سردار سلیمانی نمایه

یوگنی پادوبنی خبرنگار نظامی روس سردار سلیمانی را قهرمان جنگ با داعش خواند که در قلع و قمع کردن این گروه تروریستی نقش مهمی ایفا نمود.

به گزارش مشرق، پادوبنی خبرنگار نظامی شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ در کانال تلگرامی خود در مقاله‌ای ترور سردار سلیمانی به دست آمریکا را تهاجم به ایران خواند.

پادوبنی که به دفعات به عراق و سوریه سفر کرده و در جریان ماموریت های خبری خود در این کشورها، رویدادها و حوادث مرتبط با مبارزه با تروریست‌ها را پوشش داده خاطره‌ای از دیدار خود با سردار سلیمانی بازگو کرده است.

بیشتر بخوانید:

حنجره‌های شیطان را بهتر بشناسید

خبرنگار نظامی روس می‌گوید: من چند بار به طور تصادفی با ژنرال سلیمانی در سوریه دیدار داشتم، یکی از این دیدارها ۱۵ دقیقه بطول انجامید.

در این دیدار که در منطقه ابوکمال برگزار شد سردار سلیمانی به همراه یکی از محافظان و یک مترجم در جاده‌ای با روستاییان محلی گفت‌وگو می‌کرد.

خبرنگار روس می‌گوید: گروه ما هنگام عبور از کنار سلیمانی و همراهان او توقف و ژنرال سلیمانی با ما سلام و احوالپرسی کرد، وی از ما خواست که از او عکس و فیلم نگیریم.

سردار سلیمانی با علاقه صحبت کرد و درباره اوضاع منطقه و گروه تروریستی داعش سخن گفت. ژنرال سلیمانی پس از ۱۵ دقیقه سخنرانی سوار جیپ خود شده و رفت.

پادوبنی می‌گوید: فرمانده نیروی قدس برای ایران به مثابه پدر پیروزی‌ها بر تروریست‌های داعشی بود و در میان مردم ایران از محبوبیت زیادی برخوردار بود.

وی در مورد اقدامات آمریکا خاطرنشان کرد: برای آمریکا سرنوشت میلیونها نفر از ساکنان منطقه کمترین ارزشی ندارد. هر رییس جمهوری آمریکا باید جنگ ویژه خود را داشته باشد.

پادوبنی ترور سردار سلیمانی را تهاجم به ایران خواند و افزود: حتی اسراییل نیز به سلیمانی حمله نمی‌کرد.

سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی سحرگاه جمعه در یک عملیات تروریستی توسط امریکا در بغداد به شهادت رسید.

رسانه های عراقی به نقل از مقام های رسمی این کشور اعلام کردند که سردار سلیمانی و ابومهندس زمانی که با دو خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، هدف قرار گرفتند و هر دو شهید (ترور)شدند.

منابع رسانه ای عراق می گویند بالگردهای آمریکایی هر دو خودرو را هدف قرار دادند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد روز جمعه در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس