کد خبر 1029246
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
بهرام قاسمی نمایه

سفیر ایران در پاریس درباره حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی گفت: ایران در نمایشی از عزم، قدرت، آمادگی و شجاعت و ذیل ماده ۵۱ منشور ملل، اقدامات متناسبی را برای دفاع از خود به عمل آورد.

به گزارش مشرق، «بهرام قاسمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در پی حمله موشکی بامداد امروز (چهارشنبه)  نیروی هوافضای سپاه پاسداران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران و مردم شجاع و دلیر ایران هرگز ملتی جنگ طلب نبوده و نخواهند بود. اما به گواه تاریخ و پیشینه این مرز و بوم، مردم بزرگ این سرزمین همواره در قبال تجاوز و تعرض زورمداران با تمام توان و در یک وحدت و همگرایی تحت لوای خرد جمعی از خود دفاع کرده است.

بیشتر بخوانید:

تحقیر ببر کاغذی؛ نخستین حمله رسمی به آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم

وی با انتشار این مطلب در توئیتر سفارت ایران در پاریس افزود: مردم ایران با حضور پرشکوه و بی نظیر در تشییع پیکر سرباز دلاور وطن، شهید سردار سلیمانی در اولین گام پاسخی یک صدا و قاطع به سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا دادند که طنین آن در سراسر جهان انعکاس یافت.

سفیر ایران در پاریس خاطرنشان کرد: ایران در دومین گام، در نمایشی از عزم و قدرت و آمادگی و شجاعت و ذیل ماده 51 منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی را برای دفاع از خود نسبت به پایگاهی که از آن حملات ناجوانمردانه علیه شهروندان و مقامات ارشد ایرانی صورت پذیرفته بود، به عمل آورد.

* در برابر تعدی و تجاوز زیاده‌خواهان کوتاه نمی‌آییم

بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین عنوان کرد:‌ ایران همواره با ارائه طرح‌های متعدد در راستای افزایش ثبات و امنیت در منطقه، کاهش تنش و مبارزه با تروریسم و افراطی گری گام برداشته و از هرگونه تلاش و طرح در این خصوص نیز استقبال کرده است.

وی با بیان اینکه رهبران برخی کشورهای آسیایی و همسایه و آقای ماکرون از حسن نیت ایران طی دوران اخیر و اراده راسخ ایران برای کمک به کاهش تنش آگاهی دارند، یادآور شد: با این حال ایران ذره‌ای در برابر تعدی و تجاوز زیاده خواهان علیه سرزمین و حقوق مشروع مردم خود کوتاه نخواهد آمد. اینک جنگ افروزان باید انتخاب کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس