واکنش رسانه های آلمانی به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا/ اقدامی تنش زا و احمقانه

رسانه های آلمانی امروز (جمعه) در گزارش های مختلفی به جنایت آمریکا و ترور سردار سلیمانی در عراق و عواقب خطرناک آن پرداختند.

به گزارش مشرق، رسانه های آلمانی در گزارش و تحلیل‌های مختلفی به اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور حاج قاسم سلیمانی و عواقب آن پرداختند.

بیشتر بخوانید:

تهران این جنایت آمریکا را بی پاسخ نمی گذارد

روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان با اشاره به این اقدام آمریکا نوشت: تهران این اقدام آمریکا را بی پاسخ نمی‌گذارد. به نوشته این روزنامه آلمانی این اقدام آمریکا ضربه‌ای است که نه تنها خاورمیانه را می‌لرزاند بلکه عواقب آن در سراسر دنیا قابل توجه است.

این روزنامه آلمانی همچنین نوشت که تهران ابزار و راهکارهای مختلفی برای انتقام گرفتن از این اقدام آمریکا دارد.

سردار سلیمانی | سردار قاسم سلیمانی , حملات تروریستی ,

سردار سلیمانی یک استراتژیست ارشد در مبارزه با داعش بود

روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر" هم در مطلبی به مناسبت شهادت سردار سلیمانی وی را یک استراتژیست عالی رتبه در مبارزه با داعش ارزیابی کرد که هم در داخل و هم خارج معروف و صاحب نام بود.

نشریه "فوکوس" آلمان هم شهادت سردار سلیمانی را نقطه اوج مناقشات بین تهران و واشنگتن ارزیابی کرد.

روزنامه "زودویچه سایتونگ" هم در مطلبی نوشت: برای درک نقش مهم و چند جانبه قاسم سلیمانی در سیاست خارجی ایران کافی است نگاهی به کشوری که وی در آن به شهادت رسیده است بیاندازیم. در سال های گذشته هر زمانی که تصمیماتی در عراق گرفته می شد یک هواپیمای کوچک در بغداد فرود می‌آمد و یک مرد لاغر اندام با موهای خاکستری از آن پیاده می‌شد و کنترل اوضاع را به دست می گرفت.

سردار سلیمانی | سردار قاسم سلیمانی , حملات تروریستی ,

واکنش ایران به ترور سردار سلیمانی شدید خواهد بود

روزنامه سوئیسی "نویه زوریخه سایتونگ" هم در مطلبی نوشت: ترور حاج قاسم سلیمانی از طریق یک حمله پهپادی آمریکا یک نقطه اوج جدید مناقشات بین ایران و آمریکا است و واکنش ایران به این اقدام آمریکا شدید خواهد بود.

این روزنامه سوئیسی همچنین نوشت: ژنرال قاسم سلیمانی مهم ترین نماینده نظامیان ایران در خارج بود.

روزنامه "تاگس شاو" آلمان هم این اقدام آمریکا را نوعی اعلان جنگ به ایران دانسته و با اشاره به اینکه تهران اعلام کرده که انتقام خون سردار سلیمانی را خواهد گرفت، نوشت: انتظاری غیر از این هم نمی‌رفت.

روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" آلمان هم در مطلبی نوشت که حاج قاسم سلیمانی خیلی بیشتر از یک فرمانده نظامی در ایران بود. وی یکی از معتمدین صمیمی رهبر انقلاب بود.

این روزنامه آلمانی حاج قاسم سلیمانی را فردی دانست که ماهرانه قدرت و نفوذ آمریکا در منطقه و عراق را محدود می‌کرد.

سردار سلیمانی | سردار قاسم سلیمانی , حملات تروریستی ,

"اس ار اف سوئیس" هم در مطلبی به قلم "استفان بیرلینگ" نوشت: ترامپ با ترور حاج قاسم سلیمانی تلاش می‌کند قدرت خود را نشان داده و از روند استیضاح فاصله بگیرد.

این کارشناس غربی این اقدام آمریکا را یک اعلان جنگ به ایران دانسته و با اشاره به اهمیت و محبوبیت قاسم سلیمانی در ایران نوشت: ایالات متحده به خوبی می دانست که ترور سردار سلیمانی به تشدید اوضاع می انجامد.

ترامپ یک ببر کاغذی است

وی با اشاره به اینکه روسای جمهور قبلی آمریکا از ترور این سردار بلند پایه ایرانی می‌ترسیدند چرا که نمی‌خواستند خطر جنگ جدیدی با ایران را ایجاد کنند همچنین نوشت: ترامپ تاکنون سیاست بسیار متناقضی را در قبال ایران دنبال کرده است.

وی ترامپ را یک ببر کاغذی دانست که با صدای بلند غرش می‌کند اما هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

"عدنان طباطبائی" از کارشناسان مسائل ایران هم  در گفتگوی در این روزنامه سوئیسی اظهار داشت که با ترور قاسم سلیمانی آشکارا از یک خط قرمز عبور شده است. از پایان جنگ ایران و عراق تا به حال چنین نیروی بلند پایه نظامی در ایران ترور نشده بود. تشدید اوضاع واقعیتی است که آمریکا علنی و آشکارا انجام داده است.

سردار سلیمانی | سردار قاسم سلیمانی , حملات تروریستی ,

ان تی وی آلمان هم در گزارشی به تاثیر ترور قاسم سلیمانی بر بورس های جهانی و عواقب منفی این اقدام آمریکا و نگرانی هایی که در بازار جهانی ایجاد شده است اشاره کرد.

هفته نامه اشپیگل هم از ترس و نگرانی شدید آمریکا درباره اقدامات انتقامجویانه ایران نوشته و این طور توضیح داد که برای آلمان این تشدید تنش‌ها به این معنی است که ماموریت ارتش آلمان در عراق دوباره مورد توجه خاص قرار می‌گیرد.

اقدامی احمقانه از طرف ترامپ

به نوشته هفته نامه اشپیگل آمریکا به متحدان خود فوراً درباره اقدامات انتقامجویانه احتمالی ایران هشدار داده است.

نشریه دی سایت آلمان هم در مطلبی در واکنش به این اقدام جنایتکارانه آمریکا نوشت: ترامپ با ترور قاسم سلیمانی گزینه‌های خود برای اقدام در خاورمیانه را به شدت کاهش داده است و این اقدام ترامپ بسیار احمقانه به نظر می رسد.

روزنامه "دی ولت" آلمان هم در مطلبی به اعتراضات گسترده مردمی علیه این جنایت آمریکا پرداخته و نوشت: معترضان شعار مرگ بر آمریکا سر داده و پلاکاردهایی با تصویر حاج قاسم سلیمانی را در دست داشتند.

واکنش  دولت آلمان به ترور سردار سلیمانی

دولت آلمان در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در عراق، خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شد. اولریکه دمر، معاون سخنگوی دولت آلمان، امروز جمعه 13 دی در برلین و در اظهاراتی یکجانبه در عین حال گفت: «ما نیز تحرکات منطقه‌ای ایران را با نگرانی دنبال می‌کنیم.»

دمر افزود: «تنش به نقطه خطرناکی رسیده و حال وظیفه اصلی تلاشی توأم با عقلانیت و خویشتنداری برای رفع تنش است.»

این مقام دولتی در عین حال در برابر پرسش خبرنگاران حاضر به انتقاد از اقدام واشنگتن در بغداد نشد و مدعی شد: «اقدام آمریکا واکنشی به یک سلسله تحریکات نظامی بوده که ایران مسئولیت آن را برعهده دارد.»

اولریکه دمر در عین حال تأکید کرد: «مناقشه‌های منطقه‌ای تنها از راه‌های دیپلماتیک قابل حل هستند و ما در همین رابطه با مؤتلفان خود در حال رایزنی هستیم.»  

علاوه بر سخنگوی دولت آلمان، وزارت خارجه این کشور نیز از توضیح جزئیات بیشتر و موضعگیری در خصوص شکل ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، خودداری کرده است.

بازارهای جهانی نیز تحت الشعاع تشدید تنش میان ایران و آمریکا و انتشار خبر شهادت سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس قرار گرفته‌اند.

بهای نفت برنت دریای شمال روز جمعه 13 دی در مقایسه با روز پیش از آن 2 دلار و 91 سنت در ازای هر بشکه افزایش یافت و به 69 دلار و 16 سنت رسید.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز امروز 2 دلار 66 سنت در مقایسه با روز پنجشنبه 12 دی افزایش پیدا کرد و به 63 دلار و 84 سنت در ازای هر بشکه رسید.

این بالاترین قیمتی است که نفت آمریکا از ماه می سال 2019 میلادی به این سو به فروش رفته است. بهای نفت وست تگزاس در روز جمعه (13 دی) حتی بالاتر از مبلغی است که در پی حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در ماه سپتامبر سال گذشته به ثبت رسیده بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس