کد خبر 1028239
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
دستگیری نمایه

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت، از شناسایی و دستگیری ۲ جاعل مدرک تحصیلی، ویزا، کارت پایان خدمت و... در غرب تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ صادق قره باقری، در تشریح جزئیات این خبر گفت: با طرح شکایت یکی از نهادهای دولتی مبنی بر اینکه فردی با در دست داشتن گواهی موقت پایان تحصیلات دوره پیش دانشگاهی در خواست تأیید اصالت مدرک مذکور را داشته است که در بررسی صورت گرفته مشخص شد مدرک مذکور جعلی و فاقد اصالت می‌باشد. بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

کارمند بانک در پایتخت ۶۰ میلیارد کلاهبرداری کرد

مرد شیطان‌صفت اینترنتی بازداشت شد

وی بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران پس از انجام تحقیقات فنی دریافتند متهم بدون اینکه در جلسات کلاس‌های درسی و امتحانات شرکت کند از طریق آشنایی با یک جاعل مدرک تحصیلی در قبال پرداخت وجهی مدرک جعلی پیش دانشگاهی را تحویل گرفته و برای تأیید گواهی موقت به یک از نهادهای دولتی مراجعه کرده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: مأموران پس از تحقیقات تکمیلی از متهم و انجام کار فنی و اطلاعاتی باند دو نفره جاعل مدرک تحصیلی را در حوالی میدان صادقیه شناسایی و روز گذشته در یک عملیات ضربتی هردو جاعل در مخفیگاهشان دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس امنیت عمومی انتقال دادند.

قره باقری تصریح کرد: متهمان پس از روبه رو شدن با ادله و مستندات کافی به جرم خود اعتراف کرده و اظهار داشتند با اخذ مبالغی بین ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون ریال از متقاضیان برلی آنها مدرک تحصیلی و سایر مدارک جعلی صادر می‌کردند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد زیادی مدارک تحصیلی جعلی اعم از مدارک دانشگاهی- تحصیلی – نظام وظیفه و فنی حرفه‌ای و همچنین تعداد ۸ عدد مهر مربوط به نهادها و ارگان‌های دولتی کشف شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    1 1
    به کارمندان بانک مرکزی وسایربانک ها خیلی زیاد مدرک دیپلم و لیسانس دادند الخوص به کارمندان مستخدم دیپلم زیاد فروختند من از زبان کارمند بانک شنیدم بیست سال است مدرک وی فروشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس