مسی

حرف و حدیث درباره سرنوشت قهرمان سوپرجام اسپانیا زیاد است، آیا مقامات فوتبال اسپانیا در این خصوص مرتکب بی عدالتی شده اند؟

سرویس ورزش مشرق - بعد از شکست خوردن والنسیا از رئال مادرید همچنین شکست خوردن بارسلونا برابر اتلتیکو مادرید دو فینالیست در بازی عجیبی به نام سوپر جام اسپانیا دو تیم از پایتخت این کشور تشخیص داده شدند.

موضوع بسیار عجیب بود و البته این شگفتی از سوی مطبوعات داخلی ایران بعد از ترجمه اخبار منابع خبری در اسپانیا و انگلیس بود در شرایطی که تقریبا از یک ماه پیش وقتی تصمیم روبیالس قطعی شده بود می شد چنین شگفتی را در میان رسانه های اسپانیا مشاهده کرد.

در واقع طبق قاعده همیشگی بارسلونا و والنسیا باید در سوپرجام اسپانیا برابر یکدیگر قرار می‌گرفتند و مشخص آن یکی از این دو تیم در نهایت جام قهرمانی در سوپر کاپ اسپانیا را بالای سر می‌برد اما حالا این رئال مادرید و اتلتیکو مادرید هستند که مشخص می کند کدام تیم می تواند سوپر جام اسپانیا را جشن بگیرد.

یک تورنمنت چهار جانبه در خاک عربستان سعودی که باعث می‌شد پول نجومی به فدراسیون فوتبال اسپانیا و سازمان لیگ این کشور برسد.

بیشتر بخوانید:


صعود رئال مادرید به فینال سوپرجام اسپانیا


اتلتیکو با شکست بارسا رقیب رئال در فینال شد

نکته مهم اینکه برای انتقاد از عملکرد رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا حداقل از سوی رسانه‌های ایرانی کمی دیر شده است، ماجرا این است که اتفاقا همه چیز پول است به دست کم این موضوع برای مقامات فوتبال اسپانیا پذیرفته شده است روبیالس شخصاً این تصمیم را نگرفت و دو ماه پیش با مقامات دو باشگاه والنسیا و بارسلونا مذاکرات بسیار فشرده‌ای داشت.

خیلی واضح بود که هر دو باشگاه یعنی بارسلونا و والنسیا حق داشتند در سوپرجام اسپانیا بازی کنند اما به آنها پیشنهاد شد با هزینه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به اردوی زمستانی رویایی در خاک عربستان سعودی دعوت شوند و اردوی خوبی در آنجا داشته باشند به شرطی که قبول کنند برنده دو بازی در نیمه نهایی مشخص کننده تیم های راه یافته به سوپرجام اسپانیا باشند.

در واقع اگر فقط پول مهم باشد و به ذات فوتبال توهین شده باشد چنین اتهامی فقط متوجه روبیالس و مقامات فوتبال اسپانیا نیست بلکه چنین اتهامی مشخصات متوجه هر چهار باشگاه بارسلونا، رئال مادرید، والنسیا و اتلتیکو مادرید خواهد بود. در واقع دو باشگاه بارسلونا و والنسیا که رسانه‌های کاتالونیا و والنسیا این روزها آن ها را بسیار خشمگین و شاکی توصیف می کنند اصولاً حق چنین شکایتی را ندارند چرا که هر چهار تیم با امضای تفاهمنامه حضور در تورنمنت چهار جانبه راهی عربستان شده اند و قبول کرده اند که نتایج این تورنمنت تعیین کننده تیم های راه یافته در سوپرجام اسپانیا باشد.

یکشنبه آینده جدال بین دو تیم مادریدی اسپانیا یعنی رئال مادرید و اتلتیکو مادرید برگزار خواهد شد البته این اولین بار در تاریخ فوتبال جهان است که طی آن قهرمان جام حذفی و قهرمان لیگ در سوپرجام آن کشور حضور نخواهند داشت.

روبیالس در دفاع از طرح خود می گوید: حوصله پاسخ دادن به افراد بی فکر را ندارم همین روزنامه نگارانی که این روزها علیه من مطلب می نویسند تا دو هفته پیش برای اینکه همراهمان ما در این تورنمنت باشند نامه‌نگاری می‌کردند و دوست داشتند به هزینه ما به عنوان شهروند اسپانیایی به عربستان سفر کنند.

وی ادامه می دهد: این تورنمنت چهار جانبه خارج از رقابت ها نبود در واقع ۴ تیم حاضر در این تورنومنت قبول کردند یک بار دیگر تلاش کنند تا تکلیف تیم های قهرمان مشخص شود پس وقتی سوت آغاز این تورنمنت به صدا در آمد معنی آن این بود که دیگر نه والنسیا و بارسلونا هیچ ادعایی ندارند و قبول می‌کنند برای حضور در سوپرجام اسپانیا دوباره مبارزه داشته باشند.

وی در خصوص محل هزینه کرد سود حاصل از این تورنمنت در خاک عربستان سعودی می گوید: این طرح بسیار خوبی است و امیدوارم هر سال تکرار شود ما درآمد بسیار زیادی کسب کرده ایم و این پول صرف فوتبال پایه ارتقاء فوتبال‌ زنان و فوتسال خواهد شد. بارسلونا چه ادعایی دارد وقتی مقابل تیمی که به فینال جام حذفی هم نرسیده شکست می‌خورد؟ آنها به هزینه ما یک اردوی عالی را تجربه کرده‌اند و حالا که به فینال نرسیده‌اند شاکی شده اند. از آنها می پرسم اگر پیروز بودند و قرار بود در فینال بازی کنند بازهم نوشته‌های رسانه‌ها را تایید می کردند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    2 1
    چی بگم؟
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    2 2
    کارد بخوره شکمتون! سر در آخور کرده اید و صدای مردم مظلوم سوریه و سودان و لیبی و یمن و ... را نمیشنوید! صدای اره ای که استخوانهای خاشقچی را خرد میکرد!
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    3 2
    مشرق اتفاقا ایران هم باید همین جوری قهرمان را انتخاب کند
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      4 12
      تو ایران که باحالتره جامو با اسنپ میبرن تحویل میدن بعد هم میرن تعطیلات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس