1

به سردار گفتم که دوستان برای تهیه شام بیرون رفتند و برمیگردند و شما حتما امشب شام اینجا مهمان هستید.

به گزارش مشرق،  حبیب احمدزاده طی پستی در اینستاگرام خود نوشت:

نمیدانم حدودا چندمین روز سیل در خوزستان بود که دیگر همه متوجه وخامت روبه تزاید اوضاع شده بودند. در شادگان بودیم و هر دقیقه آب بالا و بالاتر می‌آمد. غروبی گفتند حاج قاسم درراه است تا برای بازدید اوضاع بیاید.

حاج قاسم که با چند ماشین رسید این دو رفیقمان برای تهیه مختصرشامی همراه با صاحبخانه بیرون رفتند که به نوعی آخرین نفر میزبان محلی من شدم با دوتن از دوستان جوان فیلمساز

به سردار گفتم که دوستان برای تهیه شام بیرون رفتند و برمیگردند و شما حتما امشب شام اینجا مهمان هستید. که ایشان با لحن معترضانه و محجوبانه‌ای اعلام کرد که ما واقعا راضی به زحمت نیستیم، من هم به شوخی جواب دادم فعلا که زحمت دادید، دیگه نمیشه کاریش کرد؛ خندید و گفت راست میگی، این چه حرفی بود که زدم و سری تکان داده و نشست...

از همان لحظه اول رفتارشان با جوانان و افراد تازه ورود کاملا به چشم میخورد خودشان بلند شده و بطرفشان رفته و با آنان چاق سلامتی کرده و آنان را درکنار خود مینشاندند و از احوالاتشان ریز و درشت میپرسیدند همانگونه که از دو فیلمبردار جوان ما پرسید که هنوز شیفته‌وار کاملا به یاد دارند در این هنگام ابومهدی مهندس هم وارد و جمعشان تکمیل شد.

نماز را همگی پشت سر ابومهدی خواندیم. شام آماده و سفره گسترده شد. سردار با ذکر نام همه حتی محافظان را برسر سفره خواند. عجیب‌تر آن بود که برای نیروهای همراهش به مانند مادری مهربان لقمه گرفته و خود به دهان آنان میگذاشت...

تلفنم زنگ خورد، خانم کارگردان معروفی بود که تحت تاثیر احساسات غلط باقیمانده از دوران جنگ میگفت که چه جور غیرت افراد محلی قبول میکند که نیروهای عراقی وسط زن و بچه آنان باشند. سعی کردم خونسرد باشم و گفتم فلانی ما هشت سال با ارتش عراق جنگیدیم و می‌دانیم چه جور از ناموسمان دفاع کنیم و در ضمن اینها در زمان جنگ کنار ما با همان بقول شما ارتش صدام در داخل کشورشان در جنگ بوده‌اند و با احترام کامل خداحافظی کرده، گوشی را کنار گذاشتم.

دوباره گوشی زنگ خورد؛ ایندفعه همسر یکی از کارگردانان معروف سینما بود که می‌پرسید: شنیدم حشدالشعبی با تانک در حال اشغال خوزستان است و حتی وارد شادگان شده، راست است؟ نگاهی به صورت آرام و درحال غذاخوردن ابومهدی کردم و به خانم دوستم گفتم آخه این همه نقطه سوق الجیشی در خوزستان جا قحطی است که کسی بخواهد بجای مثلا آبادان و یا اهواز، شادگان را بگیرد؟ انشاالله خدمتتان زنگ میزنم.

پس از اتمام غذا خوردن، قضیه تلفن را به ابومهدی گفتم خندید و گفت هر کس از ما تانک زد و یا غنیمت گرفت آهنش را بفروشه و خرج سیلزده‌ها بکند، زمان داعش شما ملت ایران کمک ما ملت عراق کردید، الان ما احساس وظیفه کردیم برای جبران قسمت کوتاهی از این همه محبت به کمک بیاییم. البته ما فقط وسایل مهندسی آورده‌ایم برای کمک به جلوگیری از پیشرفت سیل و گروه بهداری برای اینکه امراض بومی ما با منطقه شما یکی است و پزشک و پرستار ما عرب زبان است و راحت‌تر با مردم عرب زبان شادگان و سوسنگرد ارتباط برقرار میکند.

گوشی را به سمتش گرفته و عرض کردم همین ها را با ذکر نام همسر آن کارگردان برایش بگوید تا تصویربرداری کنم، خندید و با تعجب گفت صحبت کنم! چشم، با همان شیرینی یک لهجه تبدیل عربی مبدل شده به فارسی سلامی دوستانه به خانم آن طرف خط کرد و مانند آنکه با خواهرش صحبت میکند بسیار صمیمی و دلسوزانه همه چیز را برایش توضیح داد.

اندکی استراحتِ نشسته که تمام شد سردار نقل به مضمون گفت ما که با اینهمه نیرو درست نیست مزاحم صاحبخانه باشیم، پس عزیزان حرکت... در مقابل اصرار دلی صاحبخانه هم گفتند جلسه‌ای در کنار محل‌های خطر سیل خواهیم داشت و بعد هر محل عمومی هم که بشود استراحت خواهیم کرد. که بعدا مشخص شد پس از ساعت‌ها بازدید مناطق مصیبت‌دیده از سیل در پایگاه مقاومت مسجدی در همان محل، شبانه اطراق کرده‌اند.

فردا که کار شروع شد تازه متوجه ورود ده‌ها دستگاه ادوات مهندسی این دوستان عراقی شدم. بیل میکانیکی‌های مخصوص آنان با لاستیک‌های تیوپی برخلاف بیل میکانیکی‌های کلاسیک و معمولی زنجیری ما میتوانستند که براحتی در آب کم عمق وارد و به سهولت درون کانال پل‌های زیر جاده را از رسوبات انباشته شده برای سهولت حرکت آب پاکسازی می‌کردند و بدین سان حضور گروه مهندسی حشد الشعبی به جز در حل مشکلات بهداشتی و آذوقه‌ای مردم، توانست از به زیر سیل رفتن و نیز تخریب جاده آبادان ماهشهر و ورود آب بیشتر به شهر و روستاهای شادگان و نیز سوسنگرد و آبادان جلوگیری کند.

 پس از چندماه هنوز خاطره آن دو سه شبانه‌روز برای خود من و جوانان سینماگر همراهمان بطرز باورنکردنی به شیرینی عسل است که توانسته باشیم به امامت شهید ابومهدی و در کنار سردارشهید سلیمانی نمازی خوانده باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    5 0
    واقعا که من خواب از سرم پریده .من دارم دنبال اخبار کشتار سربازان امریکایی هستم این گاوچرانها و هفت تیر کشهای بیشرف در دسترس اند مطمنم تارومار میشن
  • سعید IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    4 0
    خوشا به حال آنان که قلبا با مردم و کنار مردم بودند و هستند ، و خوشا به حال شیرمردانی که برای شهادت دست از پا نمیشناختند و رفتند و رفتند و رفتند ...
  • قلبم شکسته IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    4 0
    شماای مومنین آخرالزمانی رفتید تا بیدارشویم وازخودبپرسیم چرابرویمان نیاوردید اشتباه میکنید حالا خدا ازشمارونمایی میکند . جای شمادرقلب ما وبهشت خداست .
  • ناشناس IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    1 0
    قربون هردوتاشون بشم من کاش جونم قابل داشت وپیش مرگشون شده بودم.کاش یاد بگیریم زود قضاوت نکنیم ای کاش...اقای فیلم بردار خوش به سعادتت که این دوبزرگواروازنزدیک زیارت کردین خواهش میکنم اگه فیلمی داریدازشون ازتلویزیون پخش کنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس