گرامی‌داشت یاد سردار شهید قاسم سلیمانی در حاشیه نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه

سفیر سوئیس در تهران بعنوان حافظ منافع دولت آمریکا توسط معاون سیاسی وزیر خارجه احضار و اعتراض شدید ایران نسبت به اظهارات تهدیدآمیز و ناقض قوانین و هنجارهای بنیادین بین المللی به وی ابلاغ شد.

به گزارش مشرق، سفیر سوئیس در تهران بعنوان حافظ منافع دولت آمریکا توسط سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات تهدیدآمیز و ناقض قوانین و هنجارهای بنیادین بین المللی به وی ابلاغ شد.

 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: اظهارات خصمانه، تهدیدآمیز و غیرهنجاری رئیس جمهور آمریکا به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و در نقض کامل قوانین بین الملل قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

۴ گزینه انتقام سخت ایران از نگاه «عطوان»

بیست میلیون قاسم آماده است

احضار سفیر سوئیس به وزارت خارجه در پی شهادت سردار سلیمانی

وی با اشاره به تهدید رئیس جمهور آمریکا به حمله مراکز فرهنگی گفت چنین تهدیدی یادآور هجوم قوم مغول و یا اقدامات گروه های تروریستی و جنایتکار در تخریب اماکن فرهنگی و تاریخی است که طبق قواعد و قوانین بین المللی مصداق بارز "جنایت جنگی" محسوب می شود.

عراقچی گفت: جمهوری اسلامی ایران زیر بار هیچ تهدید یا ارعابی نخواهد رفت و قاطعانه آماده پاسخگویی به هر تهدید یا اقدام علیه امنیت و تمامیت ارضی خود است. تاریخ نشان داده است که ملت ایران هر تجاوزکننده ای را به شدت پشیمان خواهند کرد.

وی افزود: بر اساس خواست دولت و ملت ایران، جمهوری اسلامی علاوه بر تمامی اقدامات سیاسی و حقوقی، حق مسلم خود در واکنش به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را در زمان و مکانی که خود صلاح خواهد دانست محفوظ می داند.

سفیر سوئیس اعلام کرد مراتب را در اسرع وقت به مقامات دولت آمریکا منتقل خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس