کد خبر 1029625
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا در بحبوحه گسترش انتقادات از او بابت به خطر انداختن ایمنی آمریکایی‌ها با تأیید طرح ترور سردار سلیمانی بار دیگر تلاش کرد تصمیمش در این باره را توجیه کند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که دستورش برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتقادهای فراوانی مواجه شده بامداد جمعه (به وقت تهران) بار دیگر تلاش کرد این اقدامش را توجیه کند. 

روز گذشته رسانه‌های آمریکا گزارش دادند در حالی دولت آمریکا با ادعای قریب‌الوقوع بودن یک حمله از جانب ایران دست به ترور سردار «قاسم سلیمانی» زده، توجیهات مقام‌های کاخ سفید حتی نتوانسته سناتورهای آمریکایی، از جمله شماری از سناتورهای جمهوری‌خواه، را هم قانع کند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ در سخنرانی بامداد جمعه خود بار دیگر ادعاهای قبلی خود را مبنی بر اینک به دلیل وجود تهدیدی قریب‌الوقوع این تصمیم را گرفته تکرار کرد.

او با اشاره به حادثه حمله به سفارت آمریکا در «بنغازی» در سال ۲۰۱۲ گفت تصمیم گرفته فوراً علیه [سردار] سلیمانی اقدام کند.

 ترامپ در ادامه به ضربه موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در تلافی ترور سردار سلیمانی هم اشاره کرد و مدعی شد که در این عملیات فردی کشته یا زخمی نشده است. 

این ادعای او در حالی مطرح شده که گزارش‌های متعددی از پنهان‌کاری مقام‌های آمریکایی درباره کشته شدن نظامیان این کشور در جریان شلیک موشک از ایران به پایگاه نظامیان آمریکا در «عین‌الاسد» منتشر شده است. این منابع می‌گویند ده‌ها سرباز آمریکایی کشته یا مجروح شده‌اند. 

ترامپ گفت: «ایرانی‌ها پایگاه‌های نظامی ما را بمباران کردند و کسی را کشته یا زخمی نکرد. من با آنکه آماده پاسخ بودم، کاری نکردم.»

او در بخش دیگری از سخنانش طبق روال معمول از توافق هسته‌ای برجام انتقاد کرد.

ترامپ گفت: «دولت اوباما برای ۸ سال رژیم ایران را توانمند و جسور کرد. توافق هسته‌ای احمقانه ایران، همزمان با آنکه به این کشور اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را می‌داد پول لازم برای ستیزه‌جویی‌های ایران را هم فراهم می‌کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اضافه کرد: «ضمن آنکه این توافق، خیلی زود منقضی می‌شود. آنها می‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند، اما همان‌طور که قبلاً گفتم، آنها به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهند کرد.»

ترامپ مدعی شد دولت قبل از او دنیا را به سمت جنگ سوق داده در حالی که او کشورش را به سمت صلح برده است. 

او ادعا کرد: «دولت قبل، با تأمین پول برای اقدامات مخرب ایران داشت دنیا را به سمت جنگ پیش می‌برد؛ ما داریم دنیایمان را به مسیر صلح برمی‌گردانیم: صلح از طریق قدرت؛ صلح از طریق قدرت.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرده است. 

وی گفت: «اتفاقی خواهد افتاد که فکر می‌کنم خوب است. ما ایران را تحریم می‌کنیم. دیروز تحریم‌های بیشتری وضع کردیم.»

او گفت: «آنها ما را با ۱۶ موشک زدند و من پرسیدم چند نفر [کشته شدند؟]. آماده پاسخ بودیم. آماده پاسخ بودیم. گفتم چند نفر کشته شدند؟ چند نفر زخمی شدند؟ گفتند، قربان هیچ کس [کشته یا زخمی نشد.] بنابراین، کاری انجام ندادیم. آماده بودیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    12 1
    اگر سلاح هسته ای مهم نیست چرا دشمن از دست یابی ما به اون نگرانه؟
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    2 0
    بهتر است سازمانهای اطلاعاتی ما عکس کشته شدگان و زخمی ها را با ذکر اسم و سن درآورده و منتشر کنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس