سردار «حسین دهقان» لباس رزم برتن کرد

مشاور فرماندهی کل قوا گفت هرگز به دنبال جنگ نبوده، اما با هدف قرار دادن مقرهای نظامی آمریکا، به ترور سردار سلیمانی پاسخ می‌دهد.

به گزارش مشرق، «حسین دهقان» مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروی مسلح در مصاحبه اختصاصی با شبکه «سی ان ان» هشدار داد که واکنش ایران به ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران قطعاً یک پاسخ نظامی «علیه اماکن نظامی» خواهد بود.

سردار دهقان که با یونیفورم نظامی در این مصاحبه حضور یافته بود، گفت: «قطعاً پاسخ، نظامی و علیه مقرهای نظامی خواهد بود» 

بیشتر بخوانید:

روزنامه ترکیه‌ای: درهای جهنم باز شد/ آمریکایی‌ها تابوت خود را آماده کنند +عکس

وزیر دفاع سابق ایران با اینحال ادامه داد: «بگذارید یک چیز را بگویم: رهبری ما رسماً اعلام کرد که ما هرگز به دنبال جنگ نبودیم و به دنبال جنگ نیستیم. این آمریکا بود که جنگ را آغاز کرد، بنابراین آنها باید واکنش‌های مناسب به اقداماتشان را بپذیرند».

سردان دهقان تصریح کرد: «تنها چیزی که می‌تواند به این دوران جنگی پایان دهد، این است که آمریکایی‌ها همان ضربه‌ای را که وارد کردند، دریافت کنند، پس از آن نباید دنبال یک چرخه جدید باشند».

مشاور نظامی آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران همچنین در واکنش به پیام توییتری امروز (یکشنبه) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران گفت که این پیام‌های توییتری، «مزخرف و مضحک (پوچ)» است.

وی ادامه داد: «[ترامپ]، قوانین بین المللی را نمی‌داند، او حتی قطعنامه‌های سازمان ملل را نیز به رسمیت نمی‌شناسد، اساساً یک گانگستر و قمارباز واقعی است. او سیاستمدار نیست و هیچ ثبات روانی ندارد».

اشاره سردار دهقان به قطعنامه ۲۳۴۷ سازمان ملل است که تخریب غیرقانونی میراث فرهنگی را محکوم می‌کند.

ترامپ بامداد امروز در یک پیام توییتری تهدیدآمیز علیه ایران مدعی شد: «در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، آمریکا ۵۲ سایت در داخل ایران (به نمایندگی از ۵۲ آمریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله خواهد کرد که برخی از آنها بسیار سطح عالی و مهم برای ایران و فرهنگ ایران  است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی سخت مورد هدف قرار خواهند گرفت. آمریکا تهدید بیشتری نمی‌خواهد.»

سردار دهقان در ادامه ضمن انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «اگر ترامپ بخواهد قانون، منطق و عقلانیت را بر تصمیم خود تحمیل کند، باید بپذیرد که یک جنایتکار جنگی است و باید در محکمه مربوطه محاکمه شود».

این مقام نظامی ایرانی در پاسخ به سؤال سی‌ان‌ان در خصوص تحقق احتمالی تهدیدات توییتری ترامپ علیه ایران گفت: «قطعاً، هیچ‌یک از کارکنان نظامی آمریکایی، هیچ‌یک از مراکز سیاسی آمریکا، هیچ‌یک از پایگاه‌های نظامی آمریکا و هیچ کشتی آمریکایی در امان نخواهد بود و آنها در دسترس ما قرار دارد».

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

ترور سپهبد سلیمانی و هفت نفر دیگر واکنش‌های شدیدی را در سراسر دنیا به همراه داشته و گروه‌های مقاومت و مقام‌های ایران به آمریکا هشدار دادنده‌اند که انتقام سختی از این جنایت واشنگتن خواهند گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • مجتبی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    53 3
    تورو خدا انتقامشو فقط با جنگ بدید..من به عنوان یه جوان ایرانی حاضرم جونمو برای مملکتم بدین...فقط باید با خون با موشک وباسلاح گرم جواب آمریکای تروریست را داد...خواهش میکنم خواهش بعد چند روز سرد نشید...سردار سلیمانی فقط یه سردار نبود بلکه پدر برای ما بود پدر
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    49 2
    ترامپ واقعا اینقدر احمق فکر کرده حتی اگر حمله هم بکنه ما میترسیم؟! والله قسم تمام ایران رو سرش خراب میشن و آمریکارو نابود میکنیم! یانکی فاسد بچه باز شما تو هیچ جنگی پیروز نشدین پس زر نزن
  • اشنا US ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    15 8
    به اماکنش و یا اینکه سربازان و افسرانش و ژنرال هایش ایا یک پایگاه و یا چند پایگاه را !!!؟؟؟
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    49 0
    3 روز است دلم خون است. آشوبی تو دلم برپا شده. لحظه شماری می کنم برای شروع انتقام سخت.
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    18 1
    ای رهبر ازاده امادهایم اماده
  • دیده بان IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    7 0
    انامن المجرمین منتقمون
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    7 12
    راستش از این مصاحبه و این مواضع اصلا خوشم نیامد. اصلا نیازی به این نوع مصاحبه ها و به نوعی عادی کردن جریان نیست، زدن پایگاهی که اکثر سربازانش از سیاهپوستانی است که از فرط گرسنگی و بدون عقیده مشخصی به ارتش جنایتکار امریکا پناه برده اند نیز جواب خون مطهر سردار مهربانی نیست.
    • DE ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      11 0
      وقعا ارزش سردار سلیمانی خیلییییی بیشتر از زدن یک پایگاه نظامیه. واقعا ناراحت کننست این مواضع.....
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    ترامپ قمار باز این دفعه بدجوری باختی. بدان باید علاوه بر خون سردار سلیمانی پاسخگوی خون 290 نفر مسافر بیگناه هواپیمای ایرانی و ... باشید.
  • DE ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    28 2
    اسکندر و چنگیز هیچ غلطی نتوانستند بکنند. حال و روز تو قمارباز کابارچی روشن تر است!
    • US ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      2 2
      غلط که البته تونستند و کردند و ایران را ویران کرند به نحوی که تا صده ها ایران نتونست سربلند کنه مثلا میشه گفت حمله چنگیز تقریبا باعث نابودی تمام زیر ساختهای اون زمان ایران شد و ایران را به تلی از خاک با مردمانی وحشت زده و گرسنه تبدیل کزد .
  • US ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    3 0
    من موندم اون افرادی که رفتند فرودگاه مهرآبادجهت انتقام گرقتن فازشون چیه توقع دارند با هواپیما فرست کلاس بروند عراق تو هواپیما هم ازشون پذیرایی بشه یه فیلم هم براشون بگذارند بعدش که رسیدند عراق بروند هتل استراحتشون را بکنند دوششون را بگیرند و به سلامتی بروند جهت انتقام گیری بابا می خواهی انتقام بگیری راه بیفت برو آتش به اختیار مثل خود شهید سلیمانی.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 1
    ید الله فوق ایدیهم ضربه ای سنگین و کاری و حساب شده خواهیم زد اندکی صبر سحر نزدیک است
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    5 1
    ایران اگه میخواست پایگاه یا کشتی بزنه همون شب شهادت میزد ضربه ای مهلک و کاری که ندونه از کجا و چطور خورده به حول قوه الهی خواهیم زد ید الله فوق ایدیهم
    • DE ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
      0 0
      امیدوارم! اما بعید میدونم!
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    این احمق نقشه ترور سران (جنگی) چند کشور را دارد و این یک هشدار جدی است او دنبال بشار اسد و سید حسن نصرا... است. معلوم شد بجای جنگ دنبال ترور شخصیت ها است و امکان عملی ساختن همه با هم متاسفانه نامحتمل نیست نشود از یک سوراخ چندبار گزیده شویم
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    این احمق نقشه ترور سران (جنگی) چند کشور را دارد و این یک هشدار جدی است او دنبال بشار اسد و سید حسن نصرا... است. معلوم شد بجای جنگ دنبال ترور شخصیت ها است و امکان عملی ساختن همه با هم متاسفانه نامحتمل نیست نشود از یک سوراخ چندبار گزیده شویم. طبق فرمایش قرآن با سران کفر باید جنگید مقابله بجای پایگاه های نظامی ترور متفکرانشان و یا زنرال هایشان باید باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس