سیلاب

پس از ‌اعلام وضعیت فوق‌العاده در استان ‌هرمزگان در پی بارش‌های سیل‌آسا، ‌مرخصی تمامی فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران ‌لغو شد.

به گزارش مشرق، از صبح امروز جمعه 20 دی ماه با توجه به ورود موج بارشی تقریبا شدیدی به هرمزگان، این استان به حالت آماده‌باش کامل درآمده و ‌بنادر مسافربری تعطیل شده و هواشناسی هشدار داده که در مناطق دریایی استان وزش تندبادهای شدید جنوب شرقی موجب مواج شدن دریا خواهد شد و شرایط ترددهای دریایی ایمن نخواهد بود.‌

ببینید:

‌لغو مرخصی تمام‌ فرمانداران

استاندار هرمزگان به دنبال ورود سامانه بارشی به هرمزگان، مرخصی تمامی فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران این استانداری را لغو کرد و بنادر مسافری هرمزگان از جمله بزرگ‌ترین پایانه مسافری جنوب کشور (بندر شهید حقانی) به دلیل بارش شدید باران تعطیل اعلام شد.‌

رئیس ستاد مدیریت مقابله با بحران استان هرمزگان گفت: دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی از امروز تا پایان روز شنبه برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی بارش باران در هرمزگان در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

‌فریدون همتی ظهر امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هرمزگان در بندرعباس افزود: دهیاران، بخشداران، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی پیش بینی‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی گفت: سامانه بارشی جدید در هرمزگان برکات فراوانی برای این استان دارد، اما باید همه مدیران و مردم به گونه‌ای مدیریت کنند تا میزان خسارت‌های احتمالی کاهش یابد.
استاندار هرمزگان افزود: از مردم انتظار داریم هشدارهای هواشناسی و پیام‌های صداوسیما را لحظه به لحظه پیگیری کنند و از ترددهای غیرضروری در شهرها، روستاها و جاده‌ها در روزهای جمعه و شنبه پیش رو خودداری کنند.

اعلام وضعیت فوق‌العاده در استان هرمزگان

رضا مدرس ‌معاون عمرانی استاندار هرمزگان با ‌اعلام وضعیت فوق‌العاده در استان ‌گفت:‌ بارندگی شب گذشته بیشتر در مناطق مرکزی هرمزگان ‌به ویژه ‌بندرعباس در جریان بوده و تاکنون بالغ بر 98 میلی‌متر باران در استان باریده است.‌

وی گفت:‌ در حال حاضر و با تقویت سامانه بارشی در اقصی نقاط هرمزگان شهرستان‌های واقع در مناطق شرقی استان به‌ویژه میناب، با بارش شدید باران مواجه هستند.

وی اضافه کرد:‌ بر اساس گزارشات واصله از سازمان هواشناسی در حال حاضر شهرستان بندرعباس شاهد بارش شدید باران طی شب گذشته به میزان 67 میلیمتر تا ساعت 6 و 30 دقیقه است.

مدرس در مورد میزان بارش باران خاطرنشان کرد:‌ طبق اطلاعات رسیده به مرکز ستاد بحران استانداری هرمزگان بارندگی بیشتر در مناطق واقع در مرکز استان در جریان بوده و تاکنون بالغ بر 98 میلی‌متر باران در شهرستان‌های مرکزی باریده است.

وی با اعلام اینکه تمام دستگاه‌های خدماتی آماده مقابله با هرگونه بحران هستند بیان داشت: طی روز گذشته و با برگزاری جلسات مدیریت بحران در تمام فرمانداری‌های استان هرمزگان وظایف هر کدام از دستگاه‌ها به آنان اعلام شده است.

احتمال تعطیلی مدارس

‌ستاد مدیریت بحران استانداری هرمزگان هرگونه تصمیم برای تعطیلی مدارس و ادارات استان را به عصر امروز و برآورد اوضاع موجود محول کرده است. 

آبگرفتگی بافت مسکونی قدیمی قشم

براثربارندگی شدید تعدادی مسکونی در قشم دچار ابگرفتگی شد.بنا برگزارش اداره هواشناسی از شب گذشته تاکنون 101 میلی متر در قشم باران باریده است که بر اثر بارندگی بافت قدیمی شهر قشم دچار آبگرفتگی شده است. باران موجب جاری شدن سیلاب در کوچه‌ها و خیابان‌ها شد.

دریا مواج و در حالت مد قرار می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی هرمزگان ‌گفت: بارندگی شب جمعه تا صبح شنبه در بندرعباس و دیگر شهرستان‌ها شدت بیشتری دارد و پیش بینی شده ‌در این مدت بیش از 70 میلی متر باران ببارد.

سعید رنجبر افزود: در این مدت در ساعاتی از روز و شب تند باد شدید پیش بینی شده است که دریا مواج و در حالت مد قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    0 0
    شهرک مارو آب گرفته و پراز آب شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس