کد خبر 1029357
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
مایک پنس

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای بار دیگر از ترور سردار «قاسم سلیمانی» دفاع کرد و مدعی شد که اکنون آمریکایی‌ها در امنیت بیشتری به سر می‌برند.

به گزارش مشرق، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که بامداد پنج‌شنبه منتشر شد، بار دیگر به دفاع از ترور سردار «قاسم سلیمانی» پرداخت. 

وی که با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت‌وگو می‌کرد، تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای صدور دستور ترور سردار سلیمانی را تصمیم صحیح خواند و مدعی شد که «اکنون مردم آمریکا در امنیت بیشتری به سر می‌برند.»

بیشتر بخوانید:

او سپس سردار سلیمانی و ایران را به گسترش تروریسم در منطقه غرب آسیا متهم کرد و در پاسخ به این سؤال که آیا کاخ سفید به دنبال تغییر نظام سیاسی ایران است، گفت: «ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم، ما به دنبال تغییر رفتار این رژیم هستیم.»

وی با بیان اینکه آمریکا برای ادامه مقابله با ایران آماده است، گفت واشنگتن با اقدامات اخیر خود پیامی روشن برای ایران صادر کرده است.

پنس در پاسخ به سؤالی در مورد پاسخ موشکی جمهوری اسلامی ایران به ترور سردار سلیمانی، مانند ترامپ مدعی شد که در این حمله نظامیان آمریکایی «به لطف حرفه‌ای‌گری» ارتش آمریکا، آسیب ندیده‌اند و این برای دولت آمریکا مایه خرسندی است. 

او افزود: «مردم آمریکا امشب می‌توانند راحت‌تر بخوابند.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که «اطلاعات دلگرم‌کننده‌ای» وجود دارد که ایران از متحدان خود در عراق خواسته است که از میزان تنش‌ها بکاهند.

بامداد چهارشنبه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به ترور سردار سلیمانی، ده‌ها موشک به سمت پایگاه‌های آمریکا در عراق شلیک کرد. در پی این حمله موشکی گسترده، ترامپ که پیشتر از گزینه نظامی و احتمال حمله به ایران صحبت کرده بود، از مواضع خود عقب نشسته و از لزوم صلح با ایران صحبت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    6 0
    لعنت بر این چند نفر این افراد خبیث آمریکایی که سردار عزیز ما و دوستانش را به شهادت رساندند. خدا کمک کنه انتقام سختی ازشون بگیریم .
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    5 0
    اتفاقا الآن دیگر آمریکایی ها در خود آمریکا هم امنیت ندارند. حتی در کاخ سفید. ترامپ و پمپئو شبها خواب آشفته می بینند!
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    5 0
    اولا که نمی توانید در ایران رژیم را عوض کنید دوما رفتارمان را می توانید تغییر دهید . رجوع کنید به عین الاسد که چطوری رفتارمان عوض شد. سوما از این به بعد این ایران است که خواسته هایش باید شنیده و باید اجرا شود.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    2 0
    چه احمقند که فکر میکنند با حذف فیزیکی افراد بزرگ رفتار کشور تغییر میکنه در ایران اونقدر انسانهایی داریم که جایگزینی برای شهید حاج قاسم هستند شهید حاج قاسم برای امریکا خطرناک تر از حاج قاسم سلیمانی خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس