کد خبر 1028506
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
پمپئو پامپئو ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به دفاع از عملیات تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: باید ۲۰ سال قبل این کار انجام می‌شد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه ۲۰ دقیقه‌ای با برنامه رادیویی «راش لیمبا» به سوالات مجری این برنامه درباره ترور قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و مواضع غیر قانونی و ضد ایرانی خودش را تکرار کرد. 

بیشتر بخوانید:

ظریف خطاب به برخی از کشورهای منطقه: روی اسب باخته شرط بندی نکنید

مجری این برنامه رادیوی در ابتدای این مصاحبه پس از تشکر از رئیس‌جمهور آمریکا بابت شرکت در این مصاحبه از او سوال کرد: «افراد بسیاری به من درباره واکنششان به واکنش‌های رسانه‌ها در خصوص اقدامی که شما علیه فرمانده نیروی قدس ایران اتخاذ کردید، حرف زدند. آقای رئیس‌جمهور! مردم نگران هستند و فرزندان آنها تا سر حد مرگ ترسیده‌اند و دارند عقلشان را از دست می‌دهند به خاطر اینکه این کار به نحوی سبب ایجاد و اغاز جنگ جهانی سوم شود و ما بیشتر از هر زمان دیگری امنیتمان از دست رفته و نا امن شده‌ایم. آیا شما می‌توانید به مردم توضیح دهید که چرا اقدامی که شما کردید ما را امن‌تر کرده و اقدامی ضروری و اقدامی درست بود؟

ترامپ در جواب گفت: «این کار باید ۱۵ سال یا ۲۰ سال قبل انجام می‌شد. او (سردار شهید قاسم سلیمانی) به طور خاص او رهبر واقعی نظامی آنها (ایران) بود، او تروریست است و توسط رئیس‌جمهور اوباما به عنوان تروریست شناخته شد اما اوباما هیچ کاری درباره او نکرد البته به جز اینکه به انها ۱۵۰ میلیارد دلار داد و حتی ۱.۸ میلیون دلار پول نقد به آنها داد. رئیس‌جمهور (جورج( بوش (پسر) هم باید او (سردار سلیمانی) را هدف قرار می‌داد».

به ادعای او، سردار سلیمانی عامل اصلی کشته و مجروح شدن نظامیان آمریکایی در عراق بعد از جنگ سال ۲۰۰۳ بود. رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «ما فرص هدف قرار دادن او را پیدا کردیم و این کار را کردیم و اکنون به خاطر این کار، خیلی امن تر شده‌ایم. ما خواهیم دید که آیا (ایران) پاسخی خواهد داد یا نه البته شما دیده‌اید که من گفته‌ام پاسخ ما (به انتقام جویی ایران) چه خواهد بود».

مجری این برنامه رادیویی که از حامیان ترامپ محسوب می‌شود با تایید مواضع ضد ایرانی دولت او و انتقاد از مواضع دولت باراک اوباما سوال کرد: «قبل از ریاست جمهوری شما، سیاست آمریکا در قبال ایران چه بود؟»

ترامپ به این سوال ادعا کرد: «من فکر می‌کنم که آنها (دولت اوباما) اصلا هیچ سیاستی نداشتند. آنها می‌دانستند که چه اتفاق‌های می‌افتد. چرا آنها ۱۵۰ میلیارد دلار  (به ایران) دادند؟ بخش اعظم این پول صرف اقدامات تروریستی شد».

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن انتقاد از مواضع دولت اوباما در قبال ایران، «جان کری» وزیر خارجه دولت او را متهم کرد که پس از روی کار آمدن دولت ترامپ، در سیاست خارجی آمریکا در رابطه با ایران دخالت کرد و با کشورهای خارجی مراوداتی درباره ایران داشت. او قبلا هم جان کری را متهم کرده بود که قانون موسوم به «قانون لوگار» را نقض کرد؛ قانونی که مقام‌های دولت سابق را در دخالت در امور سیاست خارجی آمریکا منع می‌کند.

وی با این ادعا که جان کری با آغاز به کار دولت ترامپ، دست اقداماتی از قبیل صحبت و مشاوره دادن به مقام‌های ایرانی زده است؛ اتهامی که کری وزیر خارجه اسبق آمریکا و عضو پیشین سنای این کشور بارها به شدت آن را رد کرده است.

ترامپ افزود: «دقیقا بعد از اینکه آنها با ایران توافق (برجام) را انجام دادند، اینطور نبود که آنها به ایالات متحده احترام بگذارند بلکه رفتارشان بدتر از قبل شد. من قبلا گفتم که (ایران) باید حداقل کمی احترام نشان می‌داد اما آنها بدتر شدند و خصمانه‌تر رفتار کردند. اگر خاطرتان باشد، دقیقا قبل از اینکه این پول پرداخت شود، آنها ۱۰ ملوان (آمریکایی را در آب‌های جزیره فارسی در خلیج فارس) دستگیر کردند و ملوانانمان را تحقیر کردند و با به زانو انداختن ملوانانمان، کشورمان را تحقیر کردند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ایران IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    71 6
    پفیوز قمار باز
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      0 0
      گرگیجه گرفته نمیفهمه داره چی میکه.هرکسی بود و این خریت رو میکرد و در انتظار میموند همین طور دیوانه میشد.هر دقیقه برایش الان 1000 ساله از وحشت نوع انتقام ایران.در برزخی گیر افتاده که سازنده اش خودش بوده ولی ما بهش میگوییم زیاد نگران نباش به زودی برایت جهنمی خواهیم ساخت مردک احمق که این برزخی که الان داخلشی برایت بهشت بوده باشه.
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      31 0
      سگ زرد به زودی تقاص خواهی داد!
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    70 5
    پس بگو از کجا میسوزی ترامپ دیوانه.زانو زدن سربازت بوده.جناب ,خودتم زانو میزنی.
  • علیرضا IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    30 2
    بدبختی امریکا اینقدر زیاده که این مردک قمار باز شده رییس جمهورش
  • Reza IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    21 1
    همونطور که ملوانات به گریه افتادن تو کله زردم به گریه میندازنیم حرامزاده تو همون سربازی هستی که از ترس ویتنام خودتو خیس کردی بشین و صبر کن
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    20 1
    دو سه روز دیگه کارت تمومه سگ زرد
  • یحیی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    20 1
    انشاالله به زودی تحقیر واقعی تر و به روزتری را خواهی دید ...
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    17 1
    خداوند انتقام خواهد گرفت.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    12 1
    شماها تا آخر تحقیر خواهید شد. اصلا انقلاب اسلامی =تحقیر و مرگ شما
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    9 0
    مثل اینکه سرش به تنش زیادی کرده
  • حامد IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    11 1
    ولد زنا به زودی جواب این کار احمقانه رو خواهی گرفت
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    3 1
    پس چی شد انتقام ؟؟؟؟ ای داد بی داد
    • alimohsen IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      6 0
      یکم صبر کنید
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    8 0
    احترام، سگ کی باشید که توقع احترام دارید؟
  • emami IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    9 1
    آیا به این جملات خبرنگار توجه کردید : « آقای رئیس‌جمهور! مردم نگران هستند و فرزندان آنها تا سر حد مرگ ترسیده‌اند و دارند عقلشان را از دست می‌دهند. . . » ترس تا سر حد جنون . منتظر باشند ما هم منتظریم . . .
    • علی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      2 0
      داداش ما با مردم آمریکا کاری نداریم، ما مثل ترامپ تروریست و بزدل نیستیم، حواسمون باشه نفرت باعث نشه اصول رو زیر پا بذاریم، اصولی که هم سردار و هم رهبری همیشه بهشون تاکید کردن.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    5 0
    سگ زرد
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 1
    ایران باید با یک عملیات کماندویی تمام سلاحهای هسته‌ای اسرائیل را تصاحب کنه و حتی پایگاه اینجرلیک در ترکیه را و فکرهای احمقانه مشاوران ابله ترامپ را برای کشورمان به یک کابوس برای تمام آمریکایی‌ها تبدیل کنه. تا وقتی بمب و کلاهک هسته‌ای نداریم ضعیفیم و هرگاه غربیها اراده کنند سران ایران را در هرکجا ترور خواهند کرد.
  • DE ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    4 0
    زرد خوک گفت: اگر خاطرتان باشد، .. آنها ۱۰ ملوان (آمریکایی را در آب‌های جزیره فارسی در خلیج فارس) دستگیر کردند و ملوانانمان را تحقیر کردند و با به زانو انداختن ملوانانمان، کشورمان را تحقیر کردند».// خخخخخ گاوچران قمارباز نفهمیدی چی گفتی ولی دقیقا برنامه و نقشه انتقام ایران را بزبان آوردی .تا کل امریکا در منطقه تحقیر و دستمال توالت نشود و با پوشک فرار نکنند ملت های در بند کار را تمام شده نمیدانند.
  • الهه کمار IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    2 0
    ترام .جوری از عرش به .فرشت میکشم .که .در حد .واکس زدن .کفش .رییس جمهور هم نباشی زردک .مترسک .بهتر است به جای بستنی خوردن .برای خود پوشک بخری .چون شبهای زیادی .قرار است .از ترس خودت را خیس کنی
  • alimohsen IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    2 0
    به گور ایل تبارت خندیدی که 20سال پیش باید ترور میشد تو نمی تونستی بکوشیش تو بیست سال دویدی تا تونستی شبانه مخفیانه تنها گیرش اوردی . اینقدر بزدل بودی هر چی سردار دلها پیغام داد بیا رودرو بجنگیم تو نیامدی و در خفا زدی نامرد زنازاده و کاباره زاده
  • ناشناس IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    7 1
    ترامپ را در کشور خودش ترور خواهند کرد.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    3 0
    پاسخ قطعیست. بلرز.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 1
    ترامپ رو باید ترور کرد، در آمریکا یا در کشورهای دیگه فرقی نداره، بدون اینک کسی مسئولیتش رو قبول کنه، قاتل باید قصاص بشه، این حکم اسلامه. اگر امکان ترور کردنش هم نیست باید برای سرش جایزه تعیین بشه، به صورت غیر رسمی و غیر دولتی توسط یک موسسه خصوصی، این بی پدر زنازاده باید تا آخر عمرش تو سوراخ موش زندگی کنه!
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    خاک برسرمن اگه انتقام سخت وخونین نگیرن ازایناکه اینجورلفاظی میکنن
  • حمید کلباسی IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 1
    ترامپ که از نمرود و شداد و فرعون بزرگتر نیست ؛ امیدواریم با عنایت قادر متعال شاهد به خاک مذلت افتادن ترامپ جنایتکار و هرزه فاسد و همدستان پلیدش باشیم
  • حیدر US ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    0 1
    ای ترامپ نفهیم پلید نطفه کثیف تو درقتل وجنایت بسته شده ای مگس نجاستخوار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس