اسد

سیاستمدار کهنه‌کار، ران پل که ۲۲ سال سابقه حضور در کنگره آمریکا را دارد طی یادداشتی نوشت دیگر هیچ اعتمادی به ادعاهای سران آمریکا علیه ایران ندارد.

سرویس جهان مشرق- مایک پمپئو در مؤسسه هوور دانشگاه استنفورد اعلام کرد حمله به سردار سلیمانی بخشی از یک راهبرد جدید برای ایجاد بازدارندگی علیه ایران بوده است. این سخنان او در حالی صورت می‌گیرد که تا به حال برای توجیه عملیات ترور سردار به حمله قریب‌الوقوع ایران به آمریکاییان در منطقه اشاره می‌شد و حتی ترامپ بر همین اساس ادعا کرده بود چند سفارت‌خانه آمریکا به عنوان هدف انتخاب شده بود.

وزیر خارجه دروغگوی آمریکا کم‌حافظه شده و حتی با همکارانش نیز هماهنگ نیست. مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا با حضور در یک برنامه تلویزیونی افشا کرد هیچ اخطاری از سوی نهادهای امنیتی آمریکا مبنی بر حمله قریب‌الوقوع نیروهای تحت امر سردار سلیمانی به مواضع آمریکاییان طی هفته‌های گذشته دریافت نکرده بود.

ترامپ که دیگر برای دروغ‌هایش نمیتوان کنتور انداخت در پاسخ به پرسش‌ها در این مورد که بالاخره ایران پیش از حمله آمریکا به سردار سلیمانی در حال تدارک برای حمله به مواضع آمریکا بوده یا خیر، آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت «واقعاً اهمیت ندارد».

توجیه حمله با اشاره به اسناد محرمانه‌ای که در اختیار هیچ‌کس قرار نمی‌گیرد، داد نمایندگان مجلس و برخی چهره‌های مستقل‌تر را نیز درآورده است. سیاستمدار کهنه‌کار، ران پل که ۲۲ سال سابقه حضور در کنگره آمریکا را دارد طی یادداشتی نوشت دیگر هیچ اعتمادی به ادعاهای سران آمریکا علیه ایران ندارد زیرا سال‌ها است بدون هیچ مدرک و سندی از حمله قریب‌الوقوع ایران به منافع آمریکاییان حرف می‌زنند.

حمله به عین الاسد نشان داد حفظ جان آمریکاییان با حمله به ایران به دست نمی‌آید چون اتفاقاً چنین حمله‌ای جان سربازان آمریکا در منطقه را در خطر قرار می‌دهد.

وی می‌نویسد «چهار دولت قبلی ایالات متحده دائماً  دروغ گفتند تا با آن جنگ‌هایی را در عراق، افغانستان، سوریه، لیبی، صربستان و سومالی آغاز کنند و این فهرست ادامه دارد» و هشدار می‌دهد حفظ جان آمریکاییان با حمله به ایران به دست نمی‌آید چون اتفاقاً چنین حمله‌ای جان سربازان ما در منطقه را در خطر قرار می‌دهد.

به جای این کارها ران پل پیشنهاد می‌دهد «نیروهای ما را به خانه برگردانید و سفارت ما را در بغداد ببندید که به نماد تجاوزگری ما تبدیل شده است و بگذارید مردم خاورمیانه خودشان مشکلاتشان را حل کنند». همین که یک دفاع قدرتمند در اختیار ایالات متحده باشد برای جلوگیری از حمله به خاک آن کشور کافی است بنابر این آنچه در مورد منافع آمریکا در همه جای جهان گفته می‌شود تنها نتیجه «توهم نومحافظه‌کارانه حکومت  بر جهان از طریق لوله تفنگ» است که نه تنها «دیگر جواب نمی‌دهد»، بلکه «ما را فقیرتر کرده و در برابر حملات، آسیب‌پذیرتر» کرده، «موجب مرگ میلیون‌ها انسان بیگناه در آن سوی جهان شده» و تنها سودی که داشته «ثروتمندتر شدن نخبگان حاکم بر واشینگتن» بوده است.

اگر اظهارات عادل عبدالمهدی در پارلمان عراق را بپذیریم کار برای امثال پمپئوی دروغگو به شدت دشوارتر می‌شود. گفته می‌شود نخست‌وزیر عراق در جلسه پارلمان به نمایندگان خبر داده سردار قاسم سلیمانی به بغداد آمده بود تا پیغام ایران را در پاسخ به پیام عربستان سعودی به وی برساند و در واقع سفر او در مسیر دیپلماسی بوده است نه جنگ.

واقعیت آن است که آمریکاییان در ادعای دروغِ وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق که آن را بهانه حمله خود در سال ۲۰۰۳ میلادی قرار دادند، مجازات نشدند. طبیعی است که این دروغ‌گفتن به مذاق آنها شیرین آمده باشد. آنها هنوز در حال برداشت نفت عراق و غارت منافع آن سرزمین هستند در حالی که سال‌ها است دروغشان آشکار شده است. چرا یک دروغ دیگر نبافند و چرا به منابع یک کشور دیگر طمع نکنند؟

منابع

https://thegrayzone.com/۲۰۲۰/۰۱/۰۶/soleimani-peace-mission-assassinated-trump-lie-imminent-attacks

http://ronpaulinstitute.org/archives/featured-articles/۲۰۲۰/january/۰۶/why-i-don-t-trust-trump-on-iran

https://www.theguardian.com/world/۲۰۲۰/jan/۱۴/pompeo-says-killing-of-suleimani-is-part-of-bigger-strategy-to-deter-us-foes

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    71 16
    خداروشکر یکیشان از خواب بیدار شد
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      14 15
      دقیقا!هرچی سعی میکنم باور کنم باورم نمیشه¤_¤
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      10 1
      بلاخره هستند ولی تعدادشون کمه میون اون همه شیاطین.
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      10 1
      هیچکدام خواب نیستند همه خودشون رو به خواب زدن
    • IT ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      28 2
      آقای ران پال جمهوریخواه مدتها است که خواب نیست و از معدود رجال سالم آمریکا است و معادل سندرز در بین دموکراتها است. البته جمهوریخواهان دوبار ران پال را حذف کردند عین بلایی که دموکراتها به سر سندرز آوردند.
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      23 1
      عجب...
  • DE ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    9 1
    وی می‌نویسد «چهار دولت قبلی ایالات متحده دائماً دروغ گفتند تا با آن جنگ‌هایی را در عراق، افغانستان، سوریه، لیبی، صربستان و سومالی آغاز کنند و این فهرست ادامه دارد»...
  • US ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    6 18
    به شما قول میدم که زمانی ترامپ و پامپو تحریم ها را بردارند البته در مورد مسائل پزشکی و انسان دوستانه، که یا کارخانجات پزشکی به خاطر کرونا تعطیل شوند یا فقط مایحتاج کشور خود را فقط تامین کنند، آنها منتظر چنین شرایطی هستند تا همه کشور ها درگیر شوند تا فقط کلاه خودشان را نگهدارند و قدرت صادرات و کمک نداشته باشند بعد بگویند این تحریم را موقتا برداشتند با علم بر این که هیچ کس توان صادرات این اقلام را ندارند.
  • علی DE ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    26 13
    امروز کرونا بیش از بیش ناتوانی این آبر قدرت(آمریکا) را با تمامی آنهمه صلاحهای مدرن در زمین دریا و هوا بر ملاه کرد! دشمنی(کرونا) که هیچ یک از صلاحهای فوقی مدرن در مقابلش هیج گونه أثری ندارد. بلی نه F35 نه آن ناوه های هواپیما بر و هیچ چیزی دیگری که آمریکا به آن میبالید او میبالد! دشمنی که با وجودی این همه تلفات آمریکا نمیتواند حتا یک نقطه این دشمن را بمبباران کند حالا چه برسد به ۵۲ نقطه! کرونا البته برای ایرانی اسلامی نیز در نگاهی اول یک تهدید بنظر میرسد ولی اگر ایران بتواند همانندی گذشته این تهدید را به فرصت تبدیل کرده به دارو های کار آمدی ضدی کرونا کشف و تولید نماید که آنموقع ایرانی اسلامی با تحریم کننده های خود یک بازی بر عکس را برای قصاصی اینها شروع کند.
  • جعفر آقا IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    31 14
    کاش تمام دنیا هم به این درک و فهم برسند که آمریکا با دروغگویی و تهمت به ایران جهت حضور نظامی در کشورهای همسایه ایران در عراق و سوریه و افغانستان چه جنایاتی مرتکب شده و خون چندین میلیون انسان بیگناه را ریخته.
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    21 3
    بزودی قدرت پوشالی آمریکا به زباله دان تاریخ می پیوندد
  • IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    10 0
    قابل توجه خاک توسرای غربزده : "آنچه در مورد منافع آمریکا در همه جای جهان گفته می‌شود تنها نتیجه «توهم نومحافظه‌کارانه حکومت بر جهان از طریق لوله تفنگ» است که نه تنها «دیگر جواب نمی‌دهد»، بلکه «ما را فقیرتر کرده و در برابر حملات، آسیب‌پذیرتر» کرده، «موجب مرگ میلیون‌ها انسان بیگناه در آن سوی جهان شده» و تنها سودی که داشته «ثروتمندتر شدن نخبگان حاکم بر واشینگتن» بوده است."
  • روزبهی IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    13 1
    مرگ بر آمریکا .مرگ بر اسرائیل
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    7 0
    نظام سرمايه داري فاسد به حرفها ي روشنفکران و سياستمداران آگاه گوش نمي دهد آنها را عده اي بي تجربه و خيالباف ميداند به منافع نا مشروعشان به هر کاري دست ميزنند
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    3 16
    ایشون یه حرفی زدن شما زیاد جدی نگیرید چون تاثیری روی هیچ چیزی نداره.الان ترامپ ریس جمهوره و باید با اون کنار اومد راه دیگه ای وجود نداره
  • زندیه IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    11 6
    اینها همه از یک قماش هستند تاروزی برسر کارند دشمن ایرانند همینکه به اشغال دانی رفتند میشوند دایه مهربانتر از مادر لعنت بر خوب و بدشان
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      4 3
      نه عزیزم. اشتباه نکنید. معدود انسانهای سالم هم در آمریکا هستند که هربار توسط نظام فاسد انتخاباتی آمریکا حذف می شوند مثل ران پال و برنی سندرز.
  • قلی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    7 1
    ممنون مشرق گل . بابت گذاشتن لینک های مرجع . بیست.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    6 1
    آدم اگه عاقل باشه دیگه بعد این همه فضاحت، اهالی کاخ سفید رو آدم هم حساب نمیکنه.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    6 0
    رند پال یک کلاغ سفید در میان هزاران کلاغ سیاه است. به همین خاطر نظر او اثری در سیاست های جنگ طلبانه رژیم تروریست آمریکا ندارد. خوب است ولی کافی نیست. کسی الکی دلخوش نشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس