حامد کرزی

رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت: امیدوارم آمریکا به برجام بازگشته و راه معقولی در پیش گرفته و اروپا نیز اقدامات موثری برای حفظ برجام صورت دهد.

به گزارش مشرق، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان امروز (سه شنبه) در مجمع گفتگوی تهران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش گفت: امیدواریم با تمام تجربیات و مشکلات و تجربه تلخ چند روز پیش آمریکا راه معقولی در پیش بگیرد.

بیشتر بخوانید:

کرزی: سرنوشت انتخابات افغانستان در دست آمریکا است

وی نسبت به بازگشت آمریکا به برجام ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم اروپا در مشارکت با روسیه و چین اقدامات موثرتر و گام های محکم تری در این زمینه بردارد و از حق دفاع و تلاش کند آمریکا به این توافق بازگردد.

رئیس جمهور پیشین افغانستان با اشاره به نیاز افغانستان اظهار داشت: ما از خدمات ایران تشکر می کنیم. افغانستان چندی پیش به ابتکار روسیه نشستی را برگزار کرد. 

کرزی خاطرنشان کرد: آرزوی ما صلح و برادری در منطقه و سعادت در منطقه است و سرافرازی و خوشبختی مردم ایران است. 

رئیس جمهور پیشین افغانستان در پاسخ به سوالی گفت: سال 2001 بعد از حمله 11 سپتامبر کنفرانس بُن برگزار شد. کشورهایی که با آمریکا اختلاف نظر داشتند در مبارزه با تروریسم با آوردن صلح و ثبات در منطقه با آمریکا همراه شدند.

وی افزود: ایران کشور مهم منطقه و همسایه افغانستان که اختلاف نظر زیادی با آمریکا داشت، در کنفرانس حضور یافت و با آمریکا و کشورهای بزرگ جهان برای ایجاد امنیت در افغانستان تلاش کرد.

کرزی ادامه داد: ایران همکاری خود را بعد از آن با افغانستان ادامه داد. علی رغم حضور نظامی آمریکا در افغانستان، ایران در 18 سال گذشته با افغانستان رابطه بسیار حسنه داشته، کمک به بازسازی افغانستان کرد و در راستای آموزش و پرورش در افغانستان اقداماتی را صورت داد.

رئیس جمهور پیشین افغانستان اضافه کرد: زمان آن رسیده که منطقه با هم همکاری کنند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس