دیدار علی مملوک با شمخانی

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی حتما نظامی است، اما فقط به اقدامات نظامی محدود نمی‌شود.

به گزارش مشرق، سرلشکر «علی مملوک» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سوریه که به عنوان نماینده ویژه بشار اسد به تهران سفر کرده است، بعد از ظهر امروز (یکشنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد.

بیشتر بخوانید:

شمخانی: قاسم جان، پر کشیدنت گوارای وجود

مشاور امنیت ملی سوریه در این ملاقات گفت: از سوی رئیس جمهور سوریه ماموریت دارم که تاسف و تسلیت عمیق رهبری، نیروهای مسلح و مردم سوریه را به مناسبت شهادت غمبار مجاهد بزرگ شهید سپهبد سلیمانی را به رهبری، رئیس جمهور و جنابعالی اعلام کنم. 

وی با اشاره به جایگاه ویژه شهید سلیمانی در بین مردم مسلمان و مظلوم منطقه افزود: به طور قطع تاثر مردم سوریه لبنان، عراق، یمن و افعانستان از شهادت سردار سلیمانی کمتر از مردم ایران نیست.
سر لشکر علی مملوک گفت :شهید سلیمانی متعلق به همه آزادیخواهان و ظلم ستیزان جهان است و قطعا شهادت او مقدمه آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل خواهد بود.

دریابان شمخانی در این دیدار با تشکر از پیام تسلیت و ابراز همدردی رئیس جمهور و مردم سوریه اظهار داشت: آمریکایی‌ها و نظام سلطه به زودی متوجه خواهند شد که شهادت قاسم سلیمانی برای آنان به مراتب خطرناک‌تر از حیات او خواهد بود.

شمخانی با اشاره به حضور حماسی و بی سابقه مردم قدرشناس عراق در مراسم تشییع شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس و همچنین اقدام انقلابی پارلمان عراق در تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکایی از عراق گفت: دولت، پارلمان و مردم عراق در انتقام گیری از آمریکا پیشقدم شدند و با این دو اقدام بزرگ سیلی سختی به ترامپ و تیم جنایتکار او وارد کردند.

وی با اشاره به قانون مصوب پارلمان عراق در خصوص اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور افزود: با ابلاغ این قانون، تداوم حضور آمریکا در عراق به منزله اشغال این کشور است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اعلام موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در قبال جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی گفت: پاسخ ما به این جنایت حتما نظامی است، اما فقط به اقدامات نظامی محدود نخواهد شد.

شمخانی افزود: آمریکایی‌ها پس از دست زدن به این جنایت ذلیلانه تلاش کردند که با تصویر سازی و دروغ پردازی، مردم منطقه را خوشحال از شهادت این دو مجاهد محبوب و مردمی نشان دهند، اما سیل جمعیت خشمگین و عزادار که در فراق شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس به سرو سینه می‌زدند، رسوایشان کرد و دروغ بزرگ آنان را افشا کرد.

وی خونخواهی و اراده انتقام مردم ایران و عراق را آتشی فروزان و سوزان عنوان کرد و افزود: خون پاک این مجاهدان با اخلاص برای دشمنان، هلاکت و ذلت و برای ملت‌های منطقه برکت و امنیت به دنبال خواهد داشت. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: خون این شهیدان انسجام و وحدت در ایران و عراق را صد چندان کرد و موجب اتحاد و برادری بیشتر بین دو ملت شد.

شمخانی خاطرنشان کرد: سلیمانی و ابومهدی المهندس ثمره و نماد اراده مستحکم و غیر قابل خدشه مقاومت در برابر ظالمان و زورگویان بودند و آینده نشان خواهد داد که این فرهنگ و اراده منبعث از آن با این شهادت‌ها رشد و اعتلای بیشتری می یابد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 0
    دوست عزیز با توجه به ترور شخصیت اول نظامی ایران و از ا نهایی مه هیچ شخصیتی در جهان حتی به اندازه کفش او هم ارزش ندارد نیاز است انتقام هم در بعد نظامی باشد و هم ابعاد سیاسی و غیره. در بعد سیاسی که دولت توان لازم را ندارد. می ماند بعد نظامی در بعد نظامی لازم است حتما تعدادی ژنرال بالا رتبه آمریکایی به هلاکت برسند. دقت کنید حتما باید آمریکایی باشد ترور هر فرد از کشور دیگر بی فایده است چون آمریکایی ها رسما خودشان اقدام به شهادت حاج قاسم کرده اند پس نا تیز باید راسا اقدام به ترور شدید ژنرالها بلند رتبه آمریکایی بکنیم چنانچه نا به این ترور دولتی پاسخ درخوری ندهیم مطمعنا عواقب وحشتناک تری خواهیم دید
    • علی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
      0 0
      توجه توجه ناو هواپیمابر آمریکا باشد هزار سرباز دراقیانوس هند غرق شد بدون حتی یک شلیک موشک تا این لحظه این خبر رسانه ایی نشده دوستان این اولین انتقام وتیرغیب خداست برسر ترامپ منابع آمریکایی دربهت وحیرتن که چطور این اتفاق افتاده
  • P IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    8 0
    واي به حال دنيا پرستان انتقام سردار ايران رو نگيرند
  • US ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 5
    به نظر بهترین پاسخ وانتقام همین تجمعات میلیونی در ایران و عراق هست که به استقبال این عزیزان امده همین وحدت بین دو ملت هست همین خروج قریب الوقوع نیروهای امریکایی هست.به یاد داشته باشید که فتنه چند ماهه در عراق باعث اسیب به وجهه جمهوری اسلامی شده بود که شهادت سلیمانی باعث دمیده شدن خون تازه ای در رگهای مردم عراق شد.
  • US ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 0
    ريخته شدن خون سردار سرافراز سپاه اسلام نتيجه قرارداد ننگين برجام بود ، حكم ترور حاج قاسم روز امضاي برجام امضا شده بود ، مقصران داخلي هم بايد يا جرات داشته باشند و توبه كنند يا بايد انتقام پس دهند
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    هموطنان عزیز سردار سلیمانی و شهدای دیگر نور چشم ملت بوده و امنیت کشور مدیون جانفشانیهای آنها می باشد و با بیداری آنها ما خواب راحت داشته ایم ولی در این برهه از زمان هر گونه واکنش و اظهار نظر احساسی در خصوص انتقام بیفایده است وچه بسا باعث به خطر افتادن امنیت کشور شود ما امروز مثل سال 61 هجری در کربلایی به وسعت ایران در مقابل یزید زمان قرار گرفته ایم که که به انواع سلاحهای کشتار جمعی مسلح است و ریختن خون انسانهای بیگناه برای آنها مثل آب خوردن است همانطور که در ژاپن ودر جریان جنگ جهانی دوم صدها هزار نفر از مردم بیگناه را زنده زنده سوزاندند و سردمداران فعلی آمریکا هم از همان نسل می باشند امروز آمریکا در کشورهای اطراف ما اردو زده و دنبال بهانه است تا به ما ضربه بزند پس ما نباید بهانه به دست شمن دهیم باید عقلانی عمل کنیم و از اظهارات احساسی انتقام بپرهیزیم چه بسا ممکن است فردا خودشان پایگاه خودشان را بزنند و با توجه به اظهارات ما آن را به گردن ما بیندازند و به ما ضربه بزنند وکارشان را توجیه کنند و مطمئناً آنها شهرهای ما را نمی زنند بلکه دنبال نابودی زیر ساختها و تاسیسات اقتصادی ما هستند و چون کشور این نامردها هزاران کیلومتر دورتر از ما قرار دارد لذا امکان مقابله به مثل ما هم وجود ندارد بهترین گزینه برای ما صبر و استقامت و استفاده از دیپلماسی بسیار قوی جهت توجیه حضورمان در منطقه و شناساندن فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی به جهانیان است به امید ظهور مهدی (عج).
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    کسی که بخواهد انتقام بگیره اینقدر حرافی وشعار نمیده
  • احسان IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    زمان سرنگونی و نابودی اسراییل جنایتکار و شکست امریکای کثیف و غول پوشالی فرارسیده ترامپ احمق قمارباز این بار در قمارش بازنده خواهدبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس