جو بایدن

نامزد بالقوه حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفته آمریکا باید هزینه حماقت ترامپ در خصوص ایران را متحمل شود.

به گزارش مشرق، «جو بایدن»، یکی از نامزدهای بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور کشورش برای تشدید تنش‌ها با ایران انتقاد کرده است. 

بایدن با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در ترور سپهبد «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «یک روش هوشمندانه برای مقابله وجود دارد و یک روش مبتنی بر خودزنی. رئیس‌جمهور [ترامپ] راه دوم را انتخاب کرده است.»

بیشتر بخوانید:

قمار خطرناک ترامپ در تهدید ایران به جنگ

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأکید کرده که ایران «به احتمال قریب به یقین» حمله به سردار سلیمانی را تلافی خواهد کرد. 

جو بایدن تصریح کرد اطمینان ندارد ترامپ از تبعات بعد از ترور [سردار] قاسم سلیمانی آگاه است. 

بایدن در بخش دیگری از سخنانش به تبعات تصمیم‌های ترامپ در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت: «تصمیم شتابزده ترامپ ممکن است بیشتر از هر کدام از اقدامات [سردار] سلیمانی به تقویت موقعیت ایران در منطقه کمک کند.»

وی در بخش دیگری از سخنانش به رأی پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکا از این کشور بعد از ترور سردار سلیمانی در بغداد اشاره کرد و گفت: «این اقدامی است که فقط نفوذ ایران را در آنجا گسترش می‌دهد.»

جو بایدن گفت: «این شکست‌های راهبردی، تشدید تهدیدها، شعارهای مرگ بر آمریکا که یکبار دیگر در سراسر خاورمیانه شنیده می‌شوند، وعده ایران برای انتقام و ... اینها همه قابل اجتناب بودند.»

او گفت: «ما الان تنها هستیم. تنها هستیم و مجبور خواهیم بود هزینه حمایت ترامپ را تحمل کنیم.»

جو بایدن همچنین تأکید کرد ترامپ نمی‌تواند «بدون رضایت آگاهانه مردم آمریکا»، کشور را به سمت جنگ با ایران سوق دهد. 

وی گفت: «او باید بداند نمی‌تواند بدون اطلاع آگاهانه مردم آمریکا نمی‌تواند این کشور را به سمت جنگ با ایران سوق دهد.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    0 0
    حماقت احمقانه جواب داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس