کد خبر 1029510
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
نتانیاهو و ترامپ

بازخوانی نحوه مواجهه نظامی و رسانه ای اسرائیل به پاسخ انتقام جویانه ایران نشان می دهد که آمریکا نیز در ساعات ابتدایی پس از دریافت سیلی محکم سپاه، دقیقا همان رویه را در پیش گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از نورنیوز، پس از عملیات رژیم صهیونیستی علیه پایگاه هوایی «T۴» در سوریه که در جریان آن تعدادی از نیروهای مستشاری جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند، رزمندگان محور مقاومت در یک عملیات بی سابقه، ده هدف در عمق خاک سرزمین‌های اشغالی را مورد حمله قرار دادند. سران رژیم صهیونیستی در آن زمان اعلام کردند که در عملیات تلافی جویانه نیروهای مقاومت، هیچ فردی کشته نشده است، این در حالی بود که بنابر اطلاعات دقیق، قریب به ۶۰ نظامی صهیونیست طی آن عملیات به درک واصل شدند.

بیشتر بخوانید:

حمله سایبری به سیستم ناوبری هواپیماهای آمریکا همزمان با حمله موشکی

سانسور تلفات حمله موشکی به عین‌الاسد

فیلم/ توصیه فرمانده هوافضای سپاه به آمریکا

چرا حمله به «عین‌الاسد» از نظر استراتژیک بسیار مهم است؟

جانسون با ترامپ و ترودو درباره ایران گفت‌وگو کرد

ائتلاف آمریکا در عراق، فعالیت نظامی خود را تعلیق کرد

پس از انجام عملیات مقابله جویانه رزمندگان جبهه مقاومت در ساعت سه و ده دقیقه صبح به وقت محلی، تلویزیون «سی‌ان‌ان» با انتشار گزارشی،تعداد کشته ها و مجروحین را قابل توجه اعلام کرد، اما پس از تنها ده دقیقه تمامی ارتباطات رادیویی و مخابراتی و حتی برق مناطق مورد هدف، قطع شد و رسانه‌های غربی با تغییر رویکرد در کلیه بخش‌های خبری، بر این مساله تاکید کردند که هیچ تلفاتی در کار نبوده است! چرایی اتخاذ چنین رویکردی نیازمند توجه در گزاره های زیر است:

۱. وعده اعلام شده در خصوص اجرای حتمی عملیات انتقامی در شرایطی محقق گردید که صهیونیست‌ها و رسانه‌های وابسته به آن تلاش می کردند رویکرد اعلام شده از سوی ایران مبنی «پایان یافتن دوران بزن در رو» را بلوف جلوه دهندو توان انتقام‌گیری ایران را زیر سئوال ببرند

۲. این انتقام سخت، پیام‌های متعددی را به رژیم صهیونیستی منتقل نمود که از ان جمله "توان نظامی ایران واراده بهره برداری از آن در برابر هرگونه تعدی و تجاوز بود.

۳. شخص نتانیاهو که آن زمان برای دیدار با ولادیمیر پوتین در سوچی روسیه به سر می‌برد، با ارسال پیام از طریق روسها ، عدم اراده خود در پاسخ متقابل به این حمله را اعلام کرد و خواستار میانجی گری برای متقاعد سازی ایران به متوقف نمودن حملات انتقامی شد. بازخوانی نحوه مواجهه نظامی و رسانه ای رژیم صهیونیستی به پاسخ انتقام جویانه ایران نشان می دهد که دولت امریکا نیز در ساعات ابتدایی پس از دریافت سیلی محکم سپاه دقیقا همان رویه را در پیش گرفته است‌.

آمریکایی‌ها از یک سو حاضر به اعلام هیچ آماری از تلفات نیروها و ادوات نظامی خود در عین الاسد نیستند و حتی حساب توئیتری ژورنالیست اسرائیلی را به دلیل توئیت یک خبر نیم بند از تعداد مجروحان می‌بندند و از سوی دیگر دائما بر این طبل می‌کوبند که عملیات سپاه کمترین خسارتی به آنها نرسانده است. در این میان حضور فعال لشکر مزدوران فارسی زبان و فیک‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی نیز در تلاش است تا افکار عمومی داخل کشور را نسبت به ابعاد گسترده عملیات گسترده و موفق سپاه ،خدشه‌دار کرده وانتقام سخت ایران را ناچیز و غیر قابل اعتنا جلوه دهند. جالب اینکه؛ رسانه‌های زرد، اکانت‌های مجازی و شبکه های دروغ پردازی که بدون کوچکترین سندی، دروغ بزرگ کشته شدن ۱۵۰۰ نفر در رخدادهای آبان‌ماه در ایران را انتشار دادند و تکذیب منابع رسمی ایران را از سر ناچاری عنوان می‌کردند، الان با وقاحت تمام در این بوق می‌دمند که حرف ترامپ مبنی بر عدم خسارت درست است و این ایران است که باید برای موفقیت عملیات خود سند ارائه کند!! نکته آنکه؛ نباید فراموش نکنیم که در هر دو مورد، دشمن نسبت به پاسخ سخت و ویران کننده ایران مطمئن بود.

اعلام بالاترین سطح هشدار در مناطق مختلف و آماده باش کامل به نیروها و پایگاه‌ها نشانه‌ای واضح و دلیلی محکم بر این ادعاست. به هر حال؛ درباره عملیات موشکی بامداد چهارشنبه سپاه علیه پایگاه آمریکایی‌ها در عراق، باید به این نکات توجه داشت:

۱. کشوری که به زعم آنها در وزن کشی نظامی با آمریکا در جایگاه نازلی قرار دارد، توانست با وارد کردن ضربه ای سخت و غافلگیرانه به یکی از پایگاه‌های اصلی آمریکا،تجهیزات فوق مدرن آنها را نابود و حیثیت پوشالی به زعم ترامپ، بزرگترین قدرت نظامی جهان را لگدمال کند.

۲. طبیعی است که در کوتاه مدت به دلیل عدم دسترسی مستقیم به منطقه مورد هدف، امکان ارایه امار دقیق از تلفات انسانی و تجهیزاتی وجود ندارد و آنچه از سوی برخی منابع ذکر شده، آماری حداقلی و مبنی بر تخمین‌ها است.

۳. مهمترین رخدادی که در فرآیند انتقام سخت جمهوری اسلامی ایران از آمریکا پس از ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی و همراهانش می تواند به وقوع بپیوندد، خروج آمریکا از منطقه است و آنها هم به هزینه سنگین این اتفاق واقف هستند

۴- امروزآمریکایی‌ها در یک دو راهی باخت ـ باخت قرار گرفته اند و ناچارند یا آمار دقیق کشته‌ها را اعلام کنند و با سوارشدن بر موج مظلوم‌نمایی و طلبکاری آخرین تلاش‌های خود را برای بقا در منطقه بکار گیرند ویا به بازی کنونی خود در عدم اعلام آمار دقیق کشته‌ها ادامه دهند و شاهد شدت گرفتن فرآیند ازاله و حذف خود از منطقه باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    7 0
    حاجی جان سعادتت مبارک،مطمئن باش آمریکا بخاطر ترور مالک اشتر زمانه تاوان سختی باید بپردازد،الان هم مانند جنگ تحمیلی فقط منتظر امر جهاد از طرف آقا هستیم.التماس دعا
  • ناشناس IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    0 1
    خدابه دوتاشون صبر بده
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    0 0
    هروقت اسراییل سوزیه زو زد بلافاصله تلافی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس