اتحادیه اروپا نمایه و امریکا

طرف‌های اروپایی توافق برجام، به جای محکومیت جنایت تروریستی آمریکا علیه سردار سلیمانی، موضع دو پهلو اتخاذ کرده و بعضا حتی به جانبداری از آمریکا پرداختند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان»  در ویژه‌های خود نوشت:

رئیس‌جمهور فرانسه به جای محکوم کردن اقدام تروریستی آمریکا گفت: ایران نباید اقدامی انجام دهد که باعث تشدید تنش‌ها شود(!) همچنین آملی دو مونشالین، وزیر امور اروپایی فرانسه گفت: تشدید اقدام نظامی، جهان را بسیار خطرناک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

تلاش ترامپ برای توجیه ترور حاج قاسم

بیانیه اتحادیه اروپا درباره تحولات اخیر در عراق


در انگلیس هر چند جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس، ترور سردار سلیمانی را محکوم کرد و ترامپ را به تشدید درگیری بسیار جدی و خطرناک متهم نمود، اما دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد «درگیری بیشتر به نفع ما نیست». او با ایستادن در کنار ترامپ و تکرار اتهامات وی افزود: بریتانیا همیشه به تهدید تهاجمی از سوی نیروهای قدس سپاه ایران به رهبری قاسم سلیمانی اذعان کرده است.


در همین حال معاون سخنگوی دولت آلمان مدعی شد: حال وظیفه اصلی تلاشی توأم با عقلانیت و خویشتنداری برای رفع تنش است. اقدام آمریکا واکنشی به یک سلسله تحریکات نظامی بوده که ایران مسئولیت آن را برعهده‌دارد.


اولریک دمر گفت: اقدام آمریکا در عراق در واکنش به تحریکات نظامی گسترده جمهوری اسلامی بود. این مقام دولت آلمان همچنین افزود: ما با نگرانی بسیار زیاد فعالیت‌های ایران در منطقه را دنبال می‌کنیم. وی افزود: مناقشه‌های منطقه‌ای تنها از راه‌های دیپلماتیک قابل حل هستند و ما در همین رابطه با مؤتلفان خود در حال رایزنی هستیم. همچنین وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای ادعا کرد، سردار قاسم سلیمانی در لیست تروریستهای اتحادیه اروپا قرار داشته وآنچه اتفاق افتاد در خلأ رخ نداده است و طبیعی بوده است. این وزارتخانه افزود: نگران تشدید خطر پس از کشته شدن سلیمانی بوده و برای جلوگیری از این اتفاق با شرکای خود همکاری خواهد کرد.


یادآور می‌شودسه کشور اروپایی عضو برجام، در ۱۹ ماه گذشته هم که دولت آمریکا برجام را ابطال و نقض کامل کرد، به جای ایستادن پای تعهدات خود، در تحریم آمریکا علیه ایران مشارکت کرده و فقط از ایران می‌خواستند که به تعهدات خود پایبند بماند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • US ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    33 1
    سفیر آلمان رو اخراج کنید
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    40 0
    جز این انتظاری نداریم،اروپا مستعمره امریکاست
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      15 0
      همه هم فکر و هم عقیده هستند دولت منگول ما این حقیقت را نمی فهمد چون بجای خدا باوری کدخدا باور است
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    27 0
    همه مصائب امروز ما نتیجه انفعال در دیپلماسی و لبخندهای نابجاست که دشمنان را وقیح تر و جسور کرد......حاج قاسم برای کدخدا پرستان به زعم تظاهر به همدردی و اظهارغمزدگی شان مانع بزرگی بود در جهت تحمیل برجامهای دیگر موشکی و نظامی و منطقه ای
  • رضا IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    29 1
    اى خدا ! جنايتكارهاى اروپا هم براى ما آدم شدند !
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    7 0
    خدایا تو کارت را خوب بلدی ؟؟؟تورا قسم میدهیم به بزرگترین قسمهایی که فقط خودت میدانی بزودی زود شر این اشرار را به خودشان برگردان واین منافقهای کوردل وسنگدل داخلی را هم بااربانشان به درک واصل کن لعنت الله علی القوم الظالمین .حاج قاسم به اغوش باز امام حسین ،(ع) رفت وبه ارزویش رسید ما ماندیم و روزگار پرازظلم خدایا به حق مقربان درگاهت مرهمی به زخم دل ما بگذار تا جهان بفهمد که عاقبت حق است که میماند .انتقام انتقام انتقام .....
  • عبدالله IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    20 1
    بدبخت تر از دولت تدبریر و امید چه کسی میتونه باشه که تدبیر و امیدش رو به این طاغوت ها بست
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    21 0
    یعنی پست تر از آمریکاییها این اروپایی ها هستند
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    12 0
    قابل توجه وطن فروشهای پست که میخواهند به هر بهایی نوکری و کردنشون را غرب ثابت کنند
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    10 0
    باید سریع از برجام بصورت کامل خارج بشویم و چند پایگاه امریکا را در عراق و افغانستان و سوریه را هم با پهپاد هدف قرار بدهیم انصار، الله یمن هم با ۱۰ تا موشک و پهپاد ۵۰درصد باقیمانده توان نفتی گاو شیرده را تعطیل کنند و البته پالایشگاه های امارات را تا نفت بشود ۱۲۰ دلار
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    8 0
    لعنت خدا بر غربی‌های کثیف و شیطان صفت. البته نباید از مواضع آنها تعجب کرد چرا که آنها خود نیز از جنس شیطان هستند. رجوع کنید به کتاب خدا.
  • DE ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    8 0
    بستن تنگه هرمز و اروند و باب المندب. دادن اجازه به قاچاقچیان بین المللی برای صدور مستقیم مخدر از افغانستان به کشورهای حامی ترور. این جواب، بهترین جواب به گستاخی و وقاحت در حمایت از تروریستهاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس