بن علوی

وزیر خارجه عمان تأکید کرد در شرایط کنونی فرصتی برای میانجی‌گری بین تهران و واشنگتن وجود ندارد.

به گزارش مشرق، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان روز سه‌شنبه(دیروز) در حاشیه مجمع گفت‌وگوی تهران گفت که اکنون فرصتی برای میانجی‌گری بین تهران و واشنگتن وجود ندارد.

بن علوی در مصاحبه با روزنامه کویتی «الرأی» گفت: «میانجی‌گری عمان بین تهران و واشنگتن به دنبال ترور سردار قاسم سلیمانی وجود ندارد و به عقیده بنده در حال حاضر فرصتی برای میانجی‌گری نیست.»

بیشتر بخوانید:

وی افزود که عمان با هر دو کشور ایران و آمریکا روابط مهمی دارد و ما حرف‌های آن‌ها را می‌شنویم و امیدواریم که فرصتی باشد که جامعه جهانی دیدگاه خود در برابر چنین رفتارهایی را بیان کند.

وزیر خارجه عمان درباره تلاش‌های کشورش برای پیدا کردن راه‌حلی در یمن نیز گفت: «هیچ تلاش عمانی یا میانجی‌گری بین عربستان و حوثی‌ها در خصوص جنگ و تمامی مسائل مربوط به این پرونده در سازمان ملل وجود ندارد.»

الرأی همچنین به نقل از برخی منابع دیپلماتیک ایرانی نوشت که «سلیمانی حامل پیامی از جانب مرجعیت عالی ایران و در خصوص کاهش تنش بین دو کشور بود».

بامداد جمعه گذشته، پهپادهای آمریکایی با پشتیبانی بالگردهای این کشور با نقض قوانین عراق و قوانین بین‌المللی سردار قاسم سلیمانی را که میهمان رسمی عراق بود به همراه ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی ترور کردند و به شهادت رساندند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.

یک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه از حجم تلفات گسترده آمریکایی‌ها در حمله موشکی ایران خبر داد و گفت: مطابق گزارشات دقیق منابع ما در منطقه تا این لحظه دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده اند که زخمی ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس