کد خبر 1026713
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
image-20200104172516-1.jpeg

گاهی با وجود توجه زیاد از دستمان در می رود و فرش لک می شود. افرادی که فرزند کوچک در منزل دارند یا خانه شان مهمانپذیر است؛ بیشتر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

در این مقاله به روش های افزایش طول عمر فرش و انواع محل های شستشوی قالی، از جمله قالیشویی شیراز پرداخته ایم. این روزها که ساختمان های بلند و زندگی آپارتمان نشینی جای خود را به خانه های با حیاط با صفا و حوض آبی داده است؛ دیگر خبری از قالیشویی به شیوه سنتی و در حیاط خانه نیست. از طرفی با وجود کم شدن آب و امکاناتی مثل قالیشویی های موجود در شیراز ، روش قدیمی شستشو اصلا به صرفه نیست. هنر اصیل قالی بافی از دیر باز با ما است. همین موضوع باعث شده فرش و قالی بخش جدا نشدنی از دکوراسیون منزل ما باشد. فرش کالایی که با قیمت های مختلفی به بازار عرضه می شود. معمولا هزینه زیادی را برای تهیه این هنر اصیل ایرانی متقبل می شویم تا منزلمان با حضور آن زیبا تر شود. نگه داری از فرش اصولی دارد. با رعایت این اصول می توانیم طول عمر فرش خانه مان را بیشتر کنیم. استفاده از قالیشویی در آچاره یکی از این روش ها است. با ما همراه باشید.

روش های افزایش طول عمر فرش

به طور معمول طول عمر فرش حدود 10سال می باشد. با نگهداری اصولی از آن می توان تا 30 سال از زیبایی فرش در خانه بهره برد. ما در زیر تعدادی از این روش هارا برای شما توضیح می دهیم.

اصولی تمیز کنید

شستشوی فرش های قیمتی و دستبافت نسبت به فرش های ماشینی، ظریف تر است. قالی را در سطحی صاف مانند سرامیک پهن کنید. دقت کنید سطح غبار آلود و کثیف نباشد. استفاده از اشیا سنگین و یا نوک تیز به بافت فرش آسیب می رساند. پایه های مبل یا سطح گلدان ها بافت فرش را خراب می کند. در ادامه تعدادی روش برای نگهداری بهتر از فرش به شما معرفی می کنیم.

جارو کردن در قالیشویی شیراز

نگهداری فرش از همین نکات ریز شروع می شود. جارو زدن اصولی به این شکل است که در جهت خواب فرش و به تعداد کم انجام شود. به این شکل که هفته ای تنها یکبار آن هم به آرامی پرز های فرش را جارو کنید. جارو زدن به مقدار زیاد، به پرز های فرش آسیب جدی می زند.

لکه هارا اصولی پاک کنید

گاهی با وجود توجه زیاد از دستمان در می رود و فرش لک می شود. افرادی که فرزند کوچک در منزل دارند یا خانه شان مهمانپذیر است؛ بیشتر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

آدامس

لکه آدامس بر عکس تصور به راحتی قابل پاک سازی است. در صورت افتادن آدامس بر روی فرش با تکه ای یخ آن را سفت کنید. پس از گذشت زمان، با چاقو یا کاردک با دقت آدامس را از روی فرش پاک کنید.

شمع

پاک کردن لکه ی فرش اگر خیلی داغ نباشد راحت تر از لکه ی آدامس است. با همان شیوه که آدامس را پاک کردیم؛ اینجا هم با قطعه ای یخ و کاردک از شر لکه ی شمع راحت می شویم. با این روش به راحتی در خانه خود لکه را پاکسازی کنید یا از خدمات قالیشویی شیراز استفاده کنید.

جوهر

در پاک کردن لکه جوهر باید سریع دست به کار شوید. قبل از اینکه لکه جذب فرش شود روی آن ماست بریزید و لکه را با آن مخلوط کنید. سپس با یک قاشق لکه را از روی فرش پاک کنید. این عمل را چندبار تکرار کنید. تا زمانی که لکه به طور کامل جذب ماست شود.

نوشیدنی ها

دوای درد لکه نوشیدنی هایی مثل آبمیوه، شکلات داغ، نسکافه یا قهوه آب و صابون و یا آب و شامپو است. سطلی حاوی آب گرم بردارید و در آن شامپو مخصوص فرش بریزید . استفاده از یک اسفج با قدرت جذب بالا کار را برای شما آسان تر می کند.

مایعات شیرین و چسبناک

دقت کنید لکه مواد شیرین و چسبناک در صورتی که به مدت زمان زیاد روی فرش بماند می تواند باعث فرسایش و پوسیدگی پرز های فرش شود. بهتر است هرچه زودتر با آب ولرم و صابون این لکه ها را پاکسازی کنیم.

چربی ها

در صورتی که روغن چربی یا حتی واکس روی فرش بریزد، می توانیم با صابون و سرکه سفید با حرارت ملایم لکه را پاک کنیم. دقت کنید، اگر فرش با روغن لک شد ابتدا با یک قاشق بقایای روغن را از روی فرش جمع کرده و سپس با دست دستمالی را روی آن قرار دهید. با حرارت ملایم اتو، روی دستمال قرار داده تا روغن به صورت کامل جذب دستمال شود. سپس با آب و صابون پاکسازی را کامل کنید. البته روش های مورد استفاده در قالیشویی شیراز یا شهر های دیگر متفاوت از روش های توصیه شده نظافت در منزل است.

مواد غذایی و تخم مرغ

لکه تخم مرع با آّب نیمه گرم، نمک، سرکه سفید به همراه صابون قابل پاکسازی است. در صورت آلوده شدن فرش با خون نیز با همین روش لکه را پاک کنید.

غبار و لکه ی دوده در قالیشویی شیراز

این روزها، شهرهای شلوغ پر از غبار و دوده تیره رنگ است. در صورتی که موکت یا فرش خانه شما در بخش هایی دچار تیرگی و لک شد؛ روی آن قسمت نمک بپاشید و بعد از گذشت چند ساعت، نمک هارا جارو کنید.البته این روش با اصول بکار رفته در قالیشویی متفاوت است.

آموزش رنگ کردن لباس در خشکشویی

خشکشوی (آچاره) خدمات متفاوتی ارائه می دهد. اگر لباسی که به تازگی خریده اید، لک شود یا لباسی قدیمی دارید که به هر دلیلی رنگ و روی سابق را ندارد؛ احتمالا به فکر رنگ کردن مجدد آن افتاده اید. بسیاری از خشکشویی ها این خدمت را ارائه می کنند و لباس را به جلوه روزهای اولش برمی گردانند. همچنین با استفاده از قالیشویی و خشکشویی آنلاین راحتتر از خدمات نظافت بهرمند می شوید.

اصول و روش های رنگ کردن لباس

رنگ کردن لباس اصول و روش هایی دارد که تعدادی از آنها را به ترتیب برای شما بازگو می کنیم:

  • به عطاری رفته و با توجه به حجم لباستان و با راهنمایی گرفتن از فروشنده مقداری رنگ الیاف بخرید.
  • رنگ را در آب ریخته و با گرم کردن و جوش آمدن آب، به ارامی رنگ را در آن حل کنید.
  • یک قاشق مربا خوری نمک به ازای هر یک لیتر آب به ظرف حاوی آب و رنگ اضافه کرده و سپس لباس را در ظرف بگذارید.
  • اجازه دهید تا لباس به مدت نیم ساعت تا چهل دقیقه در ظرف حاوی آب و رنگ بجوشد.
  • حواستان باشد در حین جوشیدن، لباس را جا به جا کنید تا همه جای آن رنگی شود.
  • پس از جذب کامل رنگ و یکدست رنگ گرفتن لباس آن را از ظرف خارج کنید.
  • سپس لباس را در ظرف آب گرم و سرکه غوطه ور کنید و یک ساعت زمان بدهید.
  • لباس را آبکشی کرده و انقدر با آب سرد شستشو دهید تا دیگر رنگ پس ندهد.
  • استفاده از آب سرد و شامپو راه حلی برای دوام بیشتر رنگ است.

نکاتی برای افزایش ماندگاری رنگ

با رعایت این نکات ماندگاری رنگ لباس خود را بیشتر می کنید.

  • هنگام رنگ کردن و انتخاب رنگ به جنس لباس توجه کرده و از متخصص این کار مشورت بگیرید.
  • تا جایی که ممکن است این کار را به فردی حرفه ای یا خشکشویی های با سابقه کاری بالا بسپارید تا نتیجه ماندگار تر و بهتری بگیرید. استفاده از خشکشویی و قالیشویی حرفه ای در شیراز نتیجه بهتری ر برای شما حاصل می کند.
  • موقع شستشوی لباس، تفکیک رنگ انجام دهید و به حرارت مناسب و استاندارد برای آن جنس و رنگ دقت کنید.

با رعایت همین اصول ساده طول عمر مفید لباستان را چند برابر می کنید.

مواظب بیدها باشید

بید دشمن دیرینه  لباس های پشمی و فرش خانه شما است.  بیدها پروانه های کوچکی به طول حدود 10 میلی متر می باشند. در فصول تخمگذاری، این پروانه، حدود 100 تخم میگذارد. اگر جنس فرش یا لباس شما از پشم است باید بیشتر مراقب باشید؛ زیرا احتمالا تاخوردگی های این کالا، از اهداف تخمگذاری این پروانه است. نوزاد بید از پروتئین موجود در تارو و پود قالی یا لباس پشمی، تغدیه کرده و باعث آسیب به بافت آن می شود.

مبل شویی ارزان قالیشویی شیراز

خدمات مبل شویی در منزل متنوع است. استفاده روزانه از مبل ها آنها را کدر و کثیف می کند. پیش آمده همینطور که روی کاناپه مشغول تماشای تلویوزیون یا برنامه پرهیجانی مانند فوتبال هستیم؛ مواد غذایی را بر روی مبل بریزیم. چاره کار چیست؟ اگر پارچه مبلی شما از آن مدل جنس های حساس یا گران قیمت مانند ابریشم و ... نیست؛ می توانید به راحتی این کار را توسط خودتان، در منزل انجام دهید. با استفاده از یک دستگاه بخارشوی یا پدهایی که به بافت پارچه مبلی شما آسیب نزند، برای نظافت دست به کار شوید.

البته شستشوی مبل ها در خانه همیشه ارزان ترین روش نیست؛ زیرا ممکن است با بکارگیری روشی اشتباه و آسیب به متریال و پارچه، خسارت پر هزینه ای به خودمان وارد کنیم. به همین دلیل بهتر است برای شستشو از متخصصینی در این زمینه کمک بگیرید. استفاده از تیم حرفه ای همیشه به معنای گران تمام شدن آن خدمات نیست. تیم نظافت آچاره با هزینه بسیار مناسب، به بهترین شکل، خدمات مبل شویی در منزل  را ارائه می دهد.

شستشوی مبل در خانه مراحلی دارد که با رعایت آنها می توانید انتظار نتیجه ی بهتری داشته باشید. در زیر به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

گردگیری

ابتدا تمامی نقاط به خصوص زیر تشک ها و گوشه مبل را به خوبی گردگیری می کنیم. حاشیه دسته های کاناپه و مبل جایگاه مناسبی برای پنهان شدن گردو خاک است، از آن غافل نشوید.

شستشو در قالیشویی شیراز

تشک ها و پارچه مبلی با فرچه مخصوص و مواد شوینده مربوط به شستشوی مبل شسته می شود. دقت کنید استفاده از مواد با کیفیت از کدر شدن رنگ مبل جلوگیری می کند.

خشک کردن

خشک کردن روکش ها در خانه با مشکلات مربوط به خودش همراه است. پهن کردن پارچه های مبلی زیر نور خورشید یا استفاده از اتو احتمال چند رنگ شدن یا بور شدن پارچه را بالا می برد. به همین دلیل استفاده از دستگاه مخصوص خشک کرذن پارچه مبلی، آبگیری، به صورت حرفه ای انجام می گیرد.

سخن پایانی

توجه بیشتر این مقاله بر افزایش طول عمر و نگهداری بهتر فرش و مبلمان خانه بوده است؛ همچنین انواع روش های شستشو ی فرش و قالی را باهم بررسی کردیم و مروری بر نحوه ی رنگ کردن لباس ها در منزل و خشکشویی داشتیم. امیدواریم مطالب برایتان مفید واقع شده باشند.

**این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس