کد خبر 1029531
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
برنی ایبنی

بن بست در نقل و انتقالات استقلال، آن‌ها را به سمت یک گزینه خارجی جدید برده است.

به گزارش مشرق، اوضاع دو باشگاه بزرگ پایتخت، شباهتی به نیم فصل اول ندارد. به خصوص استقلال، که سرمربی‌اش را تغییر داده، میلیچ اعلام کرده برنمی‌گردد و باشگاه، در خرید بازیکنان مورد نظر مجیدی ناکام بوده است. مجیدی بعد از نشستن روی نیمکت استقلال، درخواست خرید ارسلان مطهری، آیاندا پاتوسی و آرمین سهرابیان را داشت. مطهری خریداری شد، پاتوسی به فولاد رفت و سایپا حاضر نشده مجوز خروج سهرابیان را بدهد. گزینه بعدی آن‌ها، خرید منتظری و یک بازیکن خارجی، برای پست وینگر است.

مجیدی علاقه زیادی به بازی با دو وینگر و یک مهاجم دارد. اگر دیاباته در استقلال بماند، او قائدی را به پست وینگر منتقل می‌کند و یک وینگر جدید هم به استقلال اضافه می‌شود. گزینه استقلال برای خرید وینگر راست، برنی ایبنی بازیکن 27 ساله نیجریه‌ای است. ایبنی در سن پایین، پدیده شد و آمار بسیار خوبی داشت. هر چند نتوانست روند خوبش را ادامه بدهد و چند سالی است، تاثیر بسیار کمی روی گل‌های تیمش دارد.

بیشتر بخوانید:

شوک جدید به استقلال؛ میلیچ فسخ کرد!

او در استرالیا بزرگ شده و با پاسپورت استرالیایی، می‌تواند به عنوان سهمیه آسیایی به استقلال اضافه شود. سال 2011، ایبنی 19 ساله در لیگ سطح اول استرالیا درخشید و در یک فصل، به عنوان وینگر 7 گل زد و سه گل ساخت. با این درخشش علاوه بر حضور در رده‌های پایه، به تیم ملی استرالیا هم دعوت شد. ایبنی تا سال 2015، همین روند را ادامه داد. او بر خلاف انتظار پیشرفت نکرد اما هر سال، بین 5 تا 7 گل در لیگ استرالیا می‌زد.

آخرین سال حضور ایبنی در استرالیا، موفق نبود و فصل را فقط با 3 گل به پایان رساند. سال 2017، به آمریکا و لیگ MLS رفت. کارنامه سال اول حضور ایبنی در آمریکا فقط یک گل و یک پاس گل بود. سال 2018 او نتوانست گلی بزند تا نیم فصل، به لیگ امارات برود. حضور چند ماهه در لیگ امارات هم فقط با یک گل زده به پایان رسید. چند ماه بعدی را ایبنی در کره جنوبی گذراند و در لیگ این کشور هم بیشتر از یک گل نداشت.

از زمان خروج از استرالیا، ایبنی در تقریبا هر نیم فصل یک باشگاه تغییر می‌دهد و هیچ نیم فصلی را، با بیشتر از یک گل زده به پایان نرسانده است. اگر استقلال بتواند او را به روزهای خوبش برگرداند، خرید خوبی برای این تیم خواهد بود اما او در سال‌های اخیر، افت زیادی داشته و بیرون از استرالیا، نتوانسته آمار خوبی داشته باشد. ریسک بزرگی که در روزهای آینده، معلوم می‌شود استقلالی‌ها سراغ آن می‌روند یا با یک گزینه مطمئن‌تر قرارداد می‌بندند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ریپ ب این باشگاه ک ریده مال شده IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    0 0
    نظرم اینه خاک برسرباشگاه استقلال خاک خاک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس