مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تحولات اخیر عراق خواستار خویشتنداری طرف‌های درگیر شد.

به گزارش مشرق، در پی ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی در بغداد، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای از طرف‌های درگیر خواست که حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهند.

بیشتر بخوانید:

تماس تلفنی پامپئو با رئیس پارلمان عراق

سنای آمریکا دنبال برگزاری جلسه محرمانه درباره ترور سردار سلیمانی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه اعلام کرده است: «چرخه کنونی خشونت در عراق باید پیش از خارج شدن از کنترل، متوقف شود. اتحادیه اروپا از همه بازیگران درگیر و آن دسته از شرکای آنها که می‌توانند نقش تأثیرگذاری داشته باشند، می‌خواهد که حداکثر خویشتنداری را در دستور کار قرار داده و در این برهه حساس، مسئولیت‌پذیری خود را نشان دهند.»

وی افزود: «یک بحران دیگر می‌تواند سال‌ها تلاش برای ایجاد ثبات در عراق را به خطر اندازد. علاوه بر این، تنش‌های کنونی تهدیدی برای کل منطقه‌ای که رنج شدیدی را متحمل شده و مردمش سزاوار زندگی در صبح هستند، محسوب می‌شود.»

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در بخش پایانی بیانیه خود تصریح کرد: «اتحادیه اروپا آماده است تا تعاملات خود با همه طرف‌ها را به‌منظور کمک به کاهش تنش‌ها و معکوس کردن روند درگیری ادامه دهد.»

بامداد جمعه سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند؛ حادثه مهمی که تنش‌ها بین آمریکا و ایران را به بالاترین سطح در چند سال اخیر رسانده است.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایتکارانی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، در زمان و مکان مناسب با انقام سختی مواجه خواهند شد.

ساعتی پیش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از شدت گرفتن تنش‌ها بین آمریکا و ایران بر اثر ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی به‌شدت ابراز نگرانی کرد و از طرفین خواست که از خود خویشتنداری نشان دهند.

«اگنس کالامار» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز جمعه ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نقض قوانین بین‌المللی خواند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    4 0
    اگر راست میگید نقض قوانین بین المللی شده. یقه ترامپ پدرسوخته رو بگیرد و دادگاهی اش کنید
    • محسن IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      1 0
      دو کلام هم از مادر عروس بشنو! اتحادیه بی خاصیت اروپا و کشورهای بی اراده ی عضوش بهتره فعلا خفه بشن.
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    0 0
    برای خویشتن داری کمی دیر شده آبجی
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    1 0
    باید ناو وینسنس را که هواپیمای مسافری ایران ساقط کرد را نابود نمود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس