هوشنگ شهبازی

یک کارشناس حمل و نقل هوایی گفت: هواپیمایی که به آن موشک برخورد کند بلافاصله در آسمان منفجر می‌شود و اینگونه نیست که بخواهد به فرودگاه مبداء برگردد.

به گزارش مشرق، هوشنگ شهبازی با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و برخی شایعات در خصوص دلایل این اتفاق اظهار کرد: بنده ۳۵ سال سابقه پرواز دارم، چنانچه به این هواپیما موشک می‌زدند همان بالا در آسمان پخش می‌شد و قطعات آن در زمین کیلومترها از همدیگر فاصله داشتند.

وی با اشاره به فیلم منتشر شده از لحظات قبل از سقوط هواپیما ادامه داد: این هواپیما مشخص است که آتش گرفته و در تاریکی در حال حرکت است و پس از آن با برخورد به زمین متلاشی شده است.

بیشتر بخوانید:

تماس تلفنی روسای جمهور ایران و اوکراین

کارشناس حمل و نقل هوایی گفت: طی دو روز اخیر تصاویر موشک‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند که چاشنی آن سالم است، اگر قرار بود موشکی به هواپیمایی برخورد کند باید قسمت جلوی آن یعنی چاشنی منفجر می‌شد نه این که سالم بماند، مانند این است که دو خودرو از روبرو با یکدیگر تصادف کرده و به اصطلاح شاخ به شاخ می‌شوند اما صندوق عقب آنها خراب می‌شود.

شهبازی تاکید کرد: عقل سلیم می‌گوید باید منطقی فکر کنیم. به هیچ عنوان امکان برخورد موشک به این هواپیما وجود نداشته است. ضمن این که هنوز جعبه سیاه هواپیما بازگشایی و تحلیل نشده است.

وی بیان کرد: براساس تجربیاتم فکر می‌کنم موتور هواپیما به دلیل نقص فنی آتش گرفته و خلبان سعی کرده به فرودگاه امام خمینی برگردد. اگر این هواپیما را با موشک می‌زدند قطعاً نمی‌توانست برای برگشت تصمیم بگیرد.

کارشناس حمل و نقل هوایی بیان کرد: شما کدام هواپیما را می‌توانید نام ببرید که با موشک مورد هدف قرار گرفته و خلبان آن سعی کرده به فرودگاه مبداء برگردد.

شهبازی با انتقاد از عملکرد اوکراینی‌ها در این حادثه، اظهار کرد: به نظر می‌رسد اوکراینی‌ها می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند. اکثر مسافران این پرواز ایرانی بودند و قطعاً ما نسبت به اوکراینی‌ها دلسوزتر نسبت به این سانحه هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    31 7
    میگه بنده ۳۵ سال سابقه پرواز دارم ! خب سابقه پرواز داری ، سابقه موشک خوردن و ترکیدن را که نداری ! هههه
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
      4 11
      برای آدمهای عاقل توضیح داد باباجون یعنی اون نمی‌فهمه تو کارشناسی؟
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
      4 9
      ادم نادان ایا کارشناسانی که در مورد مسایل اظهار نظر می کنن لزوما تجربه کردند ....این چه حرفیه
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    5 5
    اصن از کجا معلوم توی همان آسمان منفجر نشده ؟! یه فیلم یا مدرک درست و حسابی که نشان ما ندادند
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
      8 4
      کوری یا خودتو به کوری زدی
  • بی نام IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    2 7
    ای قربون آدم فهمیده متخصص،
  • تاوان IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    0 4
    شرکت هواپیمای اوکراینی از دایره تقسیم کار بیرون بود و طبق دستورالعمل های کنترل عبور و مرور هوافضای ایران صادره از ناتو میبایست اخطار جدی دریافت کند. لذا در کشور ثالثی بمبگذاری شد و بر محدوده پایتخت ایران منفجر شد تا دو پیام داده شود سران و نمایندگان اطلاعاتی و استخباراتی و جاسوسی و تجار و دلالان ایرانی باید از گیت های هوایی و خطوط پروازی تجهیزشده و تحت نظارت NATO به سایر کشورها ی این حوزه عبور کنند دوم اینکه شرکت هایی که امکان نفوذ روسیه یا چین در آنها وجود دارد و یا کاملا در سیستم احراز (هویت و ماموریت) ناتو ،استاندارد و تعبیه نشده اند باید از پوشش خدمات مسافری خاورمیانه حذف شوند.
    • آمین US ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
      5 0
      سند؟
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
      1 8
      شما به عنوان دستیار ترامپ استخدام شو ....بابا سناریو.......
  • وطن IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    4 12
    کاپیتان شهبازی عالی و دقیق. درود بر دانشمند ایران زمین
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    5 17
    موتور اتش گرفته بود و هواپیما از مسیرش منحرف نشده بود این نشون میده ایراد از نقص فنی موتور بوده در حالیکه با برخورد موشک هواپیما در اسمان متلاشی میشه شرکت بوئینگ برای فرار از ضرر هنگفت و بیمه مجبورند داستان سرایی بکنند احتمال داره خود شرکت بوئینگ با ارسال کدهایی در مواقع لزوم {فشار دولت امریکا}موجب اختلال در کار توربینها و فنها و اجزای داخلی موتور بشه اساسا اتش سوزی در موتور جتها امری نادر نیست
  • افیون IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    7 1
    کاپیتان بدجوری سوتی دادی . با 35 سال سابقه دیگه باید بگی کاش نمی گفتم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس