کد خبر 1029107
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
چین و آمریکا

وزیر خارجه چین در واکنش به انتقام موشکی ایران از ترور سردار سلیمانی، گفت تشدید تنش‌ها در غرب آسیا به نفع هیچکسی نیست.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه چین به انتقام موشکی ایران از ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران به دست نظامیان تروریست آمریکایی واکنش نشان داد.

 

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز»، وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای در واکنش به انتقام موشکی ایران، گفت: «تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ‌کسی نیست».

بر این اساس، چین از همه طرف‌های درگیر خواست تا خویشتن‌داری کنند.

بامداد امروز (چهارشنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد. 

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    12 0
    باشه . الان راجع پیشنهادت فکر می کنم
  • سلیمانیم IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    11 0
    سلام.درود خدا بر سربازان امام زمان عج. دیگه دوره بزن درو تموم شد.منتظر پاسخ سختر از این باشند این دزدان و غارت گران عالم امریکا وانگلیس و اسراییل ملعون.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    12 0
    میترسه نفت بشکه ای دو سنت گرونتر بشه ضرر کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس