کد خبر 1027643
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵
دوغو پرینجک

رهبر حزب وطن ترکیه گفت: سردار سلیمانی، شهید همه ماست و امنیت ایران نیز امنیت ترکیه است.

به گزارش مشرق، دوغو پرینجک، رهبر حزب وطن ترکیه در مطلبی در خصوص شهادت سردار سلیمانی نوشت:

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی مهندس، معاون حشدالشعبی شهدای جبهه انسانیتی هستند که از دریای سیاه تا دریای عمان امتداد دارد. آنها جان خود را در راه پاکسازی خاک و دریای غرب آسیا از لوث ترور آمریکا و اسرائیل فدا کردند. آنها شهید همه ما هستند.

ترور آمریکایی

آمریکا رسما اعلام کرده است که عملیات ترور با دستور مستقیم ترامپ انجام گرفته است. در یادداشتی که دیروز در همینجا منتشر شد، نظر عضو حزب دموکرات مسیحی آلمان که تجربه ۱۸ سالگی نمایندگی در مجلس فدرال این کشور را دارد، در مورد فعالیت های تروریستی آمریکا منتشر کرده بودیم. متفکرین آزاد کشورهای غربی نیز اکنون معترف به این مساله هستند که ایالات متحده امرز در راس یک جنگ صلیبی قرار گرفته است.

فرزند معنوی رهبر خامنه ای

با نماینده حزب وطن در تهران، یعقوب اصلان تماس گرفتم و خواستار اعلام تعزیتمان به رهبر محترم ایران، آقای خامنه ای، دولت جمهوری اسلامی و فرماندهی سپاه پاسداران شدم. هیئتی نیز از حزب تحت ریاست دبیر کل حزب، اوتکو ریحان به دیدار سفیر محترم ایران در آنکارا، آقای محمد فرازمند رفته، عرض تسلیت کردند.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: ترور سلیمانی هرگز نمی‌تواند بدون واکنش باقی بماند

یعقوب اصلان با بیان این که "این حمله تروریستی هم عرض با حمله به رئیس جمهور ایران است" جدیت مساله را تبیین کرد. سردار قاسم سلیمانی در کنار یک فرمانده مهم بودن، فرزند معنوی رهبر انقلاب نیز به شمار می رفت. همچنان که رهبر انقلاب که بسیار کم سخن میگوید اما سخنانش از وزانت خاصی برخوردار است در همان ابتدای کار بر گرفتن انتقام سلیمانی تاکید کرد.

پاسخ دولت ایران

معلوم است که دولت ایران پاسخی هم عرض ترور دولت ایالات متحده خواهد داشت. این پاسخ مستقیما متوجه نظامیان آمریکایی خواهد بود نه مزدوران آنها. در همین راستا یکی از مقامات ایرانی اعلام کرد که دیگر کاخ سفید باید به فکر تهیه تابوت برای سربازان خود باشد.

سنگینی پاسخ نشان دهنده عجولانه نبودن آن نیز هست.

ایران همواره پاسخ های خود را با در نظر گرفتن جوانب مختلف مساله ارائه کرده است. اکنون نیز در پاسخ به حملات محتمل به تاسیسات هسته ای و پتروشیمی ایران نیروهای هوایی این کشور در حالت آماده باش قرار دارند.

جنگ افروزی آمریکا

آنچه با آن مواجهیم تحریک کشورهای غرب آسیا از سوی آمریکا برای جنگ افروزی است. از این رو میتوان این طور نتیجه گرفت که در فرآیندی که شاهد آغاز آن هستیم تنها هدف ایران نیست.

آمریکا در زمین و خاک آسیای غربی بازی را باخته و از رسیدن به اهدافی که در عراق، سوریه و ترکیه داشت بازمانده است. از طرفی از تسلیم کردن ایران نیز ناامید شده است. از این مرحله به بعد آمریکا در پی حفظ آبروی خود و زهر چشم گرفتن از دولت های منطقه است. کانون بحران جدیدی که در مدیترانه شرقی ایجاد شده است نشان دهنده سطح این فعالیت های آمریکا است.

جبهه ای به امتداد دریای سیاه تا دریای عمان/ بیگ های افشاری که نامشان را دوست دارم

دیروز به عنوان تیتر یک آیدینلیک منتشر کردیم که جبهه از دریای سیاه تا دریای عمان ایجاد شده است. مدیترانه شرقی و لیبی نیز در درون این جبهه قرار دارند. جبهه بندی ها انجام شده است. نیروهای دریای روسیه، چین و ایران سه روز پیش یک رزمایش دریایی مشترک را پشت سر گذاشتند. اتحاد چهارگانه آمریکا، اسرائیل، یونان و قبرس جنوبی در مدیترانه از باب تفنن سلاح هایشان را به سوی ترکیه نشانه نرفته اند. اسرائیل، یونان و قبرس در پی ایجاد بحران در مسیر انرژی ترکیه و روسیه هستند و این کار را ادامه خواهند داد.

همانور که طالب اوزکان در آهنگ "بیگ های افشاری که نامشان را دوست دارم" میگوید، "در برابرمان دشمنان با هم به صف ایستاده اند."

نیروی بازدارنده برای بقای صلح

سیاست و رسالت امروزمان آشکار است: برای حفظ صلح در منطقه باید در برابر ترور آمریکایی – اسرائیلی نیروی بازدارنده ای به دست آوریم و جبهه ای تشکیل دهیم. کریمه، آبخازیا، قره باغ، اژه، دریای مدیترانه، قبرس، لیبی، فلسطین، سوریه و شمال عراق، قطر، ایران و تنگه هرمز همگی مناطقی هستند که این سیاست حیاتی باید در آنها اجرا شود. در این منطقه هر سیاستی که منجر به تنها ماندن یکی از بازیگران منطقه ای شود بی اعتبار خواهد بود. ملل غرب آُسیا و مدیترانه، باید در برابر تهدید محور آمریکایی – اسرائیلی جبهه واحدی تشکیل دهند تا امکان جلوگیری از جنگ و حفظ صلح فراهم آید.

کسی که دوستانش را امروز تنها بگذارد فردا در جبهه تنها خواهد ماند

کسانی که دوستانش را امروز تنها بگذارند فردا در جبهه تنها خواهند ماند. از این مهمتر برای بی اعتبار ساختن تحریکات جنگی باید در همه نقاط و همه مواضع این جبهه با هم باشیم. از این رو شعار مشترک همه در برابر جنگ افروزی آمریکایی "همه مان در هر موقعیتی با هم هستیم" باشد.

در مرحله حساس کنونی ترکیه رسالت سنگینی بر عهده دارد. ترکیه باید پیش از هر چیز تهدیدی که از محور آمریکایی – اسرائیلی متوجهش شده است را تشخیص دهد. نخستین شرط ایجاد یک راهبرد کلی این مساله است. چرا که یک راهبردی امنیتی، ابتدا باید هدف از این امنیت را تبیین کند.

امنیت یکی مان امنیت همه خواهد بود

ما به عنوان حزب وطن تبیین و تعریف دقیقی از راهبرد امنیتی ترکیه داریم. تمام طرفهای فعال در جبهه ملی در آینده متوجه جوانب این راهبرد خواهند شد. باید پیش از هر چیز دولت در این مساله هوشیاری داشته باشد و امکان اتخاذ تدابیر دقیق در صحنه های مختلف را در خود ایجاد کد.

شهدای ایران، شهدای همه ما هستند.

امنیت ایران، امنیت همه ما است.

امنیت ترکیه نیز امنیت مشترک تمام کشورهای غرب آسیا است.

حفظ وطن دریایی مان در مدیترانه شرقی و منایع زیر زمینی آن منطقه رسالت مشترک همه ما است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    24 1
    مرحبا به جناب پرينجك ، همدردى شما برايمان ارزشمند است
  • حسین اقا IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    8 0
    به نام خدا. ............. امید واریم که این حرف ها . به منصه ظهور برسد و در عمل و میدان نقش خود را نشان بدهند... ترکیه از نقشه امریکا و اسرائیل در منطقه برای ایجاد یک هرج و مرج منطقه ای به جهت حفظ امنیت اسرائیل خبر دارد .و در این مدت متوجه شده که امریکا نمیتواند شریکی استراتژیک مطمئن برای امنیت انها باشد..
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    6 3
    ایران بایسکی روسیه را مجاب کند که تعداد کثیری از جنگنده های خود مثلا ۲۷۰ تا سوخوی قوی وارد خاک ایران کند برای حفاظت از مرز های ایران
  • سید فرزاد IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    6 0
    درود بر کشور دوست مسلمان ترکیه .... اتحاد دنیای اسلام بسیار حیاتی است
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    6 0
    زنده باد ترکیه، زنده باد اسلام، عزت ازآن مسلمین باد.
  • داریوش IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    6 0
    انتظار نداشتم ، ایولا،آخه جرعت حرف زدن در مقابل شیطان بزرگ هم ، جرعت هر کسی (هر مخلوقی)نیست!
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    4 0
    درود بر آزادی خواهان شجاع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس