کد خبر 1026703
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
سردار شهید حاج قاسم نمایه سلیمانی

در چارچوب فرآیند فشارحداکثری پس از تشدید تحریم‌ها به ویژه در حوزه نفتی و بانکی، محیط منطقه‌ای ایران بی‌ثبات گردیده و هم‌افزا با ناامن سازی محیط داخلی ایران، تسریع کننده ادامه فرآیند پنجگانه مذکور شود.

به گزارش مشرق، رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا در چارچوب استیصال سردمداران کاخ سفید و انتقام از اقدامات امنیت بخش و عزت آفرین این شهید عالیمقام تحلیل می‌گردد.

واقعیت این است که آمریکا در راستای راهبرد "فشار حداکثری" در صدد اجرای یک فرآیند پنج مرحله‌ای بود که طی آن می‌بایست محاسبات جمهوری اسلامی تغییر یافته و ایران، به زعم آمریکا، به صورت شاخ شکسته به پای میز مذاکرات کانالیزه گردد.

فرآیند پنجگانه "فشار حداکثری"
1. تشدید فشار و تحریم‌های اقتصادی
2. بی‌ثبات سازی محیط محور مقاومت
3. ناامن سازی محیط داخلی ج.ا. ایران
4. معتبر ساختن ادراک تهدید و جنگ
5. ایجاد دوگانگی و شکاف ملی در ایران

در چارچوب فرآیند "فشار حداکثری" پس از تشدید تحریم‌ها به ویژه در حوزه نفتی و بانکی، محیط منطقه‌ای (عمق استراتژیک) ایران بی‌ثبات گردیده و هم‌افزا با ناامن سازی محیط داخلی ایران، تسریع کننده (کاتالیزور) ادامه فرآیند پنجگانه مذکور شود. سردار سلیمانی با اندیشه راهبردی منحصر به فردش، مانع از پیوستگی تهدید منطقه‌ای با محیط داخلی ایران و اجرای کامل فرآیند "فشار حداکثری" شد.

عصبانیت آمریکا از این شهید عالیمقام آنجایی بیشتر شد که ایشان با کمک جریان مقاومت، علاوه بر امنیت بخشی به محیط منطقه‌ای ایران (عراق، لبنان و...) و مهار پیوستگی تهدید، در صدد زمینه سازی برای خروج آمریکا از عراق (باب خروج آمریکا از منطقه) برآمد. بنابراین سردمداران تروریست کاخ سفید که بیش از این تحمل شکست و تحقیر را نداشتند از روی استیصال، خود را ناچار به عملیات ترور ساختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    15 2
    خب حالا که چی؟ حتما حالا که آمریکا از روی استیصال و ضعف که در این برهه تاریخی به اوج خودش رسیده، این ترور رو انجام داده ما هم از روی قدرت بی سابقه ای که داریم انتقام نخواهیم گرفت تا در دام امپریالیسم به سرکردگی شیطان بزرگ نیفتیم! دیگه حالم داره از لفاظی های اینچنینی بهم می خوره. بزنین آمریکایی ها رو بترکونید، حرف رو که منم بلدم بزنم.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    0 0
    فقط بخاطر شدن تحفير امريكا از برگزارى رزمايش مشترك دريايى ايران باكشورهاى روسيه وچين
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    1 0
    سیدعلی،وقتی میگوید انتقام سختی میگیرد،مثل وقتی فتوی میدهد بمب اتم نمیسازیم،واقعیتیست که دنیا خواهدفهمید-آمریکائیها وتمام ابرقدرتهای شرق وغرب وهم پیمانانشان بزودی اینرا خواهند فهمید-آمریکاییها وائتلاف غربی،عربی وعبری،باید بدانند که(تمام پایگاه هایشان درمنطقه،ناوهای هواپیما برشان وتمام منافعشان)بزودی وتا قبل ازچهلم سردار دلها،نابود خواهدشد(البته همه این حملات باید ازخاک،عراق،لبنان،فلسطین،سوریه،یمن،نیجریه،افعانستان،پاکستان...بجزایران باشدتا پایگاه امن دائمی برای مقاومت،حمایت وجنگ وجودداشته باشد،کره شمالی،روسیه وچین غارتگر هم برای منافع خودشان هم که شده باید ازحریم هوایی ایران دفاع کنندوتجهیزات ومایحتاج غذایی...دراختیار ایران قراردهد)
  • سید رضا IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    یکی از عوامل مهم ترور سردارعزیز رفتار منفعلانه وتشنه قدرت واشرافیت بعضی از مسئولین سیاسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس