کد خبر 1026256
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
پمپئو اتهام زنی علیه ایران را تکرار کرد

وزیر خارجه آمریکا از گفت‌وگوی تلفنی خود با دیپلمات چینی و وزیر خارجه انگلیس درباره ترور سردار سلیمانی در عراق خبر داد و مدعی شد که واشنگتن متعد به تنش زدایی است.

به گزارش مشرق، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: «امروز با "یانگ جیه چی" از مقامات ارشد چین درباره تصمیم دونالد ترامپ برای حذف (سردار)قاسم سلیمانی در واکنش به تهدید جان آمریکایی‌ها صحبت کردم. من(در این گفت‌وگو) بر تعهدمان به تنش زدایی تاکید کردم.»

یانگ جیه چی از دیپلماتهای ارشد چینی و رئیس اداره روابط خارجی حزب کمونیست چین است.

پمپئو در توئیت دیگر همچنین نوشت: «با دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس درباره تصمیم اخیر برای اقدام دفاعی برای حذف قاسم سلیمانی صحبت کردم. سپاسگزارم که متحدان ما تهدیدهای تهاجمی از سوی سپاه قدس ایران را تشخیص میدهند. ایالات متحده بر تنش زدایی متعهد باقی میماند.»

دولت چین امروز (جمعه) به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان تروریست آمریکایی در بغداد، واکنش نشان داد.

وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای در واکنش به ترور سردار سلیمانی، از طرف‌های درگیر خواست آرامش خود را حفظ کرده و خویشتن‌داری نشان دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    11 1
    فقط میتونم بگم پدرسگ بیشرف
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    5 1
    کارت تمومه یانکی بی شرف هزاران موشک از سیلو خارج شده
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    4 0
    آره همه آرامششون رو حفظ كنن مبادا جنساى بنجل و آت آشغالاى چينى رو دستشون باد كنه بشين بينيم بابا
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    10 3
    هر حرفی امریکایی ها میزنن،باید برعکس شنید،دنبال جنگ و تنش هستیم تا بمانیم،برای نفت،برای سلطه
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    6 1
    Shut up
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    6 0
    زود شروع کردی پمپاژ
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    4 1
    امریکا غلط کرد با هفت جد و ابادش
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    3 0
    برو سوراخ موش بخر بی پدر ،عراق برای شما تمام شده ایت و برای تمام مزدوران ضد ایرانی.
  • فرزاد کایا IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    2 8
    حرومزاده ولدالزنا تو عزیزترین فرزند رشید این ملت را بزدلانه ترور کردی اونم وقتی که ایشان آشکارا با هواپیمای مسافربری و با نام خودش به بغداد سفر میکنه و از ارشدترین مقامات کشور ما هستش که مثل شما تروریست های بزدل نیست که رئیس جمهورتون شبانه با چراغ خاموش میاد پایگاه نظامی تان در عراق و حتی جرات نمیکنه بره با مقامات عراقی دیدار کنه!!! شما چنین فرد قهرمانی که داعش و تکفیریون رو ریشه کن کرد و میلیون ها عراقی و سوریه ای از ایزدی های شنگال و کردهای سلیمانیه و کرکوک و موصل تا مسیحیون سوریه و.. را نجات داده ترور می کنید و بعد مدعی میشید خواستار تنش زدایی هستیم؟؟؟؟ شما تجسم محض و مطلق وقاحت رذالت جنایت تروریسم و آدمکشی و جنگ و خشونت و ویرانی و یاریگری ظالمین کودک کش صهیونیست و آل سعود زنباره قاتل کودکان یمن و شکم پرست های اجنبی حاکم بحرین که هرروز جوانان شیعه بحرین رو سلاخی می کنند, هستید. شما حتی یک نقطه سفید و حتی یک نقطه و نکته ی حنثی در تاریخ پلیدتان ندارید که پر است از شقاوت و درنده خویی و استثمارگری و غارت و جنایت ملل جهان و استفاده از بمب اتم برای نابودی شهرها و.. شک نکنید پایان تان نزدیک است و شک نکنید به برکت همین خون های پاک و روح بلند سردار سلیمانی تمام ملت ایران از هر مرام و باور سیاسی و مذهبی متحد و یکپارچه همراه ملل آزاده ی منطقه خصوصا جوانان شجاع و مبارز عراقی گورتان را خواهیم کند و نه تنها با تابوت و افقی به سرزمین اشغال شده تان(هر آمریکایی ذاتا یک اشغالگر مادرزاد است چون آمریکا متعلق به سرخپوستان است نه دزدهای پلید غربی) برمیگردید بلکه همراه خود باید باقیمانده ی نوکرهای سعودی و یهودی صهیونیست تان از اسرائیل و رژیم بدوی سعودی و شیخک های شهوتران امارات و بحرین و اردن را با خودتان ببرید چون درخاورمیانه جایی برای آمریکایی های غارتگر و ایادی کودک کش خائن شان نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس