مجلس نمایه

کلیات طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر جنایات آمریکا به اتفاق آراء همه نمایند گان مجلس به تصویب صحن علنی پارلمان رسید.

به گزارش مشرق، طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر جنایت آمریکا و تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط ایالت متحده آمریکا در نشست علنی امروز پارلمان مورد بررسی قرار گرفت. 

نهایتا کلیات سه فوریت طرح مذبور به اتفاق آراء همه نمایندگان مجلس و با حضور 233 نماینده حاضر در جلسه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. 

متن کامل این طرح به شرح ذیل است:

ماده (۱)

قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا مصوب ۳/۲/۹۸ ، "عبارت کلیه اعضای پنتاگون و شرکتها و مؤسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی"، قبل از عبارت «فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کام)، نیروها و سازمانها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی اضافه می شود.

ماده (۲) 

در ماده (4) قانون، عبارت "کلیه اعضای پنتاگون و شرکتها و مؤسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی،"  قبل از عبارت «فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کامه) اضافه می شود.

ماده (۳)

دولت موظف است جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران مبلغ دویست میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    13 1
    یک طرح آبکی دیگه. الزم آوری منطقه ای و فرامنطقه ای ایجاد کنید! حالا که دیدید حتی امریکا و اروپایی ها ترس از قدرت ایران سراپای آنها را گرفته است و سربازارنشان گریه می کنند هنوز که جنگی شروع نشده.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      17 1
      کاش زودتر ای دوره مجلس تموم بشه و مجلس بعدی تصمیمی جامع و کامل در این خصوص بگیره.
  • صلاح الدین IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    16 1
    این مجلس بی خاصیت ما واقعاً بی کفایت و اعصاب خرد کن هست. این چه قانونیه؟ همه ما میدونیم اونا تروریستن. نیروهای نظامی هم برای انتقام و مقابله (فعلاً) معطل بودجه نیستند. . . اگه راست میگید و در ادعاعاتون صادق هستید یه قانون درست و درمون در خصوص عدم ورود و استفاده از کالاها و خدمات آمریکایی تصویب کنید. مثلاً این همه سرمایه شرکت های تولید سیگار آمریکایی در ایران چکار می کنن؟ یا کارخانه تولید نوشابه؟ یا .... یا عدم سفر (غیر دیپلماتیک) هر یک از مسئولین و البته خانواده های اونها به هر دلیلی از جمله تحصیل و ... به آمریکا. کسی که بچه اش تو آمریکا مشغول تحصیله یا اونجا زندگی میکنه حق نداره مسئولیتی بپذیره. مردم عزیز لطفاً پیشنهاد بدید و فشار بیارید به این مجلس فشل و بی مایه ... یا قانون هایی از این دست
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      2 1
      دعا کنید که مجلس انقلابی ودر تراز انقلاب اسلامی انتخاب شود انشاالله.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    34 1
    از این به بعد تمام جهان برای ترامپ و نیروهای آمریکایی ناامن خواهد شد. حتی کاخ سفید هم دیگر امن نیست .
  • دیده بان IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    15 11
    فان حزب الله هم الغالبون انامن المجرمین منتقمون
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    11 8
    فقط همین؟ اینو که خودمون هم میدونستیم که اونا تروریستن.
  • #انتقام _سخت IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    7 1
    این طرح دقیقاً دولت یا قوای نظامی رو به چه چیزی الزام میکنه یا از چه چیزی بازمیداره؟ تصویب و تخصیص بودجه که وظیفه تون هست. مقابله با تروریسم علیه کشور هم که وظیفه ذاتی نیروهای مسلح هست و خودشون بهتر میدونن چیکار کنن و نیازی به قانون نداره! مجلس عزیز دقیقاً چه اتفاقی باید بیفته که شما به خود بیایید و غیرتی نشون بدید؟ چرا امروز توی دهن اون نماینده هایی که علی رغم دستور رهبر و خواست مردم برای انتقام سخت، باز هم إن قلت آوردم و گزافه گفتند، نزدید. حداقل کار مجلس در این خصوص باطل کردن اعتبارنامه این عناصر و اخراج از مجلس می باشد.
  • داود IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    8 0
    بسمه تعالی قانون کم نداریم فقط عمل کنیم
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    4 1
    کارهای بی اخلاص و نمایشی بی ارزش و بی خاصیت. اگر برجام را تصویب نمی کردید. اگر بر طبل fatf نمی کوبیدید . اگر به موقع برجام را آتش می زدید. اگر مطالبه واقعی از دولت می کردید. واگر در مساله بنزین خواب نبودید انقلابی بودنتان قابل باور بود
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    1 1
    دنیای ما رو ازمون گرفتید... دنیاتون رو میگیریم
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    2 1
    حتی این قانون را هم درست ننوشتید... باید می گفتید کلیه ارتش و نیروهای نظامی آمریکا تروریست هستند نه فقط اونایی که در شهادت سردار سلیمانی نقش داشته ند...
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    2 0
    فقط ۲۳۳ نماینده حضور داشتن میشه بگید بقیه نماینده ها کجا حضور داشتن که برای همچین طرحی تو مجلس نبودن
  • رضا IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    2 0
    موضوع خون خواهی و انتقام سردار رشید ما ارتباطی به بعضی نمایندگان نان به نرخ روزخور که در این موضوع هم دنبال گرفتن پول یا امتیازی هستند اصلا ندارد آقا یک کلام ما سپاه داریم عزیز سپاه را زده اند به مجلسی ها ربطی ندارد والسلام . البته جسارت به همه نمایندگان محترم دلسوز نمی کنم ما کوچک نمایندگان دلسوز مردمی هستیم حرف من به آن نمایندگان آمریکایی هست که همچنان نگران ترامپ قمارباز هستند .
  • مجتبی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    1 0
    یاد اون روزای مدرسه می افتم که مشقام می موند ساعت آخر یا شب های امتحان که باید تازه درسها رو می خوندم. آره این مجلس که تا حالا وقتش رو به کارهای بی ارزش سپری کرده (شما بخونید عکس سلفی و تصویب مناطق آزاد بی خاصیت و FATF و برجام ... ) حالا دم آخر یادش افتاده که یه کارهایی نکرده. بازم خوبه دستشون درد نکه. حالا که بیدار شدین یه بازنگری به قوانین ننگین دیگه ای مانند FATF بندازید که اصرار بی مورد در مورد اون می کنید.
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    باتوجه به مدارك موجودوشفاف ازاقرارترامپ وشركايش درانجام جنايت چندجانبه بين المللي برعليه سرداران جبهه مقاومت، لازم است كارشناسان حقوقي كمك كنند وسهم خودرااداكنندتاپيگيريهاي قانوني درمحكوميت آنها ودرمحدوده هاي زيرانجام شود1-دركشورهاي عراق وايران هركدام مستقلا 2-درمجمع كل كشورهاي اسلامي3-درمجامع بين المللي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس