کد خبر 1026350
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
image-20200103221119-1.jpeg

آشنایی با مراحل یادگیری اصولی و قانونی تست امنیت و اشنایی با روش های نفوذ برای مقابله با آن

در شرایط امروز که زندگی بسیاری از ما با دنیای شبکه گره خورده است و همه ما تقریبا هر روز با اینترنت سر و کار داریم و یکی از شرایط مهم در استفاده از ان ها امنیت است و اهمیت بسیار زیادی دارد که باید هر شخص به ان توجه ویژه ای داشته باشد حال اگر از افرادی باشید که مسئولیت مدیریت یک وب سایت، شبکه یا موارد مشابه را در دست داشته باشید، اشنایی با تکنیک های بروز امنیتی و روش های مقابله با نفوذ امری ضروری است.

به همین دلیل باید برای یادگیری تست نفوذ و امنیت با مراحل زیر به ترتیب به صورت کامل آشنا شد که برای یادگیری تخصصی تر و درک بهتر  می توان از سیستم عامل های مختص امنیت کاران مانند کالی لینوکس استفاده کرد. و بعد از یادگیری این مباحث با تمرین و خلاقیت در این زمینه می توان موفق شد.

گام اول : جمع اوری اطلاعات

در این زمینه ابزار های بسیار زیادی معرفی شده است که از هر کدام از ان ها برای استخراج اطلاعات از وب سایت هدف استفاده می شود و اولین قدم در مراحل تست امنیت یک پروژه است که باید با ان ها به صورت دقیق اشنا  شد که محبوب ترین ابزار های معرفی شده در این زمینه به زبان های پایتون، پرل و ... هستند و به راحتی قابل استفاده برای هر شخص در هر سیستم عامل است.

گام دوم : شناسایی و اسکن کردن

 در این مرحله کارشناس امنیت این وظیفه را دارد تا به شناسایی تمامی سرویس ها و اطلاعات جمع اوری شده بپردازد تا در مراحل بعدی تست نفوذ بتواند بسیار قوی تر با نتایج بسیار بهتر نتیجه بگیرد. یکی دیگر از کار هایی که در این مرحله از تست نفوذ انجام می شود اسکن کردن است؛ که متخصص امنیت با استفاده از ابزار ها و روش های مختلف اقدام به اسکن کردن سرویس های شناسایی شده می کند و حتی با استفاده از مرحله قبل یعنی جمع اوری اطلاعات می تواند در این مرحله تست امنیت را به صورت کامل تر انجام دهد.

گام سوم : پیدا کردن اسیب پذیری

در این مرحله کارشناس امنیت سعی می کند با اطلاعات بدست امده و اسکن انجام شده اسیب پذیری های موجود در سرویس های مختلف را پیدا کند و در نتیجه از ان ها برای ورود به سیستم اصلی استفاده کند، البته این کار فقط با استفاده از برنامه های امنیتی نیست و در سطح های مختلف با روش های مختلفی هم انجام می شود مانند تست اسیب پذیری به صورت دستی که در این روش برنامه های امنیتی هم نمی توانند اسیب پذیری را پیدا کنند چرا که مغز انسان عملکرد بسیار بهتری دارد و برای اینکار لازم به اشنایی با انواع اسیب پذیری ها است.

گام چهارم : رفع مشکلات امنیتی

در قدم بعدی بعد از پیدا کردن مشکلات امنیتی و حفره های موجود در پروژه باید با روش های حل مشکلات امنیتی اشنا باشید تا بتوانید از ان ها جلوگیری کنید و از هکر هایی که با هدف سو استفاده از ان ها بهره برداری می کنند جلوگیری شود تا امنیت را تا حد مناسبی بالا ببرید و البته رفع مشکلات امنیتی هزینه جداگانه از تست نفوذ خواهد داشت.

لازم به ذکر است امنیت هیچ گاه 100% و تضمین شده نیست چرا که همیشه حتی وب سایت های بزرگ هم مورد نفوذ قرار می گیرند و تنها کاری که می توان انجام داد این است که امنیت را تا حد ممکن بالا برد تا از نفوذ هکر های غیر قانونی جلوگیری کرد.

گام اخر تحویل گذارش کار

در اخر بعد از انجام مراحل بالا باید گذارشی از عملیات های انجام شده خود داشته باشید و به صورت دقیق از کار هایی که انجام شده گذارش تهیه نمایید و اطلاعات ان ها را درج کنید و سپس اسیب پذیری های پیدا شده را در گذارش خود به صورت کامل ضمیمه کنید. در اخر هم گذارشی از نحوه رفع کردن مشکلات امنیتی داشته باشید، در صورتی که مسئولیت رفع حفره های امنیتی به عهده شما نیست اطلاعات اسیب پذیری را به تیم فنی یا برنامه نویسبرای رفع  ان ها بسپارید.

معرفی منابع آموزشی امنیت و راه های مقابله با هک

اگر به دنبال منابع فارسی برای یادگیری هستید پن تست کور بزرگترین تیم امنیتی ایران در زمینه اموزش مباحث تست نفوذ و روش های مقابله با هک است که با مراجعه به ان از طریق فهرست های اموزشی می توانید دوره های آموزشی در زمینه های مختلف امنیتی برای شروع یادگیری را مشاهده کنید.

پن تست کور خدمات اموزشی رایگان در زمینه امنیت شبکه ارائه می دهد با دنبال کردن اموزش ها با مباحث تست نفوذ و امنیت به صورت قانونی و کلاه سفید اشنا شوید و تا مراحل بسیار پیشرفته می توانید پیش بروید در صورتی که بخواهید با مباحث تست نفوذ به صورت کامل و دقیق از 0 تا 100 اشنا شوید هم می توانید از دوره های اموزشی ان استفاده کنید.

منابع اموزشی خارجی هم مانندhacker one  هستند که به صورت جهانی در این زمینه فعالیت دارند و در وب سایت های ان ها اموزش ها و اطلاع رسانی های امنیتی بسیاری انجام می شود که در صورت اشنایی با زبان انگلیسی می توانید از ان ها هم استفاده نمایید و نکته که وجود دارد این است که می توانید در این وب سایت ها از تجربه دیگران در این زمینه استفاده کنید.

معرفی دوره

داخل دوره کالی لینوکس از پن تست کور (  https://pentestcore.com) می اموزید که چطور با استفاده از این سیستم عامل قدرتمند که مختص تست نفوذ است تست نفوذ خود را به صورت اصولی انجام دهید و با مباحث امنیتی مختلف اشنا شوید که در واقع این دوره به صورت مبتدی تا پیشرفته بوده که برای همه افراد با هر سطح دانشی میتواند مفید باشد.

**این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس