پایگاه نظامی

شهادت سردار سلیمانی و هشدار «انتقام سخت» ایران، نگرانی و دستپاچگی مقامات آمریکا را در پی داشته و پایگاه‌های این کشور در منطقه و حتی در داخل خاک آمریکا تدابیر امنیتی را افزایش داده‌اند.

به گزارش مشرق، بامداد روز جمعه ارتش تروریستی آمریکا، سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و تعدادی از همراهان آن‌ها را به شهادت رساند.

در پی این جنایت، هشدار ایران به «انتقام سخت» نگرانی و دستپاچگی مقامات آمریکا را در پی داشته است.

پایگاهای آمریکا در منطقه تدابیر امنیتی را افزایش داده و این تدابیر امنیتی به پایگاه‌های داخل خاک آمریکا نیز رسید.

بر اساس گزاشی که «آکسیوس» منتشر کرده، آمریکا حدود ۸۰۰ پایگاه نظامی در جهان دارد و حدود ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار نیروی آمریکایی در غرب آسیا مستقر هستند.

تعدادی از پایگاه‌های آمریکا که در منطقه قرار دارند، به شرح زیر است:

عراق

تا پیش از تصمیم پارلمان عراق در سال ۲۰۱۱، نزدیک به ۵۰۵ پایگاه نظامی آمریکا در عراق وجود داشت؛ از سال ۲۰۱۴ به این سو دست‌کم ۵ پایگاه عراق در اشغال نیروهای تروریست آمریکایی بوده و قرار است پایگاه‌های نظامی دیگری نیز ساخته شود؛ در حال حاضر حدود ۶ هزار نیروی تروریست آمریکایی در عراق مستقر هستند که تعدادی از این نیروها در منطقه سبز بغداد مستقر هستند.

افغانستان

حدود ۱۸ سال از ورود آمریکا به جنگ افغانستان می‌گذرد و واشنگتن پایگاه‌هایی نیز در افغانستان دارد و حدود ۱۴ هزار نیروی تروریست آمریکایی نیز در این کشور مستقر هستند.

امارات

براساس اظهارات مقامات اماراتی و آمریکایی نزدیک به ۵ هزار نیروی نظامی عمدتا از نیروی هوایی آمریکا در پایگاه هوایی «الظفره» امارات حضور دارند؛ مأموریت اصلی این نیروها هدایت عملیات‌های هوایی جنگنده‌ها، پهپادها، هواپیماهای سوخت‌گیری و هواپیماهای شناسایی است؛ آمریکا همچنین معمولا هواپیمای جنگی F-۲۲ را در پایگاه الظفره مستقر می‌کند و سامانه‌های دفاع موشکی «پاتریوت» به منظور دفاع موشکی و هوایی در این پایگاه مستقر هستند.

کویت

نزدیک به ۱۵ هزار نیروی نظامی تروریست آمریکا در کویت حضور دارد. این نیروها در پایگاه‌های هوایی علی السالم، احمد الجابر، و کمپ اریفجان مستقر هستند و اسکادران هواپیماهای جنگی و سامانه‌های موشکی آمریکا معمولا در پایگاه‌های کویت مستقر می‌شوند.


عمان

گفته می‌شود از سال ۲۰۰۴ تاکنون در عملیات‌های ارتش تروریستی آمریکا در افغانستان یا عراق از تأسیسات نظامی عمان هیچ استفاده‌ای نشده‌ است و حتی شمار نیروهای نظامی آمریکا در عمان تا ۲۰۰ نفر کاهش یافته است.

بحرین

قدیمی‌ترین پایگاه هوایی آمریکا در غرب آسیا در بحرین قرار دارد؛ هم‌اکنون نزدیک به ۷۷ هزار نیروی نظامی در این پایگاه حضور دارند؛ بیشترین نیروهای هوایی آمریکا در پایگاه هوایی «شیخ عیسی» حضور دارند؛ در پایگاه هوایی «شیخ عیسی» سامانه‌های موشکی پاتریوت، هواپیماهای شناسایی و جنگنده‌های اف-۱۶ و اف-۱۸ نیز مستقر شده‌اند.

عربستان سعودی

آمریکا در سال ۲۰۰۳ بخش زیادی از نیروهای خود را از عربستان خارج کرده است؛ اطلاعات چندانی در خصوص شمار کنونی نیروهای نظامی تروریست آمریکا در عربستان وجود ندارد؛ بخش زیادی از نیروهای تروریست آمریکا در پایگاه هوایی روستای اسکان در ۱۳ مایلی شهر ریاض پایتخت قرار دارد.

اردن

پایگاه هوایی آمریکا با نام «موفق سالتی» در اردن واقع شده و ۳ هزار نیروی آمریکایی نیز در این کشور مستقر هستند.

قطر

پایگاه هوایی «العدید» به عنوان بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در غرب آسیا، در قطر واقع شده و ۱۳ هزار نیروی تروریست آمریکایی در این پایگاه مستقر هستند.

ترکیه

پایگاه هوایی «اینجرلیک» ترکیه نیز میزبان حدود ۲۵۰۰ نیروی تروریست آمریکایی است و بخشی از نیروهای ناتو نیز در این پایگاه مستقر هستند.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    6 15
    اینجرلیک رو کی میزنید ؟ که باد اتراک هم بخوابه .
    • ناشناس IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
      7 5
      ایران نمیتونه پایگاه اینجیرلیک رو بزنه جنگ با ترکیه سخت تر از جنگ با امریکاست
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    2 4
    امریکا قابل اعتماد نیست بیبرو برگرد مراکز هسته ای رو تو چند روز اینده خواهد زد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس