کد خبر 1027881
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
کودک و سردار

محمد سرشار مدیر شبکه کودک تلویزیون با اشاره به استقبال هنرمندان از فراخوان تولید آثار هنری با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای کودکان، از ادامه فراخوان تا چهلم شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد سرشار مدیر شبکه کودک با اشاره به فراخوانی که از سوی این شبکه تلویزیونی و همزمان با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی منتشر شد گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی، موجب تاثر عمیق جامعه هنری کشور شد و خیلی از هنرمندان به ویژه هنرمندان عرصه کودک و نوجوان، به شیوه‌های مختلف تاثر از این حادثه و علاقه خود را نسبت به این قهرمان ملی ابراز کردند.

بیشتر بخوانید:

رجز خوانی کودک اهوازی برای دشمنان اسلام

وی ادامه داد: در این عرصه ما با کمبود تولید محتوای مناسب برای گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان مواجه بودیم تا این شخصیت بزرگ به فرزندان ما هم شناسانده شود. همانطور که می‌دانید خود حاج قاسم سلیمانی در دوران حیاتش بنا به ملاحظاتی که داشتند، اجازه نمی‌دانند هنرمندان محتوایی را مرتبط با خودشان تولید کنند. بنابراین ما از هنرمندانی که در دنیای بزرگسال این علاقه را ابراز کرده بودند درخواست کردیم تا از ابزار خود استفاده کنند و به هر شیوه‌ای که درست می‌دانند این قهرمان جهانی را به کودکان هم معرفی کنند.

فراخوانی که در شبکه‌های اجتماعی پاک می‌شد!

سرشار درباره بهره برداری از محتوای رسیده به این کمپین عنوان کرد: ما سعی کردیم به دو شکل عمل کنیم هم محتوای دریافتی را به کودکان برسانیم و هم فضایی فراهم شود تا هنرمندان بتوانند اثر هنری مشترکی شکل دهند. بر این اساس، فراخوان موردنظر توسط شبکه‌های مختلف مجازی اطلاع‌رسانی شد که البته چندین بار هم این فراخوان از سوی متولیان برخی شبکه‌های اجتماعی پاک شد! ما البته از ابزارهای دیگر هم استفاده کردیم.

مدیر شبکه کودک با اشاره به علاقه هنرمندان برای ساخت آثاری برای کودکان یادآور شد: در این ۲ روز شعرا، آهنگسازان، طراحان پوستر و هنرمندان حوزه‌های دیگر تماس گرفتند و هر یک محتوایی را که تولید کرده بودند برای ما ارسال کردند.

تا چهلم سردار این مسیر ادامه دارد

وی با اشاره به این محتوای ارسالی گفت: حدود هشت پوستر، چند قطعه شعر و موسیقی برای ما ارسال شده است که بخشی از این آثار را از طریق آنتن شبکه کودک و برخی را از طریق فضای مجازی منتشر می‌کنیم.

سرشار با اشاره به تولید نماهنگ و فیلم کوتاه نیز گفت: بخشی از این محصولات مثل فیلم کوتاه و نماهنگ زمان بیشتری را برای تولید صرف می‌کند و ما تا چهلم شهید سلیمانی این مسیر را به شکل ستادی ادامه می‌دهیم، بعد از چهلم هم آثاری که ماندگارتر است و فرایند تولید پیچیده‌تری را طی می‌کند نیز همچنان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

حاج قاسم؛ نماد امنیت ملی

مدیر شبکه کودک در پاسخ به انتقاد احتمالی برخی به شبکه کودک مبنی‌بر اینکه پرداختن به موضوعاتی از این دست برای گروه سنی کودک و نوجوان مناسب نیست، اظهار کرد: شخصیت حاج قاسم سلیمانی نماد امنیت ملی کشور است و جالب است بدانید که بعد از انتشار فراخوان، ما تا بحال حتی یک بازخورد منفی هم نداشته‌ایم. یک باور عمومی و یک همبستگی فکری در جامعه وجود دارد که معرفی سردار سلیمانی به عنوان یک قهرمان، قدرت بازدارندگی در امنیت کشور را بالا می‌برد. از طرف دیگر هنرمندان عرصه کودک و نوجوان، متخصصان این حوزه هستند و مخاطب را می‌شناسند و مراقبت می‌کنند که پدیده‌های پیچیده مثل مرگ و شهادت در هر رده سنی چطور باید بیان شود.

وی با توضیح بیشتر نسبت به این ملاحظات اظهار کرد: تخصص این هنرمندان این است که مفاهیم پیچیده را ساده‌سازی کنند و ترکیب این دو ماجرا یعنی موضوعی که نسبت به آن همبستگی ملی وجود دارد و فعالیت متخصصان این عرصه کمک می‌کند که این فراخوان به شکل درستش پیش رود.

مدیر شبکه کودک در پایان به فعالیت خودجوش هنرمندان برای این کمپین اشاره و تاکید کرد: شبکه کودک بودجه اضافه‌ای را برای این کمپین در نظر نگرفته است و بیشتر حرکتی برای انتشار و هماهنگی بین هنرمندان در این راستا صورت گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مریم IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    کاش بهترین انمیشن سینمایی جهان برای بزرگداشت و معرفی کامل سردار حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم به کودک و نوجوان ساخته شود.
  • حسن صفاری اصل IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    چطور عکس بفرستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس