روزنامه های اصلاح طلب 15 دی

اکنون یکی از اعضای FATF مرتکب اقدام تروریستی شده است.آیا FATF موضعگیری کرده است؟! آیا گزارش رسمی منتشر کرده است؟!مگر یکی از وظایف اصلی FATF مبارزه با تروریسم عنوان نشده است؟!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** آقای FATF دقیقا کجایی؟!

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «کوروش احمدی» نوشت: «درحالی که همه مقامات در تهران در همه سطوح از انتقام و انتقام سخت سخن می‌گویند، نباید اجازه دهیم این تصور ایجاد شود که منظور ما از انتقام الزاما انتقام نظامی است. عصبانیت به‌حقی که این روزها در فضای کشور موج می‌زند نباید موجب انحراف از مسیر حکمت و مصلحت و محاسبه دقیق توازن قوا و انحراف از تمرکز بر منافع ملی و بقای ملی شود. از آنجا که انتقام هیچ‌گاه راهبرد نیست، نباید شرایطی شکل گیرد که راهبرد اساسی ما یعنی اجتناب از جنگ را در سایه قرار دهد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«در این دوره و در ارتباط با جامعه جهانی با مسائل دیگری نیز روبه‌رو هستیم که مدنظر داشتن آنها نیز ضروری است. طبق برنامه ایران قرار است گام پنجم را در کاهش تعهدات برجامی بردارد که باتوجه به موضوعات باقی‌مانده خود می‌تواند وضعیت خطیری را موجب شود. تعیین تکلیف نهایی FATF نیز مساله دیگری است که در دستور کار ما قرار دارد».

نویسنده یادداشت مذکور تاکید کرده است که اکنون در حال تعیین تکلیف نهایی FATF هستیم و باید جوانب این مسئله در نوع اقدامات روزهای آینده کشورمان سنجیده شود.

حالا سوال اینجاست که مگر یکی از وظایف اصلی FATF مبارزه با تروریسم عنوان نشده است؟! به اذعان و اعتراف تحلیلگران غربی، اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مصداق تروریسم دولتی است. خب، پس حالا FATF دقیقا کجاست؟! مگر آمریکا عضو FATF نیست؟!

اکنون یکی از اعضای FATF مرتکب اقدام تروریستی شده است. آیا FATF موضعگیری کرده است؟! آیا گزارش رسمی منتشر کرده است؟! همین یک مثال کافی است تا بزک کنندگان FATF به این مسئله پی ببرند که FATF هیچ کارکردی در مبارزه با تروریسم و پولشویی در دنیا نداشته و صرفا ابزار وزارت خزانه داری آمریکا در هوشمندسازی تحریم ها و به عبارتی ابزاری برای «نقطه زنی تحریم های آمریکا» است.

نویسنده یادداشت مذکور گفته است که انتقام خون حاج قاسم سلیمانی، الزاما انتقام نظامی نیست. این در حالی است که پاسخ قاطع، فوری و پشیمان کننده ایران به اقدام جنایتکارانه آمریکا، یک مطالبه ملی و بین المللی و تدبیری منطقی، با هدف بازدارندگی برای جلوگیری از جنگ و ناامنی است.

کارشناسان معتقدند که اگر ایران پاسخ قاطع و پشیمان کننده به این اقدام جنایتکارانه ندهد، آمریکا دفعات بعد، گستاخی خود را تکرار خواهد کرد.

** بورس به ریل روان خود برمی گردد

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «بورس به ریل روان خود بازمی گردد» نوشت: «خبر شهادت سپهبد قاسم سلیمانی که روز جمعه کشور را به شوک و بهت فرو برد، روز شنبه آثار روانی خود را بر اقتصاد هم نشان داد. چنان‌که به‌دنبال این اقدام کینه‌توزانه و نابخردانه ایالات متحده، شاخص بازار سرمایه ایران هفته جاری را با ریزش کم‌سابقه 16 هزار واحدی آغاز کرد. اتفاقی که به نظر می‌رسد ریشه در رفتار هیجانی معامله‌کنندگان دارد و نمی‌تواند تداوم چندانی داشته باشد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه در مصاحبه با «بهروز خدارحمی» تحلیلگر بازار سرمایه نوشت:«بخش عمده‌ای از تخلیه هیجانات دیروز اتفاق افتاد و امید من این است که با جمع‌شدن صف بازارگردان‌ها، دیری نمی‌پاید که بازار روی ریل روان خود قرار می‌گیرد و معاملات همچون قبل شکل می‌گیرد...پس از امروز در بخش قابل‌توجهی از نمادها که پشتوانه و بنیاد خوبی دارند، در بخش مهمی از بازار شاهد روند صعودی خواهیم بود».

دشمن در پی آن است تا اینگونه القاء کند که پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، شرایط اقتصادی کشور بحرانی شده است. اما کارشناسان و صاحبنظران تاکید دارند که در روزهای آینده بازار بورس به روال عادی خود بازگشته و شاهد التهاب در جهت افت سرمایه مردم نخواهیم بود.

** اخراج نظامیان آمریکا از منطقه،کوچکترین پاسخ به شهادت حاج قاسم

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با عنوان «عراق، وحدت برای اخراج نظامیان آمریکایی» نوشت: «اولین ثمره شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی مهندس و همرزمان آنها که به دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا در حوالی فرودگاه بغداد ترور شدند، در حال اجرائی شدن است.فتوای حرمت حضور نظامیان آمریکائی در عراق، صدور دستور فعالیت مجدد جیش‌المهدی که فلسفه وجودی آن تلاش برای اخراج نظامیان آمریکائی از عراق است و مطالبه مردم عراق از مجلس برای تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکائی از این کشور، اقداماتی هستند که در اولین روز به شهادت رسیدن سردار سلیمانی و همرزمانش صورت گرفته‌اند. مردم و فعالان سیاسی عراق اکنون مصمم هستند تکلیف خود را با حضور نظامیان آمریکا در کشورشان روشن کنند و روشن است که برای آمریکا راهی غیر از خارج ساختن نظامیان خود از عراق باقی‌نمانده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«سردار سلیمانی و همرزمان شهید او که فرماندهان و عوامل کلیدی مبارزه علیه داعش و سایر گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه و لبنان بودند، به همان اندازه که قبل از شهادت در به شکست کشاندن برنامه‌های آمریکا در منطقه موثر بودند بعد از شهادت نیز در ادامه همین مسیر موثر خواهند بود».

انشاالله به فضل الهی، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، کارِ سرلشکر قاسم سلیمانی را به سرانجام خواهد رساند و در اولین گام، آمریکای جنایتکار برای همیشه از منطقه غرب آسیا خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • حسن IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    43 1
    پذیرش FATF یعنی پذیرش خواری و بدبختی .
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    20 1
    FATFدقیقا توزباله دان تاریخ .!!!#
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    14 1
    از روزنامه اعتماد نوشتن این جور متنی رو انتظار نداشتیم!!!!!!!!!!!
    • بوشناس IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      16 1
      رسم معاویه چنین بود . فریب و دو رویی
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      0 1
      شما هم. که اسم معاویه رو.میاوری دروتر از اعتماد هستی
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    16 1
    روزنامه اعتماد= مزدور شیطان اکبر روزنامه اعتماد= مزدور شیطان اکبر روزنامه اعتماد= مزدور شیطان اکبر روزنامه اعتماد= مزدور شیطان اکبر روزنامه اعتماد= مزدور شیطان اکبر
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    6 1
    الله الله اکبر روزنامه اعتماد شیطان اکبر --الله الله اکبر روزنامه اعتماد شیطان-- اکبر الله الله اکبر روزنامه اعتماد شیطان اکبر الله--- الله اکبر روزنامه اعتماد شیطان اکبر
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 1
    الله الله اکبر فت اف شیطان اکبر --الله الله اکبر فت اف شیطان اکبر --الله الله اکبر فت اف شیطان اکبر --الله الله اکبر فت اف شیطان اکبر --الله الله اکبر فت اف شیطان اکبر --الله الله اکبر فت اف شیطان اکبر --الله الله اکبر فت اف شیطان اکبر -
  • حسن IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    سلام از قدیم گفته ان چاقو دسته ی خودش را نمی برد
  • ا. ع IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    چرا به ملت بی احترامی میکنید بخدا هیچ کارشناسی وجود ندارد که برمبنای دو دو تا چهارتا که برطریق ادعای خودتان برد برد عواقب اف ای تی اف را تایید کند چراکه عاقبت برجام برتراز تفکر وابستگی بوده وهست ما به مسؤلین وابسته غربی نیاز نداریم، هدف انقلاب اسلامی مشخص است استقلال همه جانبه واحترام متقابل؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس