ارتش نیجریه

رویترز گزارش کرد، عناصر داعش در کشور نیجریه در روزهای گذشته سلسله حملات جدیدی را آغاز کرده‌اند که این حملات تا کنون موجب تخریب صدها خانه و آواره شدن هزاران نفر و کشته شدن شماری از ارتش شده است.

به گزارش مشرق، گروهک داعش در غرب آفریقا (ISWAP) از شامگاه سه‌شنبه با ورود به شهرک «منگونو» در ایالت «بورنو» در شمال شرق نیجریه، تا کنون ده‌ها نفر را کشته‌اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دو نفر از ساکنان و یک منبع نظامی روز چهارشنبه گفتند که ۲۰ نظامی نیجریایی و دهها تن در این حملات کشته شده‌اند و بیش از هزار نفر بدون سرپناه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دختر شیخ زکزاکی: دولت نیجریه رأی قاضی و دادگاه خودش را نقض کرد

منابع خبری گفتند که تروریست‌ها داخل کامیون‌های ارتش وارد شهرک شدند و سپس به نظامیان حمله کرده و تا کنون حداقل ۷۵۰ خانه را تخریب کرده‌اند.

یکی از ساکنان این شهرک گفت که مردم در حال فرار و به دنبال پیدا کردن محل امن هستند و در این اثنا سه نفر نیز بر اثر شلیک گلوه تروریست‌ها کشته شده‌اند.

سخنگوی ارتش نیجریه تا کنون حاضر به واکنش نشده است.

شاخه غرب آفریقای داعش (ISWAP) در خبرگزاری اعماق مسئولیت مستقیم این حوادث را بر عهده گرفته و مدعی شده است که یکی از تروریست‌ها با منفجر کردن خودروی بمب‌گذاری شده هشت نیروی نظامی را کشته و سه خودوری زرهی را منهدم کرده است.

به نظر می‌رسد تروریست‌ها امروز (پنجشنبه) شهرک را ترک کرده‌اند و داعش در بیانیه خود اعلام کرده است که قبل از خروج مقادیری سلاح‌ و مهمات و یک خودرو با خود برده‌ است.

شاخه غرب آفریقای داعش در سال ۲۰۱۶ از گروهک تروریستی «بوکوحرام» جدا شد و از آن زمان حملات متعددی را در نیجریه انجام داده است.

روز دوشنبه نیز انفجار بمب دست‌ساز در ایالت «بورنو» واقع در شمال شرقی این کشور، باعث کشته شدن دستکم ۳۰ نفر شد. ۳۵ نفر نیز مجروح شدند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    3 0
    حکومت سفاک نیجریه بقدری در حث شیعیان و مسلملنلن ظلم کرده که از کشته شدن اونها توسط داعش خوشحال هم میشوم
  • رضا IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    1 0
    خداوندا مسلط كردن داعشيان وحشى بر حاكمان ظالم نيجريه را سپاس مى گوئيم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس