به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجتالاسلام محیالدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی کشور در گردهمایی رؤسای گروههای بررسی و تحلیل محتوای استانهای سراسر کشور با موضوع "اعتباربخشی محتوای دروس پایه دوم ابتدایی برای سال تحصیلی 92ـ91" بر همسویی فرآیند اعتباربخشی محتوای دروس با برنامه درسی ملی تأکید کرد.
وی با بیان اینکه برای اجرای ساختار نظام "3ـ3ـ6" نیازمند تولید محتوا هستیم، گفت: براساس برنامهریزیهای شورای آموزش و پرورش در راستای اجرای ساختار "3-3-6"، محتوای کتب درسی در مدت 6 سال و هر سال دو کتاب دستخوش تغییر اساسی خواهد شد.
حجتالاسلام محمدیان با اشاره به تغییر کتابهای درسی پایه اول ابتدایی در سال گذشته خاطرنشان کرد: ریاضی پایه اول ابتدایی در سال گذشته به طور کامل تغییر یافت، همچنین کتاب «بخوانیم و بنویسیم» نیز در راستای برنامه درسی ملی دچار تغییر شد.
وی با اشاره به دستورالعمل اعتباربخشی محتوای کتب درسی پایه دوم و ششم ابتدایی با مشارکت استانها افزود: متخصصان عرصه تعلیم و تربیت باید با توجه به دستورالعمل ارسالی محتوای کتب را بررسی و نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کنند.
وی با بیان اینکه برای اجرای ساختار نظام "3ـ3ـ6" نیازمند تولید محتوا هستیم، گفت: براساس برنامهریزیهای شورای آموزش و پرورش در راستای اجرای ساختار "3-3-6"، محتوای کتب درسی در مدت 6 سال و هر سال دو کتاب دستخوش تغییر اساسی خواهد شد.
حجتالاسلام محمدیان با اشاره به تغییر کتابهای درسی پایه اول ابتدایی در سال گذشته خاطرنشان کرد: ریاضی پایه اول ابتدایی در سال گذشته به طور کامل تغییر یافت، همچنین کتاب «بخوانیم و بنویسیم» نیز در راستای برنامه درسی ملی دچار تغییر شد.
وی با اشاره به دستورالعمل اعتباربخشی محتوای کتب درسی پایه دوم و ششم ابتدایی با مشارکت استانها افزود: متخصصان عرصه تعلیم و تربیت باید با توجه به دستورالعمل ارسالی محتوای کتب را بررسی و نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کنند.