نصرالله: با تابوت بر می‌گردند!

یک روزنامه لبنانی با تشریح سخنرانی دیروز دبیرکل حزب‌الله نوشت، وی نبرد پایان دادن به حضور نظامی آمریکا را کلید زد و این حضور در لبنان دیگر مشروع نیست.

به گزارش مشرق، در بامداد ۲۳ اکتبر ۱۹۸۳ بزرگ‌ترین عملیات استشهادی به دست جوانان مقاوم و گمنام لبنانی، علیه اشغالگران آمریکایی در بیروت انجام شد. این عملیات در ادبیات سیاسی و تاریخی ایالات متحده آمریکا به «کابوس اکتبر ۸۳» مشهور شد، طی این عملیات ۲۴۱ تفنگدار دریایی (مارینز) آمریکایی که از زبده‌ترین سربازان این کشور به شمار می‌روند، کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

قابی ماندگار برای آمریکایی‌ها

تحلیلگر لبنانی «ابراهیم الامین» امروز (دوشنبه) در گزارشی در روزنامه «الاخبار» با همین مقدمه شروع کرد و با تشریح عملیات شهادت‌طلبانه ۲۳ اکتبر علیه مقر تفنگداران آمریکایی ادامه داد، سال‌ها گذشت و پرچم آغشته به خون شهدا دست به دست شد و صدای مردم آزاده در کشورهای مختلف لبنان، سوریه و عراق و غیره بلندتر شد.

در ادامه این گزارش به سخنرانی دیروز «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله آمده: سید دیروز نبرد پایان دادن به حضور نظامی آمریکا را آغاز کرد، شکل، اندازه و شیوه‌اش هر چه باشد. برای اولین و آخرین بار تصمیم گرفته شد که حضور نظامی آمریکا در کشور ما مشروعیت ندارد. هر کسی به این اشغالگر، مشروعیت حضور بدهد، خودش مشروعیت ندارد. این به بیان ساده یعنی آنکه هر کسی خودش را قادر به انجام کاری می‌بیند این نقش را با آرامش، صبر و دوراندیشی انجام دهد تا ضربه وی دردآورتر باشد.

ابراهیم الامین سپس تأکید کرد: حضور آمریکا نزد ما و در کشور ما حضوری اجباری است و ماهیت اشغالگرانه دارد و باید با آن مقابله کرد.

وی ادامه داد، این مقاومت علیه آمریکا تنها نباید در قبال نظامیان آمریکایی باشد بلکه باید با حضور آمریکایی حتی در قالب هیأت‌های «استشاری، فنی، دیپلماتیک، حقوق بشری و غیره» نیز مقابله کرد.

الامین در پایان تأکید کرد: به اطرافیان خود بگویید گزینه ما این است که ما بخشی از این مقاومت زیبا و باشکوه هستیم و علی‌رغم خستگی، ظلم و خون دادن، به تنهایی قادر به ترسیم آینده‌ای هستیم که آن را می‌خواهیم؛ این یک جنگ است.

سید حسن نصرالله در سخنرانی دیروز خود به مناسبت شهادت «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه اعلام کرد، تنها قصاص عادلانه این اقدام خروج آمریکا از منطقه است.

وی گفت: قصاص عادلانه به چه معناست؟ یعنی آنکه معلوم است این جنایت را چه کسی آن را انجام داده، من نمی‌خواهم از منطق انتقام صحبت کنم، مسأله حاج قاسم متفاوت است. حتی اگر آمریکا شخصیت دیگری از ایران را زده بود یا تأسیساتی را در ایران زده بود می‌شد گفت که این به ایران مربوط است و از این حرفها؛ اما قاسم سلیمانی فقط متعلق به ایران نیست . قاسم سلیمانی یعنی ایران، لبنان،‌ سوریه ، لبنان، افغانستان. قاسم سلیمانی یعنی کل امت [اسلامی].

نصرالله ادامه داد: ایران می‌داند که چطور پاسخ دهد اما این مسئولیت ما را کم نمی‌کند؛ امروز اعلام می‌کنم که ایران چیزی از شما گروه‌های مقاومت نمی‌خواهد و نمی‌گوید چه کنید یا چه نکنید. اراده مسئولانش مشخص است، گروه‌های مقاومت باید تصمیم بگیرند که با این حادثه چطور برخورد خواهند کرد، هر کس تصمیم بگیرد که چطور انتقام بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس