رند پال سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی

یک سناتور برجسته جمهوری‌خواه در آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به پیامدهای اقدام دولت ترامپ در به شهادت رساندن سردار سلیمانی گفت که شهادت وی مرگ دیپلماسی با ایران است.

به گزارش مشرق، رند پال سناتور برجسته جمهوری‌خواه آمریکا که در بسیاری از موارد از حامیان سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست در گفت‌وگو با شکبه سی‌ان‌ان به سوالاتی پیرامون تحولات اخیر در عراق و حمله هوایی آمریکا که به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش در بغداد انجامید، پاسخ داد.

بیشتر بخوانید:

سناتور آمریکا: ترور سردار سلیمانی یک «اقدام جنگی» بود

سناتور پال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به شهادت رساندن سردار سلیمانی موجب امن‌تر شدن شرایط نیروهای آمریکایی شده یا آنها را بیشتر در معرض خطر قرار داده است، گفت: رئیس جمهور می‌گوید که برای جلوگیری از حمله به آمریکایی‌ها این کار را کرده است اما اکنون باید گفت که احتمال حمله به نیروهای آمریکایی بسیار محتمل‌تر شده است. جانشین ژنرال سلیمانی فردی تندرو است که سال‌ها با او همکاری داشته است و حمله به نیروهای آمریکایی اکنون یک قطعیت است.

وی در ادامه گفت که شهادت قاسم سلیمانی پایان امیدها برای پیدا کردن راه حل دیپلماتیک میان تهران و واشنگتن و مرگ دیپلماسی با ایران است.

این سناتور جمهوری‌خواه خاطر نشان کرد: من هیچ راهی برای خروج از این (وضعیت) نمی‌بینم.

رند پال در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ مرتکب اشتباه شده است، گفت: من فکر می‌کنم که او مشاوره بد گرفته است. اگرچه او جان بولتون را بیرون کرده اما این بولتون است که خوشحالی می‌کند، کف می‌زند و بالا و پایین می‌پرد زیرا این چیزی است که او خواهانش بود تا یک اقدام چشمگیر انجام و یکی از فرماندهان اصلی‌شان کشته شود. از نظر من این اقدام می‌تواند پیامدهای ناخواسته داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: هیچ‌کس با عقل سالم فکر نخواهد کرد که این اقدامات به مذاکرات منجر خواهد شد. بنابراین وقتی وزیر خارجه پمپئو می‌گوید "با فشار حداکثری می‌خواهیم آنها را به میز مذاکره بازگردانیم" فقط یک کودک خام و یا کسی که مرگ مغزی شده باشد ممکن است فکر کند که ایران بعد از خروج آمریکا از برجام - بازگشت تحریم ها و کشتن فرمانده ارشد نظامی‌شان ممکن است برای مذاکره با آمریکا تمایل نشان دهد.

سناتور پال ادامه داد: آنچه اکنون باید انتظار داشت درگیری نظامی است. از نظر من هر کسی که در این باره صحبت می‌کند این انتظار را دارد که آنچه ما درقبال ایران انجام داده‌ایم به مناقشه نظامی منجر می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    16 0
    بله نابودی اسرائیل و کشتن سربازان امریکایی حق مسلم ماست. ما انتقام میخواهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس