مجمع صلح

مجمع جهانی صلح اسلامی با صدور بیانیه‌ای، شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، دنیای اسلام و جبهۀ مقاومت که بر اساس مبانی و اصول بشردوستانه برای مبارزه بر علیه ترویسم و ناامنی و برقراری عدالت، کرامت انسانی و صلح تلاش می‌کند، امروز یکی از فرماندهان عالی‌رتبه و پیشتاز در مبارزه با تهدیدات صلح و ناامنی در منطقۀ غرب آسیا را از دست داد.

مجمع جهانی صلح اسلامی این مصیبت بزرگ را به رهبر حکیم  انقلاب اسلامی، ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواهان جهان تسلیت عرض می‌نماید.

بیشتر بخوانید:

بهت سعودی‌ها از دلبستگی ایرانی‌ها به حاج قاسم

مجمع جهانی صلح اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد، جهان اسلام و منطقه غرب آسیا چند سالی است که با دسیسه و مکر قدرت‌های بزرگ و سلطه‌گر، به میدان نبرد بین گروه‌های ترویستی با ملت‌ها و شهروندان بی‌گناه تبدیل شده است. گروه‌های تروریستی که به اذعان همگان و شواهد بارز، زاییده و محصول قدرت‌های سلطه‌گر هستند و با حمایت اینان که باید آنها دولت‌های تروریستی و تروریسم دولتی نامید، دست‌شان به خون هزاران نفر از مردم بی‌گناه و زنان و کودکان آغشته است. سکوت برخی دستگاه‌ها و نهادهای بین‌المللی در برابر این اقدامات ضد بشری باعث شد تا صلح و امنیت در تمام جهان به مخاطره بیافتد.

در این بیانیه آمده است، در این میان «سردار قاسم سلیمانی» نامی آشنا برای مردم منطقه و آزادی‌خواهان جهان بوده، هست و خواهد بود که همواره در خط مقدم مبارزه با گروه‌های تروریستی و تلاش برای برقراری صلح و عدالت قرار داشت. امروز بار دیگر دنیا و دستگاه‌های به ظاهر مدافع حقوق بین‌الملل و حقوق‌بشر شاهد یکی از ننگین‌ترین اقدامات سازمان‌یافته و تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و جمعی از مبارزان ضد تروریسم است که در تناقض آشکار با موازین و حقوق بین‌الملل و نقض حاکمیت قانونی کشورهاست. آیا جهان این گستاخی ضد قانونی و ضد بشری دولتمردان آمریکا را تحمل خواهد کرد؟

این بیانیه افزود، مجمع جهانی صلح اسلامی این اقدام ضد بشری را که برخلاف موازین بین‌المللی و توسط کشوری سلطه‌گر در کشوری ثالث و با هدف بر هم زدن نظم، امنیت و صلح منطقه صورت گرفت به شدت محکوم می‌کند و معتقد است این اقدام که زمینه‌های بی‌نظمی در اداره امور جوامع و نظام بین‌الملل را تشدید می‌کند و عاملی برای تهدید صلح و امنیت جهانی به خصوص منطقۀ غرب آسیا است، باید به سرعت از جانب دستگاه‌های بین‌المللی محکوم شود و دولت آمریکا را تنبیه و مجبور به التزام به رعایت قوانین بین‌المللی و حقوق بشر کنند. دولت آمریکا که سابقه طولانی و متعددی در نقض حقوق‌بشر و قوانین و معاهدات بین‌المللی دارد، و دولتمردان کنونی آمریکا که این اقدامات را در وسیع‌تر و گسترده‌تر در پرونده دارند که خروج از پیمان‌های مختلف بین‌المللی شاهدی بر این مدعاست، باید عواقب زیانبار اینگونه اقدام ضد انسانی و ضد حقوق بین‌الملل را بر عهده گیرند.

طبق این بیانیه، به نظر ما، اکنون نخبگان، اندیشمندان، آزادیخواهان و سازمان‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد در افشای ترویسم دولتی و گروه‌های تروریستی مورد حمایت قدرت‌های بزرگ که باعث نقض صلح، عدالت و امنیت جهانی می‌شوند، وظیفۀ مهم و بزرگی دارند که می‌توانند ضمن محکوم کردن اینگونه اقدامات تروریستی، با هم اندیشی و همفکری در راستای برقراری صلح و عدالت در منطقه و جهان ایفای نقش کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    0 0
    برام جالبه، همین قدرت های تولید کننده تروریسم، امروز سندی به نام اف ای تی اف برای مبارزه با تروریسم دارن!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس