تشییع باشکوه شهدا در کاظمین

مراسم وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی آمریکا از کاظمین آغاز شد.

به گزارش مشرق، مراسم وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد، با حضور خیل عظیم جمعیت مردم عراق از کاظمین آغاز شد.

روز گذشته سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد اعلام کرد تشییع پیکر پاک سرداران شهید اسلام، امروز صبح شنبه در بغداد انجام و بنا به درخواست آحاد مردم عراق، پیکرهای مطهر در شهرهای مقدس کربلا و نجف نیز تشییع و سپس به مشهد انتقال خواهند یافت.

ببینید:

عکس/ تشییع باشکوه شهدای مقاومت در کاظمین

همچنین هیئت حشد شعبی عراق هم در بیانیه‌ای اعلام کرد عراق امروز (شنبه) راس ساعت 10 صبح شاهد مراسم رسمی تشییع پیکرهای رهبران شهید حاج ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی به همراه گروهی از یاران آنها خواهد بود و پس از آن نیز در ساعت 11 صبح تشییع مردمی از دروازه منطقه الخضراء به سمت الجادریه انجام خواهد شد.به همین دلیل نیز از همه عراقی‌ها دعوت می‌کنیم که در مراسم وداع با فرماندهان مجاهد پیروزی بر داعش شرکت کنند.

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در صحبت‌هایی به تشریح برنامه تشییع پیکر مطهر سرلشکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان وی در عراق پرداخت و در این باره گفت: الان در حرم شریف کاظمین برای آماده سازی مراسم شهدای عزیز هستیم و انشالله اجساد طیبه شهدا تا دقایقی دیگر به اینجا آورده خواهند شد تا مراسم باشکوهی در حرم امام جواد (ع) و امام کاظم (ع) برگزار شود که این مراسم با حضور مسئولین محترم عتبه و مردم کاظمین خواهد بود.

مسجدی در ادامه گفت: آنطوری که دوستان من گفته‌اند از طرف عتبه کاظمین 3 روز هم مراسم برای شهدای عزیز به طور مستمر برگزار خواهد شد. انشالله بعد از آنکه تشییع پیکر مطهر شهدا در کاظمین انجام شد برای مراسم رسمی که در بغداد است انشالله شهدا به آنجا منتقل خواهند شد.

سفیر ایران در انتها گفت: امیدواریم انشالله شهدای عزیز ما سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس و بقیه شهدا با ائمه بزرگوار، امام جواد (ع) و امام موسی بن جعفر (ع) محشور باشند.

تشییع کنندگان همچنین شعارهایی علیه آمریکا و شرارت‌های این کشور در منطقه سر می‌دهند. آنها شعار "الله، الله اکبر / آمریکا شیطان اکبر" سر می‌دهند.

مردم در محله جادریه بغداد در انتظار پیکر شهدا، پس از اتمام مراسم در حرمین کاظمین هستند.

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق نیز در مراسم تشییع شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و سایر شهدا در کاطمین حضور یافت.

علاوه بر عبدالمهدی،  بسیاری از چهره‌های مطرح سیاسی عراق نیز در مراسم تشییع حضور دارند. بر اساس این گزارش، شیخ «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و شماری از رهبران و فرماندهان سیاسی و نظامی عراق از جمله «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولة القانون، «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی،  «حسن الکعبی» نائب رئیس پارلمان نیز در این مراسم حضور دارند.

ورود هزاران نفر به کربلای معلی برای حضور در مراسم تشییع پیکر شهدای جنایت آمریکا

 شبکه العراقیه نوشته است: کربلای معلی از دیروز شهر حزن و اندوه شده است و از بامداد امروز اقدامات مقدماتی در این شهر برای میزبانی پیکرهای شهدا آغاز شد و هزاران نفر از مردم کربلا در بین الحرمین حضور یافتند و بسیاری از مردم عراق از استان‌های نزدیک کربلای معلی وارد این شهر شدند و مراسم تشییع گسترده‌ای در این شهر برگزار می‌شود.

پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز بغداد

همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ، منابع رسانه‌ای با انتشار تصاویری از بازگشت بالگردهای آمریکایی به آسمان بغداد و پرواز آنها بر فراز چند منطقه این شهر، خبر دادند.

به نوشته پایگاه خبری «السومریه» عراق، بک مقام امنیتی گفت که همزمان با مراسم تشییع امروز پیکر شهدای حمله بامداد جمعه آمریکا به جاده فرودگاه بغداد،  بالگردهای آمریکایی هم اکنون در حال پرواز بر فراز منطقه امنیتی سبز و مناطق «الکراده» و «الدوره» و پلهای «الطابقین» و «الجادریه» هستند و تصاویر آنها نیز موجود است.

طنین شعار "عهد والله یا قاسم سلیمانی" در عراق

 مردم عراق در تشییع شهدای حادثه تروریستی، شعار "نطیع امر الولایة و علی السیستانی، عهد والله یا قاسم سلیمانی/ از دستورات ولی و سید علی سیستانی اطاعت می‌کنیم، این عهدی است با خدا ای قاسم سلیمانی" سر دادند. شعار دیگر آنها "تاج تاج علی راس، سید علی سیستانی" است.

پیکر شهدای حادثه تروریستی به کربلا رسید

پیکر مطهر شهید سپهبد سلیمانی و سایر شهدای حادثه تروریستی پس از تشییع در بغداد وارد منطقه طویریج در نزدیکی کربلا شد و پس از تشییع در طویریج به کربلا رسید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    72 20
    در این دنیا غوغایی به پاست حالا توی اون دنیا که ولوله ای هست که دیدن دارد
    • مهدی ID ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      21 7
      لطفا" سفارت آمریکا در تل آویو را بزنید
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      8 5
      طرح ماهی یک موشک به فلسطین اشغالی یکمی ما رو اروم میکنه
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    92 3
    اگر آمریکا شیطان اکبر است که هست. نگذارید در کشورتان بمانند.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    اگه ترامپ و كل كابينه بي وجودشون رو بكشيم ارزش يك تار موي سردار ما را جبران نخواهد كرد
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    29 5
    به جای هارت و پورت کردن عمل کنید انتقام باید سریع باشد
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      27 3
      به قول آقای علی علیزاده نباید با تحت فشار قرار دادن نیروهای نظامی به واکنش سریع، خلاقیت و آزادی عمل رو ازشون بگیریم و امکان انجام یک عملیات غافلگیرانه و موفق رو هم ازشون سلب کنیم. آمریکا جوابش رو خواهد گرفت این که کی این اتفاق خواهد افتاد معلوم نیست. شاید امروز شاید یک سال بعد و شاید سالها بعد. و قطعا هم با حملات محدود یا کشتن تعدادی سرباز انتقام شایسته ای گرفته نمیشه. شاید لازم باشه ایران خودش رو برای جنگ با آمریکا آماده کنه(چون ممکنه کار به یک جنگ تمام عیار کشیده بشه و باید آماده باشیم) و نیروها و تجهیزات نظامی خودش رو چند برابر تو این مدت افزایش بده. خصوصا که تحریم های نظامی اگه وقتش به پایان برسه ایران باید تعداد زیادی جنگنده ی پیشرفته بخره. انقدر هی نگید سریع انتقام بگیرید سریع انتقام بگیرید!
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    26 1
    روحشان شاد
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    36 6
    مرگ بر امریکا الموت الامریکا الموت الاسرائیل
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    29 1
    داعش خود امریکا است لذا عراقی ها باید امریکا این داعش واقعی را از عراق بیرون کنند
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    16 2
    منوتو اینا رو نشون بده نه اون 7-8 نفری که دارن میزنن میرقصن(هرچند بعضی ویدیوها اصلا مال دیروز نبود و مربوط به چند وقت پیش میشد!!). اینا هم عراقی ان
  • معلم IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    12 1
    سردار سلیمانی شهید وحدت مسلمانان است او با معرفت شهید شد و حاصل خون او باید گوهر گرانقدر وحدت بین کشورهای اسلامی و شیعه و سنی باشد. تا وحدت نکنیم شیطان پیروز خواهد بود. همانطور که امام خمینی و رهبر فرزانه بر وحدت مسلمین تاکید دارد
  • مهدی ID ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    6 6
    لطفا" سفارت آمریکا در تل آویو را بزنید
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    5 2
    آقا اگر فردا قرار بر اهواز هست چه وقت برای مشهد میماند ، اونهم اهواز با اون جمعیت ، هر چقدر زود بشه ظهر میشه . تا برسه نو مشهد ساعت چهار عصر میشه . اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه ها مطمئنا بهم خواهد خورد ، احتمالا یک روز تعویق در راه باشه ، ضمنا بعد از تهران به تبریز هم میرفت خوب میشد لطفا باز بینی نمایند
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    6 0
    تعداد زیاد تشیع کنندگان نشان می دهد کسی خوشحال نبود از شهادت سرداران و خیلی ها خواهان خروج آمریکا از عراق هستند بهتره این عکس ها را ترامپ و پمپ آب و نتانیاهو و شبکه من و تو ببینند
  • حسین NL ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    6 0
    بهترین و سخت ترین پاسخ در این شرایط سپردن صنعت هسته ای به سپاه و خروج از تمامی توافقات بین المللی نکبت بار ظالمانه می باشد. ساده و خوشمزه! نه نیازی به جنگ است و اثرش به مراتب قوی تر و مهلک تر است. بازی چند سر برد. به لحاظ جو روانی شرایط یرای این مهم کاملا آماده است. این وسط نیروهای نیابتی ما هم میتوانند چند پایگاه آمریکایی را بزنند.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    4 0
    سردار سلیمانی رفت وتا ابد یادش در دل ها خواهد ماند وروسیاهی اش وننگ ابدی برای تروریست های امریکای جنایتکار*روحش شاد*-
  • سرباز حاج قاسم سلیمانی IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    4 0
    پیشنهاد میشه ، پیکر مطهر و پاک سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش ، در تمامی شهرهای ایران و یا حداقل در مراکز استانها تشییع بشه چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی متعلق به همه ملت ایرانه و مردم ایران اسلامی باید بتونند ارادت و قدرشناسی خودشان را نسبت به جانفشانی این شهدای گرانقدر نشان بدهند.
  • FI ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    10 4
    هواپیمای ترامپ رو بندازید چی میشه ؟
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    5 3
    امریکا با این کارش با دست خودش قبر خودش و اون اسرایل را کند
  • حامد RU ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    5 0
    امروز جا داشت رئیس جمهور و وزیر در مقابل همه دوربینها در یک مراسم پخش زنده برجام را آتش بزنند. ولی دریغ از....
  • DE ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    0 3
    من یه انتقادبزرگ دارم، چراقاسم سلیمانی رفت به عراق؟؟؟!!!! توی این شرایط بحرانی عراق بایدنمیرفت مگرنمیشدازایران هدایت کنه اوضاع منطقه رو؟؟؟؟؟؟ واقعاًحیف نشدازدست دادیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعامن تعجب میکنم ازاینکه چرامسئولان ایرانی اعتقادبه حضورمیدانی دارن!!!!!! درحالی که امریکایی هاازهزاران کیلومتردورترهدایت میکنن. واقعاًحیف شدسلیمانی........ حالابایدچیکارکرد...
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    0 0
    آمریکایی ها آیا این همه تجمع برای کشتنشان را می بینند باز در عراق حضور دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس