کد خبر 1028714
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰

بی شک ، شب عروسی یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین شب های زندگی هر کسی است.عروس و داماد از ماه ها قبل در این فکر هستند که مراسم عروسی به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

آیا دوست دارید در پایان مراسم ، میهمانان این احساس را داشته باشند که عروسی شما ، بهترین عروسی بود که تا به حال رفته اند؟

اگر میخواهید شب عروسیتان به یک شب رویایی تبدیل شود باید به نکات زیادی توجه کنید. اما یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های برنامه ریزی جشن عروسی ، انتخاب تالار یا باغ تالار محل برگزاری مراسم است.

برای انتخاب تالار یا باغ تالار عروسی ، باید معیارهای متفاوت و زیادی در ذهن داشته باشید و نکات ریز و درشتی را در نظر بگیرید. برخی از مهمترین معیار های انتخاب تالار یا باغ تالار محل عروسی را در ادامه بررسی می کنیم.

تفاوت تالار عروسی و باغ تالار

در ابتدا باید میان تالار و باغ تالار یکی را انتخاب کنید و برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید باید تفاوت این دو را بدانید.

تالارهای پذیرایی ، معمولا ساختمان های بزرگ و سر پوشیده ای هستند که برای برگزاری جشن ها و مهمانی ها و در بعضی موارد همایش ها استفاده می شوند. تالارها معمولا در داخل یا اطراف شهر قرار دارند و برای جشن هایی با بیشتر از 50 میهمان استفاده می شوند.

تالار ها بسته به موقعیت مکانی دارای باغچه و یا روف گارن ( Roof Garden ) کوچکی هستند.

باغ تالار ، باغی است که در قسمت هایی از آن ، تالاری برای برپایی مراسم ها ساخته شده است در واقع  به خاطر وجود همین فضای سبز است که به آن باغ تالار گفته می شود. باغ تالارها علاوه بر داشتن فضای سرپوشیده و امکانات تالار ، دارای فضای سبز بزرگی هم هستند و شما میتوانید مراسم تان را در فضای باز برگزار کنید.

باغ تالار ها معمولا در اطراف شهر قرار دارند و بسته به فصل و آب و هوای شب مهمانی از سقف های کاذب در فضای باز استفاده می کنند تا رفاه میهمانان را تامین کنند.

شما با توجه به انتظاراتی که از محل برگزاری مراسم و شرایطی که دارید باید بین تالار و باغ تالار یکی را انتخاب کنید.

حالا که متوجه تفاوت میان تالار و باغ تالار شدید به سراغ راهنمای انتخاب تالار عروسی می رویم. برای انتخاب محل برگزاری مراسم عروسی شاخصه های زیادی را باید در نظر بگیرید.

  • موقعیت و دسترسی شهری

تالار محل برگزاری جشن عروسی باید از نظر دسترسی  و موقعیت جغرافیایی ، وضعیت مناسبی برای شما و میهمانانتان داشته باشد.در واقع موقعیت تالار یکی از مهمترین موضوع ها در انتخاب تالار عروسی است. زیرا شما و میهمان ها باید مسیری را طی کنید تا به محل برگزاری مراسم برسید.

سختی مسیر و ترافیک می تواند باعث کلافگی و تاخیر در رسیدن به تالار شود. پس موقعیت مکانی مناسب و سهولت دسترسی از مضایای یک تالار به حساب می آید.در نظر داشته باشید که تاخیر عروس و داماد جلوه ی بدی به مراسم عروسی می دهد.

  • تاریخ و زمان عروسی

اگر تصمیم گرفته اید که مراسم عروسیتان را در یکی از مناسب ها و اعیاد مذهبی مانند ، نیمه ی شعبان ، عید فطر، عید غدیر و … برگزار کنید ، باید توجه داشته باشید که تالارهای شیک و پر طرفدار ، خیلی زود برای این مناسبت ها رزرو می شوند ، پس اگر روز عروسی برایتان مهم است ، حداقل شش ماه قبل از تاریخ مورد نظرتان برای رزرو تالار اقدام کنید.
 

قبل از بازدید مکان عروسی ، تاریخ مورد نظرتان را با تالار در میان بگذارید و مطمئن شوید که در آن تاریخ تالارخالی است یا خیر.

  • فضا و چیدمان تالار

در بازدیدتان از تالار حتما با ریز بینی به فضا و دکوراسیون تالار دقت کنید و از مسئولین تالار درباره امکان ایجاد تغییرات در دکوراسیون سوال کنید تا بتوانید مراسم را به همان شیوه ای که در ذهن دارید برگزار کنید.

  • ظرفیت سالن پذیرایی عروسی

قبل از انتخاب تالار ، تعداد میهمان هایتان را تخمین بزنید و وسعت تالار یا باغ تالار محل برگزاری جشن عروسی را در نظر بگیرید.اگر تعداد میهمانان هایتان کم است از سالن های کوچکتر استفاده کنید زیرا سالن های بزرگ باعث پراکنده شدن میهمان ها شده و در نتیجه عروسی شما سرد و خلوت به نظر می رسد.

  • آب و هوا

اگر می خواهید جشن عروسی را در باغ تالار برگزار کنید باید از قبل شرایط جوی را بررسی کنید و خود را برای تغییرات ناگهانی آب و هوا آماده کنید. البته باغ تالار ها بسته به شرایط موجود از امکاناتی نظیر سقف های کاذب ، وسایل گرمایشی و ... استفاده می کنند.

  • امکانات تالار

در هنگام بازدید به امکانات تالار توجه ویژه داشته باشید.امکاناتی نظیر نورپردازی مطلوب ، تهویه ی مناسب ، میز شام عروس و داماد ، سرویسهای بهداشتی مناسب ، پارکینگ میهمانان و ... در کیفیت برگزاری مراسم تاثیر چشم گیری دارند.

  • تست غذا و کیفیت پذیرایی

یکی از تاثیرگزار ترین عوامل در کیفیت مراسم ، غذای شب عروسی می باشد. پیشنهاد می شود قبل از عقد قرارداد بصورت سر زده به تالار مراجعه کنید و درخواست تست غذا داشته باشید. کیفیت غذا را بررسی کنید و به نحوه ی پذیرایی پرسنل توجه کنید.

  • سرکشی و بررسی نهایی

روز قبل از عروسی به تالار مراجعه کنید و مطمئن شوید که همه چیز رو به راه است. از تزئینات سالن گرفته تا تمیزی روکش صندلی ها و رومیزی ها ، تعداد صندلی ها و نور پردازی ، همه چیز را برای بار آخر بررسی کنید.

  • هزینه های تالار

از قبل ، هزینه های مربوط به انتخاب تالار و باغ تالار را تعیین کنید و مقدار هزینه ای که برای مراسم متحمل می شوید را مشخص کنید. با در نظر گرفتن شرایط برای خودتان بودجه تعیین کنید و به آن پایبند باشید.
هزینه های تالار پذیرایی بطور کلی عبارت است از:

هزینه رزرو تالار ( رقمی ثابت است که به تعداد میهمان ها بستگی ندارد )

هزینه غذا و پذیرایی ( به ازای هر نفر محاسبه می شود و بسته به نوع غذا و نوشیدنی متغیر است )

هزینه خدمات و مالیات بر ارزش افزوده.

هزینه گروه موسیقی

هزینه (هزینه خدماتی همچون میوه آرایی ، بادکنک آرایی ، گل آرایی و ... )

هزینه برنامه هایی اضافی ( آتش بازی ، کالسکه و ... که معمولا در صورت عدم تمایل شما کسر خواهد شد )

حال که می دانید برای انتخاب تالار و باغ تالار به چه نکاتی باید توجه داشته باشید می توانید با دید باز برای بازدید و رزرو تالار مناسب اقدام کنید.

باغ تالار گلهای زندگی با بیش از دو دهه فعالیت درخشان در منطقه ۲۲ تهران و در مجاورت پارک چیتگر، جهت برگزاری جشن ها و میهمانی های شما با آخرین متدهای تشریفاتی زیر نظر کارشناسان هتل داری و متخصصین تغذیه در خدمت شما عزیزان باشد.
باغ تالار گلهای زندگی از لوکس ترین باغ تالار های تهران می باشد و می تواند شبی رویایی و خاطره انگیز برای شما و عزیزانتان بسازد.

آدرس:  بزرگراه تهران – کرج ، بعد از آزادگان ، خروجی شهرک گلستان و پارک چیتگر ، بلوار کوهک ، نسیم دوم ، پلاک ۳۶

تلفن تماس :  ۰۲۱۴۴۷۰۵۴۵۴ – ۰۲۱۴۴۷۰۶۰۶۱

آدرس سایت : www.golhayezendegi.com

تلفکس :  ۰۲۱۴۴۷۰۴۶۷۲

موبایل :  ۰۹۱۲۲۲۱۲۹۳۲

ایمیل :  info@golhayezendegi.com

مدیریت :  محمودخانی

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس