کد خبر 1027341
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

با توجه به اینکه در شرایط فعلی اقتصادی کشور، سازمان نظام مهندسی از معدود ارگان‌هایی است که هنوز در حال استخدام نیرو بوده و حقوق و مزایای مناسبی در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهد، برگزاری آزمون نظام مهندسی به شدت برای کارجویان اهمیت دارد. افراد متقاضی برای شرکت در این آزمون، علاوه بر تاریخ برگزاری آن به دنبال آموزشگاه‌هایی هستند که با سابقه درخشان و تجربه بالا، بتوانند به آنها برای قبولی با نمره بالا در آزمون نظام مهندسی راهنمایی و آموزش دهند.

در این مقاله قصد داریم علاوه بر اعلام تاریخ جدید برگزاری آزمون، شما را با یک آموزشگاه نظام مهندسی معتبر آشنا کنیم تا بتوانید با کمک آموزش‌های رایگان و غیر رایگان آن، خودتان را برای شرکت در امتحان آماده کنید. با ما همراه باشید:

تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی

تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی نوبت دوم سال 98، برابر با 15 و 16 اسفند این سال خواهد بود. در حالی که در سال‌های گذشته، اغلب آزمون گفته شده در دهه دوم ماه بهمن برگزار می‌شد.

متقاضیانی که قصد دارند برای رسیدن به یک فرصت شغلی مناسب با ویژگی‌هایی مثل:

  • حقوق بالا
  • شرایط کاری عالی
  • امنیت شغلی
  • مزایا
  • و...

در آزمون نظام مهندسی کشور شرکت داشته باشند، باید خودشان را برای کسب نمره بالا در آن آماده کنند. اولین راهکار مناسب برای کسب آمادگی، مطالعه منابعی است که خود سازمان در اختیار عزیزان قرار داده است و بعد از آن نیز مطالعه و مرور سؤالات آزمون‌های قبلی به شدت روی افزایش عملکرد آنها تاثیر مثبت دارد.

در این راستا، بعضی از آموزشگاه‌های قدرتمند در کشور اقدام به آموزش نکات لازم، ایجاد آمادگی و زمینه سازی برای آشنایی با نمونه سوالات قبلی کرده‌اند که افراد می‌توانند با ثبت نام در کلاس‌های حضوری و غیر حضوری این آموزشگاه‌ها با توان بیشتری در آزمون شرکت کنند. در ادامه یک آموزشگاه معتبر در این زمینه به شما معرفی می‌شود.

دوره های آمادگی آزمون نظام مهندسی

یکی از آموزشگاه‌های معتبر در برگزاری دوره های آمادگی آزمون نظام مهندسی، آموزشگاه دژآران است که با سابقه چندین ساله توانسته کمک زیادی به دانشجویان خود برای شرکت در آزمون کند.

این آموزشگاه نظام مهندسی با به کارگیری برترین اساتید کشور و البته روش‌های نوین آموزشی، کارنامه درخشانی برای دانشجویان در قبولی آزمون نظام مهندسی تشکیل داده و این موضوع باعث شده تا در چند سال گذشته، علاقه مندان به شرکت در کلاس‌های حضوری و غیرحضوری آن افزایش پیدا کنند.

البته نکته مهم این است که سایت دژآران صرفا به عنوان یک آموزشگاه عادی فعالیت نکرده و وجهه تک بعدی ندارد. بعد از ورود به این وب سایت متوجه می‌شوید که به یک منبع معتبر آموزشی و البته رایگان در زمینه آموزش‌های لازم آزمون نظام مهندسی وارد شده‌اید.

در بخش وبلاگ سایت، بیشتر از ده‌ها جزوه و نمونه سؤال رایگان برای بازدید کنندگان قرار گرفته تا بتوانند با کمک گرفتن از آنها، عملکرد بهتری در امتحان داشته باشند.

درباره سازمان نظام مهندسی

سازمان نظام مهندسی، یک ارگان بزرگ و معتبر کشوری است که به عنوان وظیفه اصلی، بر ساخت و سازها نظارت می‌کند. این سازمان وظیفه دارد تا از اجرای صحیح قوانین ساخت و ساز در ساختمان‌ها اطمینان پیدا کند و برای این منظور، نیاز به کارشناسانی دارد که بتوانند آزمون ورودی آن را با نمرات مناسب قبول شوند.

بعد از اینکه سازمان پس از هر آزمون، کارشناسان مورد نظر خود را انتخاب کرد، آنها می‌توانند با دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسان، همکاری خودشان را با سازمان مربوطه آغاز کرده و البته به ارتقای شغلی بپردازند.

پروانه اشتغال به کاری که در ابتدا برای کارشناسان صادر می‌شود، با نام پروانه پایه 3 شناخته شده و پس از آن، آنها باید برای دریافت پروانه‌های سطح بالاتر که با اسامی پایه 2، پایه 1 و در نهایت ارشد شناخته میشوند، تلاش و اقدام کنند. دریافت پروانه پایه 3 منوط به قبولی در آزمون و دریافت پروانه‌های دیگر، نیازمند شرکت در دوره‌های آموزشی بعدی و البته دارا بودن سوابق، تجربه و سنوات است.

رشته های برگزاری آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی در 7 رشته مهندسی برگزار می‌شوند که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. آزمون نظام مهندسی رشته عمران
  2. آزمون نظام مهندسی رشته معماری
  3. آزمون نظام مهندسی رشته تاسیسات برق
  4. آزمون نظام مهندسی رشته مکانیکی
  5. آزمون نظام مهندسی نقشه برداری
  6. آزمون نظام مهندسی شهرسازی
  7. آزمون نظام مهندسی ترافیک

از این 7 رشته، 2 رشته اول در 3 و 2 رشته دوم در 2 صلاحیت برگزار می‌شوند.

جزئیات آزمون نظام مهندسی

نکته مهم در مورد نحوه برگزاری آزمون نظام مهندسی، کتاب باز بودن آزمون است. این یعنی شرکت کنندگان می‌توانند در حین آزمون سؤال‌های مطرح شده را با کمک گرفتن از کتاب و دیگر جزوات آموزشی جواب بدهند. این سؤالات در اغلب رشته‌ها به صورت 4 گزینه‌ای قرار داده شده است. (در صلاحیت معماری طراحی سؤالات به صورت 4 گزینه‌ای ارائه نمی‌شوند.)

برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی، نیاز به مراجعه به سایت دفتر مقررات ملی ساختمان دارید. البته شما برای ثبت نام در آن طبق قوانین و شرایط، نیاز به داشتن حداقل‌ سابقه کارهای تعیین شده از سوی سازمان دارید که برای مدارک تحصیلی مختلف به شرح زیر است:

  • مدرک کارشناسی نیازمند 3 سال سابقه کار
  • مدرک ارشد نیازمند 2 سال سابقه کار
  • و مدرک دکتری نیازمند به 1 سال سابقه کار

در نهایت، در صورت قبولی در آزمون، (کسب نمره بیشتر از 50) می‌توانید تا 4 سال بعد از دریافت نمره قبولی برای دریافت پروانه اشتغال اقدام کنید.

کلام آخر؛ کلاس آزمون نظام مهندسی

در آخر اگر قصد شرکت در کلاس آزمون نظام مهندسی برای آمادگی بیشتر در امتحان را داشتید، می‌توانید به وب سایت دژآران مراجعه و در آن به طور کامل از جزئیات کلاس‌های آموزشی، شرایط و قوانین، کیفیت و حتی نظرات دانشجویان قبلی اطلاع پیدا کنید. همینطور اگر سؤالی در مورد این آزمون، سازمان و نکات مربوطه داشتید، کارشناسان سایت دژآران به طور کامل جوابگوی سؤالات شما عزیزان هستند و در این زمینه به طور رایگان، به شما کمک می‌کنند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس