به گزارش مشرق، میلاد باستانی تحلیلگر و محقق سوانح هوایی نوشت: خبری که حدود یک سال پیش از سانحه بوئینگ اوکراینی، منتشر شده بود:


جا گذاشتن چمدانها برای تزریق سوخت ارزانتر توسط هواپیمایی اوکراین:


سلام من یکی از پرسنل شرکت خدمات هوایی سامان در قسمت باربری هستم.

دو ماهی میشود که شاهد over شدن (سنگین شدن هواپیما و تخیله بار مسافران) پرواز اکراینی PS " هستیم که هر سری حدود چهل تا هشتاد چمدان مسافر، جا می ماند.

بعد از تکرار این حرکت متوجه شدیم که سوخت در اکراین سه و نیم دلار میباشد ودر تهران یک دلار و درنتیجه خلبانهای اکراینی طبق درخواست مقام بالاتر خود، سوخت هواپیما را در ایران فول می زنند تا سود این پرواز برای اوکراینی ها دوبله باشد.  

 در پرواز PS752/08jun هشتادو پنج چمدان بعلت وزن زیاد هواپیما به طمع سود بنزین، از هواپیما پیاده شد و بدتر اینکه همه چمدان ها کانکشن و ترانزیت بودند و تا سه روز دیگر دست مسافران میرسند.
————————

پی نوشت:

شاید این موضوع، انفجار شدید هواپیما در هنگام برخورد و همچنین شعله های پُر نور آتش را پس از آتش گرفتن احتمالی موتور یا هر نقصی که باعث ایجاد نشت سوخت در بال هواپیما شده باشد را توجیه کند.


به دلیل اینکه هواپیما توسط مهندس ایرانی ترخیص نشده است و یک مکانیک اوکراینی با مسئولیت خود و پس از ٦٠ دقیقه تأخیر، هواپیما را برای پرواز ترخیص کرده است، احتمالاً یک نقص فنی در هواپیما وجود داشته که ممکن است مقدمات سانحه را فراهم آورده باشد.


سازمان هواپیمایی کشوری با بررسی کتاب هواپیما(log book) و صحبت با مهندس ایرانی می تواند دلیل ترخیص نکردن هواپیما توسط او را مطلع گردد.


اگر علت و محل شروع آتش سوزی در هواپیما مشخص شود، حل معمای سقوط به جوابش نزدیکتر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    16 2
    یعنی ما باید به خارجی ها یارانه بدیم!؟ ):
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    2 13
    وقتی با دنیا رابطه ای نداریم ،و بالطبع هوامیمایی هم نداریم ،شاهد اینجور ماجراها هم باید باشیم
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      6 4
      چرت نگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس