ریچارد هاس

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا به عملیات انتقام‌جویانه سپاه پاسداران ایران در پی به شهادت رسیدن سردار سلیمانی، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در یک رشته پیام توییتری به عملیات انتقام‌جویانه سپاه پاسداران ایران علیه پایگاه نظامی آمریکا در عراق در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا، نوشت: موشک‌باران ایران، خبر هواپیماهایی که به پرواز در می‌آیند، خطابه رئیس جمهور[آمریکا] به مردم، ظرف چند ساعت از چیزی که یک بحران بود به سمت چیزی که به نظر می‌رسد جنگ باشد، رفته‌ایم. ناتوانی واضح هم آمریکا و هم ایران برای تعبیر کردن[عملکرد] طرف مقابل، دقیقا تاثیر بدی برای مدیریت بحران دارد.

هاس افزود: زمان زیادی می‌برد تا تشخیص دهیم که چگونه به جایی که هستیم رسیدیم و مسئولیت‌ها را تقسیم کنیم. در حال حاضر، اولویت باید کاهش سرعت تصمیم‌گیری در هر دو طرف، ایجاد وقت و فضای بیشتر برای ارزیابی دوباره و تعامل مستقیم و غیرمستقیم باشد.

این مقام آمریکایی همچنین در واکنش به اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: وزیر امور خارجه ظریف، می‌گوید که کشورش نه به دنبال جنگ و نه تنش است. بیانیه صبح چهارشنبه دونالد ترامپ[رئیس جمهور آمریکا] فرصتی برای منعکس کردن آن بود که بگوید آمریکا به دنبال تغییر حکومت نیست و آمریکا مادامی که خویشتن‌داری واقعی در فعالیت‌های هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای ایران باشد، آماده تلطیف تحریم‌ها است.

 واکنش این مقام آمریکایی در پی این مطرح می‌شود که  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد امروز،  اعلام کرد: بامداد امروز رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز  در اولین واکنش به این اقدام در توئیتی با اشاره به انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق نوشت: ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی را که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود هدف قرار داد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    7 6
    جالبه هنوز هم از موضع قلدری حرف میزنه تلطیف تحریم ها اون هم تازه شرط گذاشته غلط کردی
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    1 6
    35تا گم است اغاز راه ما باید به وعذده خودصادق باشیم خدا قوت برادر انتقام سخت را بگیرید دل ما با اینها ارام نمی شود دلمان را با این اقتدار شاد کردین خدا یار یاورتاباشد من هم در جنگ هستیم یا علی ,,,,,
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    2 2
    35تا گم است اغاز راه ما باید به وعذده خودصادق باشیم خدا قوت برادر انتقام سخت را بگیرید دل ما با اینها ارام نمی شود دلمان را با این اقتدار شاد کردین خدا یار یاورتاباشد من هم در جنگ هستیم یا علی
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    0 0
    آهانده، موشک از مذاکره بهتر رفع تحریم کنده، تی بالا میسر، زبانشون همینده حالا وهمیدم
  • DE ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    0 0
    نظر یک صهیونیست کثیف اینجوریه که همه باید تابع وتسلیم ما باشند.نابودی این افراد کمک بزرگ به صلح جهانی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس