می‌گوید خبرنگاران را به «عین الاسد» ببرد

سولانا در این مقاله می افزاید: قتل ژنرال سلیمانی حرکتی تحریک آمیز، بی پروا و برخاسته از دیدی بسته بود. آمریکا با انجام اقدامی نسنجیده، سابقه خطرناکی از خود بر جای می گذارد که دشمنان این کشور نیز این توان را دارند که مشابه اینگونه عملیات را انجام دهند.

سولانا همچنین عنوان کرده است: پس از حمله به (سردار) سلیمانی نیز آمریکا مکررا ایران را به تخریب اماکن فرهنگی تهدید کرد که آشکارا این اقدام،  یک جنایت جنگی به حساب می آید.

وی می افزاید: بعید نیست که ترامپ به حضور آمریکا در عراق پایان داده و نیروهای خود را از در عقب خارج کند.

شایان ذکر است که این روزنامه در این مقاله یک صفحه ای خود، کاریکاتوری از ترامپ در قیافه ناپلئون ولی با کلاهی کاغذی بر سر ترسیم کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    9 0
    مردک کریح الفکر گم شوید از منطقه بیرون بروید خداوند شماها را ازآبادانی ها بدور بدارد - سگ ترامپ که ابراز دشمنی او علنی است شرف دارد بشما منافقین - ترامپ و شما منافقین ضد بشررا در منطقه دفن خواهیم کرد - موزردها و چشم آبی های دروغگو کفر در منطقه غرب آسیا بای
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    3 0
    ای سولانا، ای پدر سوخته؛ تو خودت چقدر الکی و واقعا الکی سر قضیه هسته ای از همین رهبران امثال ترامپ اون زمان دستور می گرفتی و خوش رقصی می کردی؟ حالا بازنشست شدی چشمات باز شدن بی وجدان؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس