کد خبر 1029772
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
عربستان

عربستان شاهد تغییرات سریع در سطح جامعه با رهبری محمدبن سلمان جهت جذب قشر جوان جامعه است. این تلاش ها در واقع عبور کنترل نشده از خطوط قرمز دینی در جامعه این کشور است

به گزارش مشرق، قدرت گرفتن محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد سعودی، سرعت تغییر و اصلاحات در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این کشور افزایش پیدا کرده و جامعه سنتی  را با چالش های فزاینده‌ای روبه‌رو کرده است. این موضوع از دید برخی از کارشناسان نتیجه‌ای به جز بی ثباتی در نظام سیاسی و فرهنگی این کشور نخواهد داشت و در نهایت جامعه عربستان دچار یک هرج و مرج داخلی خواهد شد.

" علی الحناکی" رییس بخش وزارت امور اجتماعی عربستان در شهر مکه مکرمه می گوید: انواع فساد اخلاقی در عربستان دیگر تنها پدیده های زشت نیستند بلکه به یک معضل و مشکل بزرگ برای دولت و مردم تبدیل شده اند و اقدامات کنترلی نتوانسته آن را مهار کند.

خانم " امل زاهد" نویسنده عربستانی تاکید می کند: چاره ای نداریم که اعتراف کنیم در جامعه عربستان انواع فساد اخلاقی در حال افزایش بوده و در بیشترخیابان های شهرهای عربستان مظاهر فساد علنی شده است. خانم زاهد با بیان اینکه انحرافات جنسی در عربستان معضلی پیچیده و خطرناک شده ، خاطرنشان کرد است:افزایش و رواج موسیقی های مبتذل وانتشار مطالب گمراه کننده جوانان سعودی را در معرض فساد و خانواده های این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است .

مجله آمریکایی " آتلانتیک " در این باره می نویسد: دولت عربستان که به عقاید وهابیت ملتزم است ، از اختلاط بین زن و مرد جلوگیری می کند اما فساد اخلاقی علنی در این کشور رو به افزایش است و این در حالی می باشد که انواع این فساد بصورت مخفی رواج دارد.

رواج ناهنجاری های اخلاقی در جامعه عربستان غیر مرسوم بوده و در سلطنت های قبلی خاطئین این موارد مجازاتی همچون زندان، شلاق در ملا عام و یا حتی اعدام را شاهد بودند. اما امروز عربستان  شاهد تغییرات سریع در سطح جامعه با رهبری بن سلمان جهت جذب قشر جوان جامعه است. این تلاش ها در واقع عبور کنترل نشده از خطوط قرمز دینی در جامعه این کشور است.

 علاوه بر فکت های مورد اشاره بررسی هشتگ های منتشر شده فضای مجازی در روزهای گذشته گواهی خوبی بر این مدعا می تواند باشد. مهم ترین این هشتگ ها عبارتند از:

# زفه (جشن عروسی  مختلط) _ میراث روستایی_جازان.

#داماد _ جشن ساحلی _جده و خیابان

#رقص در ملاء عام و "در آغوش گرفتن خیابان" و "رقصیدن در گروه های مختلط"

 در شبکه اجتماعی توئیتر، طی روز های گذشته کلیپ های جنجالی بسیار منتشر شده و و با هشتگ های اشاره شده تبدیل به ترند در محدوده جغرافیایی کشورهای حوزه خلیج فارس شده است. برخی از این کلیپ های جنجالی عبارتند از:

 نمونه اول:

انتشار کلیپ از صدای یک دختر در حال رقص میان مردان در یک جشنواره سنتی در روستای جیزان بود.

نمونه دوم:

 ویدئوی دیگری نیز از یک جوان که در آن پسر و دختر را در آغوش هم در نزدیکی یکی از سواحل عربستان را نشان می دهد.

نمونه سوم:

ویدوئوی دیگری در شهر آبه منطقه عسیر منتشر شده است که در آن زن و مردی در پیاده رو در منظر عموم در حال رقص هستند.

نمونه چهارم:

انتشار کلیپ جنجالی دیگری از مراسم عروسی یکی از شاهزادگان سعودی در سواحل شهر جده، باعث خشم بخش از مردم عربستان شده است. در این کلیپ عروس با ظاهری غیر متعارف به همراه داماد با پای پیاده را نشان می دهد. این صحنه ها با فریادهای زیاد رهگذران و صدای بوق اتومبیل ها همراه است.  در میان سر و صداهای زیاد عروس کشف حجاب می کند.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    3 0
    خداوند و رسول گراميش حضرت محمد (ص) انشاءالله منو ببخشند ،سال ٨٢ در مدينه با چندنفر از كسبه نزديك هتل صحبت ميكردم كه ميگفتند … در اون شهر كولاك ميكنه.
  • احمد IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    9 1
    بهتره اول به فکرناهنجاريها ي اخلاقي جامعه خودمون باشيم که همه گيرشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس