کد خبر 1028450
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
«یوسف بن علوی» شنبه به تهران سفر می‌کند

وزیر خارجه عمان تصریح کرد: تأسیس دولت فلسطین یک ضرورت استراتژیک و راهبردی است.

به گزارش مشرق، یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان امروز (سه شنبه) در مجمع گفتگوی تهران ضمن تسلیت به مناسب شهادت سردار قاسم سلیمانی عنوان کرد:

وی افزود: شکی نیست که واقعیت آشکار این است که ما باید تلاش کنیم و از امکاناتمان استفاده کنیم برای آشنایی با مشکلات خودمان چون مشکلاتی که داریم در منطقه یا در داخل کشورهایمان مشکلاتی نگران کننده است و باعث نگرانی شهروندان می شود.

بیشتر بخوانید:

راز نامه مهر و موم شده پادشاه عمان

وزیر خارجه عمان گفت: ما باید مشکلات خود را بشناسیم و ما علل این مشکلات را می دانیم چون مشکلات ما ناشی از یک قرن زمان است که گذشته است و بعد از جنگ جهانی اول با این مشکلات دست و پنجه نرم کردیم و برخی ناشی از جنگ جهانی دوم است.

وی گفت: یکی از سخت ترین مشکلاتی که داریم مسئله مردم فلسطین است. دولت اسرائیل با توجه به مصوبه سازمان ملل و کشورهای بزرگ ایجاد شد و این کشورها علاقه داشتند کشوری برای یهودیان تأسیس کنند، تأسیس دولت فلسطین یک ضرورت استراتژیک و راهبردی است و اگر به این مسئله توجهی نشود، مشکلات و نگرانی های ما از تروریسم پایان نخواهد یافت و از طرف دیگر ما در این منطقه بخشی از جهان هستیم و جدا از جهان نیستیم. ما همه در این منطقه حضور داریم.

یوسف بن علوی افزود: آمریکا و کشورهای غربی دیگر که کشورهای دوست ما هستند با توجه به منافعی که دارند در منطقه حضور دارند. ما همه می دانیم که حضور غرب در منطقه ما به قرن ها پیش باز می گردد و دلیل آن استعمار بوده و دوران استعمار پایان یافته است. ولی غربی ها با توجه به منافعشان در منطقه در منطقه حضور دارند از جمله منافعشان در آب های خلیج فارس، دریای عمان و ... و پیمان های مشترکی برای مبارزه با دزدی دریایی در دریای عمان و اقیانوس هند منعقد شده است و ما با بحران بزرگی روبرو هستیم که تا زمانی به توافق برسیم که چگونه با جهان کنار بیاییم ادامه خواهد داشت. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس